تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804620020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس جمهوري: مذاكرات هسته‌اي براي يك دوره 6 ماهه است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رئيس جمهوري: مذاكرات هسته‌اي براي يك دوره 6 ماهه است


حسن روحاني رئيس جمهوري در جلسه صبح ديروز هيات دولت با اشاره به مذاكرات ايران با گروه 1+5 تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال ثبات و آرامش در كل منطقه است و مذاكرات ما با 1+5 اگر موفق باشد به نفع همه كشورهاي منطقه و به نفع جهان است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، متن كامل سخنان دكترروحاني به اين شرح است:
بسم الله ا لرحمن الرحيم
قبل از هر چيز بايد درباره حادثه ديروز كه در بيروت اتفاق افتاد و به افرادي كه فكر مي كنند راه حل مسائل از طريق كشتار و خشونت است، بگوييم كه مردم ما و مردم منطقه، مسيري را انتخاب كرده اند كه مسير همبستگي ، مسير وحدت و مسير ايستادگي در برابر تجاوز ديگران است و از اين مسير دست برنخواهند داشت. آنهايي كه فكر مي كنند از طريق ترور، ايجاد ارعاب و خشونت مي توانند به اهداف خودشان برسند، همواره اشتباه كرده اند و اين بار هم اشتباه مي كنند، دولت ها و رژيم هايي كه پيام خودشان را از طرق ديگر نتوانستند به گوش ديگران برسانند و خريداري براي حرف هاي ناپسند آنها وجود نداشته، گويي مي خواهند از طريق ارعاب و ترور و ايجاد وحشت، صدايشان را به گوش ديگران برسانند كه مطمئنا در اين زمينه اشتباه و خطا مي كنند راهي را كه مردم منطقه و از جمله ملت ايران، انتخاب كرده‌اند، ادامه خواهند داد.
من لازم مي دانم به خانواده هاي داغدار، آنهايي كه در حادثه ديروز شهيد شدند، از جمله به خانواده حجت‌الاسلام و المسلمين انصاري، شهيد فرهنگ و اعتلاي فرهنگي، تسليت بگويم. به همه آنهايي كه مجروح شدند، براي آنها طلب شفاي عاجل دارم. همچنين براي عزيزاني از مردم لبنان، كه شهيد يا مجروح شده اند به آن خانواده ها هم تسليت مي گوييم و براي مجروحانشان آرزوي شفا دارم.
مساله دوم اينكه، به هر حال اين دور مذاكرات با 1+5 در زمينه مسائل هسته اي است و ان شاء الله از امروز آغاز مي شود. جمهوري اسلامي ايران از ابتدا مسيرش، مسير منطق و مسير حق خواهي بوده و هيچ گاه چيزي بيش از آن نبوده است. اين دولت هم به وعده اي كه از روز اول مبني بر حركت در مسير تعامل سازنده با جهان به مردم داده عمل كرده و عمل خواهد كرد، اما درعين حال جمهوري اسلامي ايران هيچگاه حاضر نيست از حقوق حقه و از منافع ملي خود كوتاه بيايد، از خطوط قرمزي كه نظام جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران ترسيم كردند از آنها عقب نشيني كند. ما همواره در مذاكرات خواهان آن بوديم كه از طريق منطق، استدلال و مقررات بين المللي بايد مسائل را حل و فصل كنيم. اگر بر فرض يك نگراني منطقي وجود دارد، آن نگراني بايد از طريق مذاكره حل و فصل شود، ما در مذاكرات قبلي، حسن نيت خود را اثبات كرده ايم. مبناي ما اين بوده كه در اين مذاكرات بايد افق نهايي در پايان اين مذاكرات از ابتدا چارچوبش مشخص باشد، طرح پيشنهادي جمهوري اسلامي مبنايش اين بوده و در دور قبلي مذاكرات، پيشرفت، ملموس بوده است، اما متاسفانه برخي از بهانه جويي ها و زياده طلبي ها نگذاشت مذاكرات به پايان موفقيت آميز خودش برسد. ما همواره گفتيم براي مذاكره بايد روي ميز مذاكرات منطق و عقلانيت باشد، روي ميز مذاكرات هيچ وقت باروت نمي تواند تاثير گذار باشد، روي ميز مذاكرات تهديد هيچ وقت نمي تواند تاثير گذار باشد.مردم ما هميشه در برابر تهديد ديگران ايستادگي و مقاومت كرده اند، باز هم ايستادگي و مقاومت مي كنند. اما در عين حال همواره در چارچوب منطق، آماده تعامل بوده‌اند و الان هم آماده تعامل هستند. ان شاء الله اميدواريم در اين مذاكرات طرف هاي مذاكراتي ما بر مبناي مقررات بين المللي و در چارچوب هاي منطقي و آنچه كه به هر حال چارچوب غيرقابل تبعيض است، آنها هم سر فرود بياورند، چون ملت ما تبعيض را نخواهد پذيرفت، زيرا حقوقي كه وجود دارد براي همه يكسان است. ما به هر حال در برابر تعهداتمان به همان ميزان داراي حقوقي هستيم، اينها بايد كاملا متعادل باشد و ما بر آن مبنا حركت مي كنيم . فرصتي كه امروز به وجود آمده و مردم ما در سايه اين انتخابات و حماسه سياسي ايجاد كردند، يك فرصت استثنايي است، از اين فرصت و از اين پنجره همه بايد به خوبي استفاده وبهره برداري كنند. البته تكيه اصلي ما براي پيشرفت در كشور بر منابع درونزاي ماست، بر منابع فيزيكي ماست و بالاتر ، بر منابع انساني ماست و ما مي توانيم با تكيه بر خودمان مسير پيشرفت را ادامه دهيم. اما در عين حال همواره خواهان اين بوديم كه با ديگران هم يك تعامل مثبتي داشته باشيم. ما دنبال ثبات در كل اين منطقه هستيم، دنبال آرامش در كل اين منطقه هستيم. مذاكرات ما با 1+5 اگر موفق باشد به نفع همه منطقه و كشورهاي منطقه است، به نفع همسايگان ماست، به نفع جهان غرب است و به نفع همان هايي است كه با ما درحال تعامل و مذاكره هستند. بي ترديد موفقيت در اين مذاكرات به نفع همه است. ما دنبال بازي برد- برد هستيم. در مذاكرات اگر كسي به دنبال راه حل تحميلي باشد، بايد بداند كه هم مذاكرات ناموفق خواهد بود. هم نتيجه مذاكرات با دوام نخواهد بود. بايد مذاكرات در چارچوب منطق و احترام متقابل و منافع متقابل باشد، مخصوصا اين مذاكرات كه براي يك دوره شش ماهه است اگر مذاكرات متعادل و معتدلي باشد و به نفع همه باشد، مي تواند مبنايي باشد براي مذاكرات بلند مدت ما كه آن مذاكرات بلند مدت مي تواند منافع خودمان و منافع ديگران را هم ان شا الله تامين كند.
اميدواريم ان شا الله در اين مسير تيم مذاكره كننده ما بتواند به توفيقاتي كه مورد نظر است دست يابد و ما بتوانيم در پايان مذاكرات يا به يك توافق قابل قبول برسيم و يا يك قدم حداقل در اين مسير پيشرفت كرده باشيم. ان شا الله بتوانيم در كنار احقاق حقوق ملي مان، ظلم هايي كه به مردم ما شده از جمله تحريم را بتوانيم قدم به قدم برطرف كرده و در فضاي بهتري بتوانيم مسير توسعه و پيشرفت و نشاط را در كشور ادامه بدهيم.
تبعيض را نمي پذيريم
رئيس جمهور ي كشورمان و نخست وزير انگليس سه شنبه شب درباره آخرين تحولات مربوط به مذاكرات هسته اي تلفني با يكديگر گفتگو كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ در تماس تلفني ديويد كامرون با دكتر روحاني، دو طرف آخرين تحولات مربوط به مذاكرات هسته اي كشورمان با 1+5 و اقدامات به عمل آمده در باره روابط دو كشور را مورد بررسي و تبادل نظر قرار دادند.
در اين مكالمه تلفني دكتر روحاني با اشاره به تحولاتي كه در عرصه بين الملل پس از انتخابات اخير ملت ايران حاصل شده است، گفت: بايد در اين فضا با اراده سياسي بتوانيم پنجره جديدي به روي جهان گشوده و معضلات پيش آمده در صحنه بين الملل را برطرف كنيم. بر همين اساس بود كه در زمينه مذاكرات هسته اي شاهد قدم هاي مثبتي در روند مذاكرات ژنو بوديم و توانستيم براساس جديت و با نگاه بلند مدت و راهبردي به نتايج خوبي در مراحل مقدماتي مذاكرات برسيم؛ لذا تأكيد مي كنم نبايد اجازه دهيم مانع تراشي برخي، روند برد – برد اين اقدام تأثيرگذار را با مشكل مواجه كند.
دكتر روحاني با اشاره به اين كه ايران انتظار دارد طرف مقابل نيز اراده جدي از خود نشان دهد، افزود: تمامي اعضاي 1+5 بايد از ظرفيت هايشان براي ايجاد فضاي مناسب در مذاكرات ژنو استفاده كرده و تلاش كنند زبان احترام و تكريم جايگزين زبان تهديد يا تحريم شود. رئيس جمهوري افزود: جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه به دفعات گفته است به دنبال سلاح‌هاي كشتار جمعي يا عدم پايبندي به قوانين و مقررات بين‌المللي نبوده و خود قرباني سلاح كشتار جمعي است؛ لذا همان گونه كه مصمم است فعاليت هايش كاملاً صلح آميز باشد، بر حقوق هسته اي ملت خود محكم و استوار ايستاده و بر آن تأكيد خواهد كرد.
دكتر روحاني بابيان اين كه به هيچ عنوان تبعيض را در اين حوزه نخواهيم پذيرفت و آمادگي داريم در مذاكراتي برابر و با احترام متقابل به نگراني هاي منطقي دو طرف توجه كنيم،اظهار داشت: اميدوارم نتايج اين مذاكرات باعث ايجاد ثبات و امنيت بيشتر در منطقه حساس خاورميانه شود.
در اين گفتگوي تلفني، نخست وزير انگليس هم با ابراز خرسندي از تحولات پديد آمده در مذاكرات ژنو و موج بسيار مثبت اعتمادسازي، گفت: دولت انگليس نيز بر اين باور است كه در اين مذاكرات بايد احترام متقابل وجود داشته باشد و از اين شرايط به وجود آمده، به درستي استفاده كنيم. وي اظهار اميدواري كرد مذاكرات پيش رو در ژنو به نتايج مثبت بينجامد.
در ابتداي اين مكالمه تلفني ديويد كامرون با ابراز مراتب تسليت خود و دولت انگليس در خصوص حادثه تروريستي انفجار در مقابل سفارت ايران در بيروت گفت: مراتب تسليت خود را در مورد آنچه در بيروت اتفاق افتاد به جنابعالي ابراز داشته و معتقدم هدف قرار دادن غير نظاميان محكوم و به هيچ وجه قابل توجيه نيست. دكتر روحاني در ارتباط با محكوم نمودن اين حادثه از سوي نخست وزير انگليس اظهار داشت: همه ما بايد به شدت نگران تروريسم در جهان و بخصوص منطقه خاورميانه باشيم. ما بايد در برابر تروريسم بدون نگاه گزينشي بايستيم و همانگونه كه در مجمع عمومي سازمان ملل گفتم با خشونت، تروريسم و افراط گرايي به شكلي همه جانبه مبارزه كنيم.
در اين تماس تلفني، دو طرف درباره آخرين وضعيت سوريه و تحولات اجلاس ژنو2 نيز گفت‌وگو كردند.
ديدارِ رئيس مجلس اندونزي با دكترحسن‌ روحاني
رئيس‌جمهوري عصر ديروز در ديدار رئيس مجلس اندونزي روابط دو دولت را بسيار خوب و رو به توسعه دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد روابط خود را با اندونزي در همه زمينه‌ها توسعه دهد.
دكتر روحاني در ديدارِ مرزوقي علي، با بيان اين كه اندونزي براي ايران به عنوان يك كشور بزرگ اسلامي از جايگاه والايي برخوردار است، افزود: دو كشور مسلمان ايران و اندونزي بايد تلاش كنند روابط دو ملت را هر چه بيشتر نزديك‌ كنند.
وي با بيان اين كه متاسفانه در دنياي اسلام گروه هايي پيدا شده‌اند كه به سمت خشونت و تروريسم حركت مي‌كنند، تصريح كرد: تعجب بيشتر از اين است كه اين گروهها، خشونت خودشان را به احكام دين منتسب مي‌كنند، در حالي كه دين اسلام، دين دوستي، مودت و رحمت است.
رئيس مجلس اندونزي هم در اين ديدار با اشاره به اهميت روابط كشورش با ايران، از استقبال گرم دولت و مردم كشورمان از وي و هيات همراهش تشكر و قدرداني كرد.
وي با تبريك انتخاب دكتر روحاني، گزارشي از ملاقات‌ها و بازديدهاي خود در جريان اين سفر ارائه كرد و گفت: آنچه ما در تهران از نزديك مشاهده كرده‌ايم جز پيشرفت ايران چيز ديگري نبوده و جمهوري اسلامي ايران ثابت كرده است عليرغم تحريم اروپا و آمريكا مي‌تواند در هر حال رشد و توسعه پيدا كرده و به يك كشور پرقدرت و متنفذ تبديل شود؛ اين براي ما به عنوان يك كشور بزرگ اسلامي افتخار بزرگي است، چرا كه آنچه در ايران انجام شده نشان دهنده تلاش جدي و فراوان دولت و مردم مسلمان ايران است.رييس مجلس اندونزي همچنين با عرض تسليت و ابراز تاسف از حادثه تروريستي روز سه‌شنبه در بيروت، بر عزم استوار كشور متبوعش براي مقابله با اقدامات تروريستي تاكيد كرد.



چهارشنبه 29 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن