تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798575156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: آلودگي هوا علاوه بر سلامت مردم، به اقتصاد هم آسيب وارد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: آلودگي هوا علاوه بر سلامت مردم، به اقتصاد هم آسيب وارد مي‌كند
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه تامين هزينه شركت‌هاي دانش بنيان از طريق منابعي چون صندوق نوآوري و شكوفايي تامين مي‌شود، افزود: همچنين صندوق ملي محيط زيست ايران نيز بار ديگر راه‌اندازي خواهد شد تا در اين زمينه بتواند كمك‌هاي مالي را ارائه دهد. علاوه بر آن مردم نيز مي‌توانند در اين حوزه‌ها سرمايه‌گذاري كنند.
به گزارش ايسنا، دكتر معصومه ابتكار در حاشيه مراسم امضاي تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين سازمان محيط زيست و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه در اجراي اين تفاهم‌نامه، اولويت‌هاي ملي در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: برخي زمينه‌هاي زيست محيطي نيازمند كار مطالعاتي و پژوهشي و بكارگيري راهكارهايي با استفاده از فناوري جديد، خلاقيت و نوآوري است.
وي يكي از راهكارهاي مهم براي پشت سر گذاشتن مشكلات زيستي و حل بحران‌هاي زيست محيطي را بكارگيري روش‌هاي علمي دانست و خاطر نشان كرد: مديريت منابع يكي از مهم‌ترين مشكلات فعلي ايران است كه شركت‌هاي دانش بنيان مي‌توانند با اصلاح الگوي مصرف، در اين زمينه و افزايش بهره‌وري آب در مصارف كشاورزي، اين مشكل را برطرف كنند.
مديريت ميزان مصرف انرژي يكي ديگر از بحران‌هايي است كه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به آن اشاره و تصريح كرد: در حال حاضر با كاهش دما، شاهد افزايش ميزان استفاده از منابع گازي در كشور هستيم كه اين امر باعث شده است كشور در زمينه منابع گازي، با محدوديت جدي مواجه باشد. بنابراين يا بايد منابع صنعتي و مصارف نيروگاهي را محدود كرد يا مصرف شهري در اين زمينه كنترل شود.
ابتكار با بيان اينكه در حال حاضر 90 درصد ميزان مصرف گاز به مصارف شهري مربوط مي‌شود، افزود: فعاليت و برنامه‌ريزي جدي شركت‌هاي دانش بنيان جهت كنترل مصرف شهري گاز، مي‌تواند هم به نفع اقتصاد كشور و هم به نفع اقتصاد خانوارها باشد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه سازمان حفاظت محيط‌زيست در تمام زمينه‌ها، نيازمند بكارگيري فناوري‌هاي جديد است، تصريح كرد: اين تفاهم‌نامه مي‌تواند اتفاق مهمي در زمينه حل مشكلات محيط زيستي باشد. زيرا از طريق آن مي‌توان براي بسياري از فارغ‌التحصيلان رشته محيط زيست و يا رشته‌هاي ديگر مربوط، زمينه اشتغال را فراهم آورد و با استفاده از دانايي دانش‌آموختگان اين رشته‌ها، براي معضلات زيست محيطي راه‌حل پيدا كرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين درباره نحوه تامين بودجه براي حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان،‌ خاطر نشان كرد: سازمان حمايت از محيط زيست در واقع يك دستگاه اجرايي به آن مفهوم كه به تنهايي طرح‌ها را عملياتي كند، نيست. بلكه اين سازمان تنها سياست‌گذاري‌هاي لازم را انجام داده و با دستگاه‌هاي مختلف در زمينه مديريت منابع زيستي، هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.
وي با تاكيد بر اينكه تامين هزينه شركت‌هاي دانش بنيان از طريق منابعي چون صندوق نوآوري و شكوفايي تامين مي‌شود، افزود: همچنين صندوق ملي محيط زيست ايران نيز بار ديگر راه‌اندازي خواهد شد تا در اين زمينه بتواند كمك‌هاي مالي را ارائه دهد. علاوه بر آن مردم نيز مي‌توانند در اين حوزه‌ها سرمايه‌گذاري كنند.
ابتكار همچنين برپايي نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست را يكي از تجربه‌هاي مثبت در زمينه اقتصاد سبز دانست و گفت: اين نمايشگاه در اواخر بهمن ماه امسال نيز بار ديگر برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه‌ها از شركت‌هاي بخش خصوصي فعال در عرصه‌هاي مربوط به اقتصاد سبز دعوت مي‌كنند. نمايشگاه بين‌المللي محيط سبز محلي است براي تشويق شركت‌ها به انجام فعاليت‌هاي مربوط به محيط زيست و ترويج مشاغل مربوط به آن.
به گفته وي، اصلاح و راه‌اندازي مجدد برنامه‌هاي صنايع‌ سبز يكي ديگر از برنامه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست در زمينه همكاري با معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در اين باره اظهار كرد: سازمان محيط زيست با شاخص‌گذاري دقيق و نظارت بر صنايع سبز مي‌تواند از شركت‌ها و مشاغل سبز و حامي محيط زيست حمايت كند.
ابتكار با تاكيد بر اينكه سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان سازماني تحت نظارت معاونت رئيس‌جمهور بايد در رأس هرم قرار گيرد، گفت: بايد توجه داشت كه آسيب به محيط زيست، آسيب به سلامت مردم است و در همه جاي دنيا، برنامه‌هاي توسعه با هدايت و جهت‌گيري محيط زيست انجام مي‌شود. بنابراين سازمان حفاظت محيط زيست بايد با قرارگيري در رأس هرم امور، بتواند تصميم نهايي را در اين زمينه بگيرد.
راه‌اندازي كارگروه آلودگي هوا و برگزاري جلساتي با اين موضوع از ديگر فعاليت‌هايي بود كه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به آن اشاره كرد و افزود: در حال حاضر جلسات آلودگي هوا با حضور تمام دستگاه‌ها به طور مستمر برگزار مي‌شود. در اين زمينه شهرهايي كه معضل آلودگي هوا دارند، در اولويت قرار گرفته‌اند براي مثال در شيراز، اهواز، اصفهان و اراك كارگروه‌هاي آلودگي هوا راه‌اندازي شده است.
وي با تاكيد بر اينكه همه دستگاه‌هاي كشوري در زمينه كنترل آلودگي هوا مسئوليت و تكاليف قانوني دارند، تصريح كرد: اميدوارم همه اين دستگاه‌ها به تكاليف خود بپردازند زيرا آلودگي هوا مسئله‌اي است كه در حال حاضر نه تنها مردم را رنج مي‌دهد و سلامتي را تهديد مي‌كند، بلكه به اقتصاد نيز آسيب وارد مي‌كند.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن