تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798651356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع تازه رئيس مجلس از مذاكرات هسته‌اي توافق ژنو فضا را براي رونق اقتصادي فراهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: دفاع تازه رئيس مجلس از مذاكرات هسته‌اي توافق ژنو فضا را براي رونق اقتصادي فراهم كرد
ديدارهاي لاريجاني در قم

رئيس مجلس در سفر به قم به‌طور جداگانه با ائمه جمعه قم، اعضاي شوراي شهر و حضرات آيات آيت‌الله مكارم شيرازي، وحيد خراساني و صافي گلپايگاني، نوري همداني و مقتدايي ديدار و گفت‌و‌گو كرد.
به گزارش خانه ملت لاريجاني در ديدار خود با آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به اين‌كه لايحه بودجه امسال دولت سر وقت ارائه شده است، گفت: بودجه سال 93 رويكرد خوبي دارد. لاريجاني در اين ديدار همچنين گزارشي از سفرهاي خارجي خود ارائه كرد.
آيت‌الله مكارم شيرازي نيز در اين ديدار ارائه لايحه بودجه در موعد مقرر را ستود و موضوعاتي درباره مسائل فرهنگي را متذكر شد.

علي لاريجاني رئيس مجلس يك بار ديگر از توافقنامه ژنو دفاع و بر ضرورت وحدت داخلي روي مسائل ملي تأكيد كرد. رئيس مجلس كه با راديو قم گفت‌و‌گو مي‌كرد، ضمن تحليل اقدام اخير امريكا مبني بر تحريم چند شركت و چهره جديد ايراني، به نقش لابي‌هاي صهيونيستي و منطقه‌اي در اين تصميم اشاره كرد. رئيس مجلس شوراي اسلامي در بيان اهميت توافق هسته‌اي بين ايران و گروه 1+5 در ژنو گفت: توافقنامه ژنو از نظر بين‌المللي به‌طور طبيعي شرايط و فضا را آرام‌تر كرد و به همين دليل جيغ و فرياد‌هاي رژيم صهيونيستي بلند شده است زيرا اين رژيم دوست داشته ايران همواره در منطقه «داغ» قرار گيرد.
اين موضوع جنبه رواني داشته و فضا را براي رونق اقتصادي در داخل كشور كه رهبري معظم در سال‌هاي اخير بارها بر آن تأكيد داشته‌اند به وجود آورده ‌است. وي ادامه داد: البته همه مشكلات حل نشده اما اين حركت گام نخست براي آرام شدن فضا و حركت رو به جلو است. به گزارش ايسنا، رئيس مجلس خواسته ايران از توافقنامه ژنو را حفظ تكنولوژي هسته‌اي صلح‌آميز و تغيير رفتار زورگويانه غربي‌ها در تحريم‌ها عنوان كرد و ادامه داد: منازعاتي كه در داخل كشور در خصوص محتواي توافقنامه وجود دارد بحث‌هاي تكنيكي است اما مهم اين است كه ما چگونه مي‌توانيم به گام بعدي برسيم زيرا اينجا منزلگاه نيست بلكه توقفگاه موقتي است.
نقش لابي صهيونيستي و منطقه‌اي در اعمال تحريم‌ها
لاريجاني در پاسخ به سؤالي درباره دلايل فرافكني رسانه‌هاي امريكايي و تأكيد بر ادامه تحريم‌ها تصريح كرد: در اين باره دلايل متفاوتي وجود دارد يكي از آن‌ها مربوط به مسئولان امريكايي است كه زياد حرف مي‌زنند و گاهي به نوعي سخن مي‌گويند كه بيشتر بي‌وجودي خود را نشان مي‌دهند، كسي كه مي‌خواهد وارد مرحله بزرگ‌تري شود و توافقي انجام ‌دهد بايد پاي حرفش بايستد.
رئيس مجلس يكي ديگر از دلايل رسانه‌هاي امريكايي مبني بر تشديد تحريم‌ها را لابي‌هاي صهيونيستي دانست و گفت: اين‌ها از نظر رسانه‌اي قدرت زيادي دارند و تلاش مي‌كنند فضا را غبارآلود كرده و شرايط را تخريب كنند، بخشي از اين موضوع هم مربوط به مخالفيني است كه در امريكا وجود دارند؛ برخي از رجال سياسي كه در كنگره يا سنا هستند با شرايط دموكرات‌ها مخالفند و شروع به مخالفت كردند.
لاريجاني برخي از لابي‌هاي منطقه‌اي برخاسته از حسادت و كينه را نيز از ديگر دلايلي عنوان كرد كه بر لزوم ادامه تحريم‌هاي ايران تأكيد دارند و گفت: مهم اين است كه اين گروه راضي نيستند روابط ايران با كشورهاي ديگر در يك مسير منطقي قرار گيرد بنابراين از طريق فضاسازي سعي مي‌كنند شرايط را تخريب كنند.
وحدت نباشد آسيب مي‌بينيم
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم وحدت در داخل كشور روي مسائل ملي تأكيد و بيان كرد: اگر وحدت در اين زمينه وجود نداشته باشد دچار آسيب مي‌شويم. البته اين‌كه بايد چند صدايي وجود داشته باشد هيچ اشكالي ندارد بويژه در مجلس شوراي اسلامي كه عقايد مختلفي وجود دارد و نمايندگان حق دارند راجع به مسائل ملي كشور نظر دهند.
لاريجاني همچنين بر ضرورت حركت در مسيري كه رهبر معظم انقلاب ترسيم كرده‌اند تأكيد كرد و افزود: نقد‌ها بايد مشفقانه باشد و جنبه اصلاحي داشته باشد كه گام بعدي درست برداشته شود و نبايد جنبه تخريبي پيدا كند.
لاريجاني در خصوص چگونگي بهره‌گيري از توافقنامه ژنو كه در گام نخست براي شش ماه ايجاد شده است، بيان كرد: ما بايد روي هدفمان كه داشتن فناوري هسته‌اي و رفع تحريم‌ها است تسلط داشته باشيم و آن‌ را پيگيري كنيم و مراقب باشيم حواشي فضا را غبارآلود نكند تا از هدف اصلي دور نشويم و اين دستاورد ملي ضايع نشود. وي لزوم اين كار را نيازمند همبستگي دروني و بالابردن توان اقتصادي داخلي دانست و گفت: اين موارد به ديپلمات‌هاي ما كمك مي‌كند كه در مذاكرات دست پيش داشته باشند از اين رو هر چه رونق اقتصادي در كشور ايجاد شود مستقيماً به مذاكرات قوي‌تر كمك مي‌كند.
ارزيابي مثبت از عملكرد دولت
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به ارزيابي عملكرد دولت يازدهم پرداخت و گفت: در مجموع مسير حركت دولت را مثبت مي‌دانم؛ گرچه هر كس كار اجرايي مي‌كند افت و خيز دارد اما در مجموع تحليل پايه‌اي كه دولت در آن گام بر مي‌دارد تحليل واقع‌بينانه‌اي است.
وي رويكرد دولت براي حل مسائل اقتصادي را صحيح دانست و تأكيد كرد: لايحه بودجه با همه مضايقي كه در آن است نشان از آن دارد كه دولت اشكال كار كشور را به درستي فهميده و تلاش مي‌كند تا رونق اقتصادي به وجود بياورد. رئيس مجلس نهم، مسير حركت دولت را عقلايي عنوان كرد و افزود: دولت درد را درست تشخيص داده و راه درمان را نيز به درستي مي‌رود.
وي با بيان اينكه سلوك دولت در مسائل بين‌المللي موجب آرامش شرايط شده است، گفت: همين امر اين فرصت را ايجاد كرده است كه بتوان مسائل را راحت‌تر حل كرد. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در داخل كشور نيز آرامشي به وجود آمده كه مردم اميدوار به حل مسائل هستند، خاطرنشان كرد: يكي از نكات مثبت دولت يازدهم قانونگرايي است؛ همين كه لايحه بودجه را بموقع دادند نشان از قانونگرايي دارد.
وي با بيان اينكه بودجه‌اي كه دولت تنظيم كرده 190 هزار ميليارد تومان است، تصريح كرد: اگرچه اين رقم مقداري خوش‌بينانه است اما قابل تأمل است. لاريجاني با بيان اينكه دولت تلاش مي‌كند شرايط را مديريت كند، ادامه داد: يكي از كارهاي خوب كه در لايحه بودجه وجود دارد اين است كه به جاي اينكه تعداد پروژه‌ها را زياد كنند و پروژه‌هاي زيادي را «نوك بزنند» و «مثقالي» بودجه بدهد كه زمان طولاني ببرد، 290 پروژه كه از پيشرفت بالاي 80 درصدي برخوردار بود را در اولويت قرار دادند كه كاري عقلايي است.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن