تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802992452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كميته هسته‌اي مجلس:ايران در مذاكرات هسته‌اي سياست «گام به گام همزمان» را در پيش گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كميته هسته‌اي مجلس:ايران در مذاكرات هسته‌اي سياست «گام به گام همزمان» را در پيش گيرد
رئيس كميته هسته‌اي مجلس با اشاره به پيمان‌‌شكني غرب در ارتباط با توافقنامه ژنو گفت: در صورت تصويب ادامه مذاكرات در شوراي عالي امنيت ملي، بايد تحريم‌هاي جديد لغو و شيوه موافقتنامه به سياست «گام به گام همزمان» تغيير يابد.


ابراهيم كارخانه‌اي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تحريم‌هاي اخير عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اقدامات اخير غرب، نشان داد كه طبق فرموده مقام معظم رهبري نبايد به آنان خوش‌بين بوده و اعتماد كرد.

وي با تأكيد بر اينكه هيئت مذاكره ‌كننده ايراني نهايت حسن نظر خود را در مذاكرات نشان داد، ادامه داد: با وجود حسن نيت بالاي هيئت مذاكره‌ كننده ايران، متأسفانه طرف غربي به تعهدات خود عمل نكرد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: طرف غربي نه تنها محكمات تحريم عليه ايران را نگاه داشته كه با وضع تحريم‌هاي جديد سعي در ايجاد فشار به جمهوري اسلامي ايران دارد.

وي با تأكيد بر اينكه غرب با اقدامات نابخردانه خود نشان داد كه به هيچ معاهده و توافقي پايبند نيست و تنها ادعاي دموكراسي دارد، گفت: از زمان اتمام مذاكرات ژنو، به صورت مستمر شاهد عربده‌كشي‌هاي مقامات آمريكايي عليه جمهوري اسلامي هستيم.

كارخانه‌اي ادامه داد: اين در حالي است كه بعد از توافقنامه ژنو، بايد لحن آمريكا و هم‌پيمانانش با ايران آرام و سازنده مي‌بود تا زمينه براي اجراي مفاد توافقنامه آماده شود اما مواضع سرسخت و البته ناجوانمردانه آنان عليه جمهوري اسلامي ايران تداوم دارد.

وي با اشاره به ادعاهاي واهي آمريكا در مورد نقض حقوق بشر و حمايت از تروريست‌ توسط ايران گفت: آمريكا اخيراً اعلام كرده مشكل ما با جمهوري اسلامي صرفاً بر سر مسائل هسته‌اي نيست بلكه وضع تحريم‌ها به خاطر نقض حقوق بشر در ايران و حمايت از تروريست از جانب اين كشور رخ مي‌دهد.

رئيس كميته هسته‌اي مجلس شوراي اسلامي مشكل غرب با ايران را در اقتدار اين كشور و پيشرفت‌هاي چشمگير آن با وجود انواع تحريم‌ها و تهديدها دانست و گفت: غرب با ايران اسلامي توسعه ‌يافته مشكل دارد زيرا اين موضوع را به خوبي دريافته كه اين كشور توانسته معادلات سياسي آمريكا را در منطقه به هم بزند.

وي با اشاره به تحريم 19 شخصيت و شركت ايراني توسط آمريكا گفت: جالب آنكه، اروپايي‌ها نيز بسيار زودتر از آمريكا وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران را شروع كردند.

كارخانه‌اي در تشريح اين مطلب گفت: با وجودي كه در توافقنامه به صورت شفاف مسئله تعليق بيمه و خدمات حمل و نقل دريايي مطرح شده بود اما ضمن لغو اين دو مورد، 17 شركت ايراني را نيز در ليست تحريم‌هاي خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد با اين شرايط، توافقنامه ژنو توسط آمريكا و اعضاي اروپايي از درجه اعتبار ساقط شده است، ادامه داد: با وجودي كه در مفاد توافقنامه عنوان شده، «اگر تنها يك مورد از مفاد آن اجرا نشود كل توافقنامه اعتباري نخواهد داشت‌»، مي‌بينيم در مراحل اوليه اجراي آن، طرف غربي در چندين مورد مفاد آن را نقض كرده است.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقتدار و عزت جمهوري اسلامي گفت: ايران اسلامي نشان داده همواره و تحت هر شرايطي، عزت و اقتدار خود را در قله معادلات سياسي جهان حفظ مي‌كند.

وي تأكيد كرد: ايران اسلامي به بركت خون شهدا و رهبري‌هاي پيامبرگونه امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب تا به امروز در قله عزت و اقتدار جهاني قرار داشته و از اين پس نيز اجازه ياوه‌گويي و زياده‌خواهي را به هيچ كشوري نخواهد داد.

كارخانه‌اي با اشاره به پيمان‌شكني آمريكا و اتحاديه اروپا افزود: در صورت تصويب ادامه مذاكرات در شوراي عالي امنيت ملي، بايد تحريم‌هاي جديد از سوي طرف غربي لغو و شيوه موافقتنامه به سياست «گام به گام همزمان» تغيير يابد.

وي در تشريح اين سياست گفت: با توجه به نبود اعتماد به طرف غربي، بايد در ازاي هر يك قدمي كه غرب در اجراي مفاد توافقنامه بر مي‌دارد جمهوري اسلامي ايران نيز يك قدم در اجراي آن بردارد.

رئيس كميته هسته‌اي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اجراي تعهدات طرفين بر اساس سياست گام به گام همزمان، به نفع ايران خواهد بود، ادامه داد: غرب به دنبال اجراي تمام تعهدات توسط جمهوري اسلامي است تا بعد از آن نسبت به انجام تعهدات خود اقدام كند، گرچه تجربه ثابت كرده نبايد به غرب اعتماد كرد.

وي با اشاره به يكي از مفاد توافقنامه ژنو گفت: در يكي از بندهاي آن آمده «ايران ظرف سه ماه آينده بايد تمام اطلاعات هسته‌اي اعم از سايت‌هاي هسته‌اي، اماكن هسته‌اي، سانتريفيوژها، معادن و... را در اختيار آژانس قرار دهد»، در صورتي كه با شرايط پيش‌آمده چه اعتمادي به غرب وجود دارد كه بعد از گرفتن تمام اطلاعات، به تعهدات خود عمل كند؟.

كارخانه‌اي ابراز داشت: پس با توجه به اين وضعيت، تعهدات طرفين بايد بر پايه سياست «گام به گام همزمان» استوار باشد.

انتهاي پيام/89002/ح40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن