تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802994593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه مذاكرات ژنو به پذيرش ايران هسته‌اي نخواهد انجاميد/دستور جديد به كابينه درباره نحوه فروش ساختمانهاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ادامه مذاكرات ژنو به پذيرش ايران هسته‌اي نخواهد انجاميد/دستور جديد به كابينه درباره نحوه فروش ساختمانهاي دولتي
نوول ابزرواتور: توافق ژنو براي آرام كردن اسرائيل بود،توصيه دولت به مسئولان براي رعايت بخشنامه دولت دهم،پاسخ آيت الله مكارم به استفتاء درباره ي فيسبوك،ابتكار: دوره فرار از پاسخگويي گذشته،محجوب: مدارك مرتضوي كاغذ سوخته است و ...از جمله خبر ويژه هاي برخي روزنامه هاي چهارشنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد.
*كيهان

ماندلا به كشور خود خيانت نكرد اما شما چي؟!

چند روزنامه زنجيره‌اي به همراه شماري از سرشكستگان فتنه سال 88، مرگ نلسون ماندلا را همزمان به بهانه‌اي براي مرده‌خوري و احياي اموات سياسي تبديل كردند.روزنامه‌هاي اجاره‌اي - زنجيره‌اي اعتماد و شرق ديروز در اقدامي مشترك عكس خاتمي را در صفحه اول خود منتشر كردند كه درگذشت ماندلا را بهانه كرده و به سفارت آفريقاي جنوبي رفته بود تا دفتر يادبود مربوط را امضا كند. اعتماد علاوه بر اقدام مشترك با شرق، نامه برخي افراطيون مدعي اصلاحات (از جمله الياس حضرتي، نعمت احمدي، سعيد ليلاز، جواد حق‌شناس، فياض‌زاده و...) را خطاب به روحاني منتشر كرد كه با وجود سپري شدن مراسم تدفين ماندلا، مي‌خواستند مقدمه سفر خاتمي به آفريقاي جنوبي را فراهم كند. به بهانه همين موضوع تاريخ گذشته، نويسندگان نامه، فتنه سال 88 را «سوءتفاهم»خوانده و از روحاني خواسته بودند «به سوءتفاهم 88 پايان دهد». اعتماد اين عبارت غلط‌انداز را تيتر اول خود كرد.

شايان ذكر است خاتمي با وجود آن كه در محافل خودماني فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تصريح كرد تقلب در انتخابات را باور ندارد اما در عرصه علني ميداني با ساير فتنه‌گران در 8 ماه پر از آشوب كه دشمنان ملت ايران در حال صحنه‌گرداني بودند، همكاري و همراهي كرد و برگي ديگر بر سابقه جفاهاي خود به كشور و نظام افزود. سرشكستگي در فتنه 88 موجب آن شد كه خاتمي با وجود تظاهر اصلاح‌طلبان به تحريم انتخابات مجلس در سال 90، اقدام به دادن رأي در روستاي وادان دماوند كند تا مرگ سياسي و طرد خود را به تأخير اندازد. او اكنون نيز با رفتن به سفارت آفريقاي جنوبي و امضاي دفتر يادبود ماندلا، سعي كرده خودي نشان دهد حال آن كه ماندلا چوب رژيم آپارتايد وابسته به استعمار‌گران غربي را خورده بود و خاتمي در طول دهه اخير تبديل به مهره و آلت‌دست همان محافل غربي شده است. خاتمي پيش از اين در جريان چند سفر خارجي به ملاقات با چهره‌هاي بدنام و ضداسلام نظير راسموسن دبيركل ناتو (نخست وزير سابق دانمارك كه از كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اعظم صلي‌الله عليه و آله و سلم حمايت كرد) و جرج سوروس و ملك عبدالله در پنهان و آشكار ملاقات كرد.

وي از جمله 23 ارديبهشت 88 - يك ماه قبل از آغاز فتنه - با ملك عبدالله در رياض ملاقات كرد؛ بهانه اين سفر شركت در مجمع تعامل اسلام و مسيحيت بود.نكته ديگر ادعاي نويسندگان نامه كذايي مبني بر سوءتفاهم خواندن فتنه‌انگيزي سال 88 است؛ به تعبير رهبر انقلاب فتنه‌گران در اين ماجراي خيانت‌بار كشور را تا لبه پرتگاه پيش بردند و ظلم بزرگ و فراموش نكردني در حق كشور و ملت مرتكب شدند. حالا نيز حداقل توقع از فتنه‌گران - آن بخش كه آلودگي به بيگانگان ندارند و دچار سوءتفاهم شدند اين است كه اعلام كنند مسائل را غلط فهميده و به مردم دروغ گفته‌اند؛ اگر نه امروز در كشور چه در سطح مردم و چه در سطح حاكميت كمترين سوءتفاهمي نسبت به آن خيانت بزرگ وجود ندارد.

نپخته بود آقاي وزير!

«جناب ظريف حال كه وزير شده‌اند بهتر است در قالب يك سياستمدار باقي بمانند و مانند سياستمداري پخته و سنجيده‌گو سخن بگويند».
سايت عصر ايران كه از سايت‌هاي حامي دولت و نزديك به اصلاح‌طلبان به شمار مي‌رود، ضمن نقد اظهارات وزير خارجه و ترديد در پخته بودن وي نوشت: اينكه وزير امور خارجه يك كشور، در مقام سخن گفتن از «دشمن»، بگويد دشمن ما «با يك بمبش مي‌تواند تمام سيستم‌هاي نظامي ما را از كار بيندازد»، هيچ معنايي ندارد جز اينكه، چنين وزيري هنوز سياستمدار نشده است... كدام عاقلي است كه با شنيدن اين جمله، دچار تعجب نشود و آن وزير را به ناپختگي و بي‌تدبيري متهم نكند؟در ادامه اين نقد آمده است: تدبير به يك معنا، علم عاقبت‌شناسي است و نگريستن به آخرالامر. آقاي ظريف به عنوان وزير امور خارجه لابد بهتر از همه مي‌داند كه ايران، آمريكا را نه دوست بلكه دشمن مي‌داند. بنابراين، بيان سخناني كه موجب تقويت روحيه «دشمن» و افزايش تنش در داخل كشور شود، ناشي از تدبير و تأمل در عاقبت سخن نيست. حتي خواجه حافظ شيرازي هم مي‌دانست كار ملك است آنكه تدبير و تأمل بايدش!

عصر ايران با طرح اين موضوع كه ظريف ظاهراً دنبال حركت بر مدار محبوبيت در فضاي مجازي و فيس‌بوكي است، مي‌نويسد: انبوه لايك‌ها و كامنت‌هاي «محبان مجازي»، هر شخصيت مهجور ناگهان محبوب شده‌اي را مي‌تواند از مسير اصلي حركتش خارج كند و به «بازي محبوبيت» بكشاند. آنچه بر خانم نعيمه اشراقي رفت، نمونه‌اي گوياست. خانم اشراقي با ظاهر و گفتاري كه- به درست يا غلط- سنخيت چنداني با تصور عمومي از «اهل بيت امام» نداشت، محبوبيتي ناگهاني كسب كرده بود و آشكارا از حركت بر مدار اين محبوبيت لذت مي‌برد. هم از اين رو، حرفي زد كه مشتاقان را خوش‌آيد كه ناگهان آن شد كه شد!نويسنده يادآور شد: علاوه بر اين‌ها، اگر آقاي ظريف واقعاً معتقدند «آنچه آمريكا از آن مي‌هراسد، مقاومت مردم ايران است»، بد نيست در اين نكته تأمل كنند كه اين «چهار تا تانك و موشك ما» از كجا حاصل شده است؟

آيا جز اين است كه بسياري از جنگ‌افزارهاي نظامي ايران، توليد داخل است؟ يكي از مصاديق مقاومت مورد اشاره جناب ظريف، همين «توان و قدرت دفاعي و نيروهاي بسيجي» است. يعني عده‌اي از متخصصان ارتش و سپاه و بسيج، با تفكر و تكنيك به توليد اين سلاح‌ها رسيده‌اند. اگر آمريكا از توليدات ناشي از تفكر و تخصص «مردم ايران» نمي‌ترسد، پس ديگر قرار است از چه چيز بترسد؟ اگر توان نظامي ايران در حد كويت بود، كه تا الان صد بار به ايران حمله شده بود و بساط فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران هم جمع شده بود. چرا اسرائيل به عراق حمله كرد و هنوز به ايران حمله نكرده است؟ براي اينكه تل‌آويو برآوردي از توان نظامي ايران دارد به همين دليل از درگيري نظامي با ايران مي‌هراسد.

احمد چلبي: ايران برنده جنگ نيابتي در مقابل آمريكاست

رئيس حزب كنگره ملي عراق مي‌گويد ايران در جنگ‌هاي نيابتي با آمريكا پيروز شده و برگ‌هاي برنده را در اختيار دارد.احمد چلبي در گفت‌وگو با روزنامه الحيات چاپ لندن، با اشاره به پيروزي دولت سوريه در برابر جريان‌هاي مورد حمايت آمريكا گفت: اوضاع سوريه به شدت پيچيده است. حكومت سوريه مورد حمايت قرار دارد و وضعيت استراتژيك به گونه‌اي است كه به مصلحت نيست كه حكومت تغيير كند. ايران به عنوان بزرگترين حامي آن ثابت كرد كه توانايي اداره جنگ‌هاي نيابتي را دارد. و به نظر من اين مسئله يكي از دلايل مهم موفقيت ايران بود. تهران تجربه بسياري در اين زمينه دارد. روسيه نيز به شكل بي‌سابقه‌اي از در حمايت از حكومت بشار اسد برآمده است. بنابراين چگونه اين حكومت مي‌تواند سقوط كند؟

به گزارش ديپلماسي ايراني، وي همچنين درباره مذاكرات هسته‌اي گفته است: ايران مي‌خواهد دستاوردهاي خود چه نفوذ منطقه‌اي و چه گرفتن تضمين براي برخورداري از حق غني‌سازي را حفظ كند.او درباره اينكه آيا آمريكا مي‌تواند به ايران حمله كند مي‌گويد آمريكا براي چنين كاري بايد دو ميليون سرباز استخدام كند.وي درباره حضور شركت‌هاي آمريكايي در عراق معتقد است چند سال پيش آمريكايي‌ها شركت‌هاي خود را به عراق آوردند و پول‌هاي عراق را نظارت مي‌كردند. وقتي از آنها پرسيدم اين شركت‌ها قبلا چه مي‌كرده‌اند؟ مشخص شد كه خبرگي آنها فراتر از كوزوو و تيمور شرقي نبوده است!

ادامه مذاكرات ژنو به پذيرش ايران هسته‌اي نخواهد انجاميد

مدير تحقيقات در مركز بلفر دانشگاه‌ هاروارد سرنوشت توافق ژنو را نامعلوم توصيف كرد و احتمال داد به سرنوشت توافق‌هاي هسته‌اي قبلي دچار شود.گري سيمور با تشبيه بيانيه ژنو به يك آتش‌بس موقت نوشت: اوباما به هنگام اعلام خبر توافقنامه موقت گفت؛ در توافقنامه نهايي، ايران بايد محدوديت‌هاي شديدي را بر برنامه هسته‌اي بپذيرد در واقع دولت آمريكا پيشاپيش پيام خود را ارسال كرد. به نوشته ايكناتيوس در واشنگتن‌پست ايران بايد بخش مهمي از سانتريفيوژهاي موجود و ذخاير اورانيوم با غناي پايين خود را برچيند، فردو و راكتور آب سنگين اراك را تعطيل، درباره مسائل و موضوعات تسليحاتي شفاف‌سازي و با بازرسي‌ها و نظارت‌هاي بيشتر موافقت كند.

سيمور در اين مقاله كه از سوي وبسايت انديشكده انگليسي موسسه مطالعات امنيتي منتشر شده خاطرنشان مي‌كند: اين اقدامات، ايران را از توان فيزيكي توليد مقادير قابل توجه مواد غني‌سازي‌شده قبل از شناسايي و امكان از بين بردن آنها، محروم مي‌كند و باعث تقويت تدابير راست‌آزمايي مي‌شود اما، تنها شمار كمي از صاحبنظران و كارشناسان معتقدند كه ايران با اين شروط موافقت مي‌كند. همانگونه كه «حسن روحاني» رئيس‌جمهوري ايران گفت، اين كشور هيچ يك از تاسيسات هسته‌اي موجود خود را تعطيل نمي‌كند و بر توسعه تاسيسات غني‌سازي در مقياس صنعتي پافشاري مي‌كند.سيمور كه تا چند ماه پيش هماهنگ‌كننده كاخ سفيد در امور كنترل تسليحات جمعي بود، ادامه مي‌دهد: پيش‌بيني نمي‌كنم كه اين مذاكرات شش ماهه در زمينه مسئله‌ محوري كه آيا ايران مي‌تواند به كشوري در آستانه هسته‌اي شدن تبديل شود يا خير، به توافقي برسد. از طرف ديگر، هيچ يك از طرفين نمي‌خواهند مذاكرات شكست بخورد. از اين رو،‌ نتيجه‌اي كه بيش از همه براي اين مذاكرات شش ماهه قابل تصور است، يك توافقنامه موقت ديگر است كه شايد شامل محدوديت‌هاي هسته‌اي ديگر در ازاي كاهش تحريم‌هاي ديگر خواهد بود.

وي مي‌نويسد: اين روند چرخشي توافقنامه‌هاي موقت ممكن است مدتي، شايد سال‌ها، شايد در طول دوره باقي مانده از رياست جمهوري اوباما طول بكشد و دو طرف در اين فاصله درباره نحوه اجراي برنامه اقدام مشترك پر از ابهام، گفت‌‌وگو و بر سر شاكله تحريم‌ها كشمكش ‌مي‌كنند. طبق اعلام كاخ سفيد، طبق توافقنامه موقت، كاهش تحريم‌ها شامل حدود 7 ميليارد دلار است و بيشتر تحريم‌هاي نفتي و مالي همچنان به قوت خود باقي است.مدير تحقيقات در مركز بلفر درباره سرنوشت تحريم‌‌ها نوشت: اگر ايران به اين نتيجه برسد كه تحريم‌ها ضعيف شده‌اند، در توافقنامه نهايي اقدام به دادن امتيازات دشوار نمي‌كنند. چرا بايد براي چيزي كه مي‌توان از آن خلاصي يافت، هزينه پرداخت كرد. از طرف ديگر، اگر تحريم‌ها همچنان قوي پابرجا باشند و تهديد قابل باور اعمال تحريم‌هاي بيشتر وجود داشته باشد، احتمال دادن امتيازات هسته‌اي از سوي ايران بيشتر است. يكي از دلايلي كه بايد قبل از دادن امتيازات بزرگ صبر كرد اين است كه هيچ كس واقعا نمي‌داند در طول اين شش ماه يا يك سال چه بر سر شاكله تحريم‌ها خواهد آمد.

سيمور نتيجه مي‌گيرد: از اين رو، بايد گفت، برنامه اقدام مشترك، طرحي مفتوح است كه احتمالا به درازا خواهد كشيد و توأم با مذاكراتي دشوار با نتايج نامعلوم خواهد بود كه من از پايان آن اطلاعي ندارم. آنان كه نگاهي منفي دارند مي‌گويند توافقنامه موقت 24 نوامبر نيز احتمالا به سرنوشت توافقنامه‌هاي موقت قبلي دچار خواهد شد. ايران در سال 2003 غني‌سازي را متوقف كرد اما، دو سال بعد از مذاكرات ياس‌آور و مشاجره بر سر اجرا، و در حالي كه ماشين نظامي آمريكا در عراق و افغانستان به گل نشسته بود،‌ ايران تصميم به از سرگيري غني‌سازي گرفت.

نوول ابزرواتور: توافق ژنو براي آرام كردن اسرائيل بود

يك روزنامه فرانسوي معتقد است اسرائيل جرأت درگيري نظامي با ايران را ندارد اما توافق ژنو براي آرام كردن اين رژيم از سوي غرب صورت گرفت.نوول ابزرواتور در تحليلي نوشت: اسرائيل ديگر توان حمله به ايران را ندارد. اين امر به منزله يك خودكشي است. اما بلافاصله پس از توافق ژنو، يك مقام عالي‌رتبه فرانسوي گفت، ما به مهمتر‌ين هدف مذاكرات رسيديم. اين كار قبل از هر چيز براي آرام كردن اسرائيل انجام شد كه نگران از دست دادن انحصار هسته‌اي خود در خاورميانه است.اين روزنامه همچنين از قول يك مقام فرانسوي خواستار پرهيز از ملعبه‌پردازي شده و مي‌نويسد: شايد ده سال پيش نيز، زماني كه ويلپن و فيشر، وزير خارجه آلمان، مذاكرات را با تهران آغاز كرده بودند، مي‌توانستيم به چنين راه‌حلي دست يابيم. در آن زمان ايران هنوز سانتريفيوژهاي خود را نصب نكرده بود. ولي دولت وقت آمريكا به رياست جرج بوش مذاكرت را رد كرد و هيچ پيشرفتي حاصل نگرديد. امروز وضعيت كاملا تغيير كرده، ايران 19 هزار سانتريفيوژ توليد و نصب كرده است.

در ادامه اين تحليل با اشاره به محدود شدن غني‌سازي در ايران آمده است: البته اين همه داستان نيست. فعلا تحريم‌هاي اصلي كه اقتصاد ايران را تحت فشار گذاشته‌اند، كاهش نيافته يا لغو نشده‌اند. تهران براي كاهش يا لغو اين تحريم‌ها بايد در توافق نهايي بپذيرد كه حاشيه مانور اتمي خود را تا حد قابل توجهي كاهش دهد. و در صورتي كه رد كند؟ يك مسئول فرانسوي مي‌گويد؛ «بلوايي كه در اين زمينه به راه مي‌افتد، غيرقابل اجتناب خواهد بود» و اگر بپذيرد، همين منبع مي‌گويد: «قدرت‌هاي جهاني خواستار بازرسي سرزده از تمامي سايت‌هاي هسته‌اي و توقف كامل مركز اراك يا تعطيلي مركز فردو خواهند شد.»

*خراسان

دستور جديد به كابينه درباره نحوه فروش ساختمانهاي دولتي

بر اساس دستوري كه طي روزهاي اخير از سوي دولت به همه اعضاي كابينه ابلاغ شده، به آنها اعلام شده است تنها در صورتي امكان بررسي پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي براي فروش املاكشان در كميسيون لوايح هيئت دولت وجود خواهد داشت كه همه اطلاعات مربوط به ملك از جمله مساحت، نشاني، كاربري و قيمت كارشناسي روز آن درج شده باشد تا امكان بررسي دقيق و جامع و سپس تصميم گيري براي فروش آن فراهم شود.

توصيه دولت به مسئولان براي رعايت بخشنامه دولت دهم

بر اساس ابلاغيه جديدي كه يكي از مسئولان ارشد دولتي طي روزهاي اخير خطاب به همه دستگاههاي اجرايي صادر كرده از آنها خواسته است با توجه به مصوبه 24 ارديبهشت دولت دهم در خصوص نحوه پرداخت حق بيمه كارمندان، مبالغ مذكور را با رعايت دقيق جزئيات اين مصوبه، به حساب سازمانهاي بيمه گر ذي ربط واريز كنند تا صرف موارد قانوني و وظايف اين سازمانها شود.

*جام جم

پاسخ آيت الله مكارم به استفتاء درباره ي فيسبوك

به‌دنبال درخواست از آيت‌الله مكارم‌شيرازي از مراجع تقليد براي انتشار دلايل حرام بودن فيسبوك كه از جمله آن مي‌توان به نامه صادق زيباكلام استاد علوم سياسي دانشگاه به آيت‌الله مكارم اشاره كرد، دفتر اين مرجع تقليد پاسخ استفتا در رابطه با دليل حرمت اشتراك در فيسبوك را منتشر كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران در متن اين استفتا آمده است: «عزيزان من! دليل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از اين طريق مي‌باشد.» آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ادامه آورده است: «اگر ورود در اين شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهيخته كه خوب و بد را كاملا مي‌شناسند و سِره از ناسِره را تشخيص مي‌دهند آن هم براي تحقيقات اجتماعي آزاد بود، مانعي نداشت؛ درست مانند كتب ضلال كه فقها مطالعه آن را براي عموم تحريم مي‌كنند ولي براي محققان مذهبي، آزاد شمرده مي‌شود.»

بالاخره شريعتمداري به آفريقاي جنوبي رفت

پس از يكي دو روز اظهارات ضد و نقيض و گمانه‌زني درباره هيات اعزامي ايران براي شركت در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا، محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس‌جمهور عصر ديروز عازم آفريقاي جنوبي شد. ماندلا، رهبر فقيد مبارزات ضدنژادپرستي آفريقاي جنوبي، يكشنبه به خاك سپرده مي‌شود. ديروز نيز مراسم بزرگداشتي با حضور مقامات كشورهاي مختلف جهان در ژوهانسبورگ برگزار شد.

واكنش نمايندگان برخي استان​ها به بودجه

دو روز پس از تقديم لايحه بودجه93 به مجلس، نمايندگان استان‌هاي خوزستان، لرستان، مازندران و شهرستان بوكان در اعتراض به لايحه بودجه ۹۳ توسط دولت يا استعفا دادند يا تهديد به استعفا كردند كه البته استعفاي نمايندگان مستعفي از سوي هيات رئيسه پذيرفته نشده است. به گزارش جهان، سيدشريف حسيني، نماينده مردم اهواز در مجلس گفته است: پس از بررسي بودجه متوجه شديم حق خوزستان در بودجه ضايع شده است. به همين خاطر نمايندگان خوزستان به خاطر ظلمي كه در بودجه ۹۳ و پولي كه براي انتقال آب گذاشته‌اند، به صورت دسته‌جمعي استعفا داده و آن را تقديم هيات رئيسه كردند. علاوه بر استعفاي 18 نماينده خوزستاني، ۹ نماينده لرستان هم تهديد به استعفا كردند. ايرج عبدي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: براساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم دولت بايد 2 درصد بودجه عمومي را براي استان محروم لحاظ مي‌كرد كه اين اتفاق نيفتاده است. محمد قسيم عثماني، نماينده بوكان هم در اعتراض به اعتبار پيش‌بيني شده براي يك سد حوزه انتخابي خود تهديد به استعفا كرده و عبدالوحيد فياضي نماينده نور و محمودآباد در مجلس هم در گفت‌وگو با فارس، از احتمال استعفاي نمايندگان استان مازندران در اعتراض به لايحه بودجه سال ۹۳ خبر داد.

اين در حالي است كه محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت و معاون رئيس‌جمهور در جلسه غيرعلني مجلس گفته است: بودجه 93 انقباضي و جاي تغيير ندارد. همچنين فرهاد دژپسند، معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفته: تامين اعتبار بودجه طرح‌هاي عمراني به هيچ وجه براساس تعصب منطقه‌اي و بخشي نبوده است.

علايي مديرعامل هواپيمايي آسمان شد

يك منبع آگاه در صندوق بازنشستگي كشوري به مهر گفت: با حكم ايراندخت عطاريان مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري سردار دكتر حسين علايي مديرعامل شركت خدمات هوايي آسمان شد. سردار علايي در كارنامه خود مسئوليت‌هايي چون مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح، قائم مقام وزير دفاع، رئيس ستاد مشترك سپاه، فرمانده نيروي دريايي سپاه، عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين(ع) و مدير مسئولي ماهنامه صنايع هوايي را دارد.

وزارت اطلاعات مسببان شنود را شناخت

علي مطهري در ادعايي از شنود تلفن‌هاي همراه تمامي نمايندگان مجلس و اقدام دوباره براي كار گذاشتن شنود در دفتر كارش خبر داد و گفت كه وزير اطلاعات اسامي مسببان شنود دفترش را به وي اعلام كرده است. نماينده تهران كه چندي پيش از كشف دستگاه‌هاي شنود در دفترش خبر داده بود، در برنامه‌اي دانشجويي گفته است: دفتر نمايندگان مجلس، محل رفت و آمد بسياري از سياسيون است و در دفتر كار من نيز سياسيون زيادي رفت و آمد دارند كه به دليل اين رفت و آمدها، بعضي نسبت به اين گونه ورود و خروج‌ها به دفتر من حساس شدند.

سانتريفيوژها خالي مي‌چرخند يا پر؟

فريدون عباسي، رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي كه اين روزها به يكي از منتقدان دولت در زمينه مذاكرات هسته‌اي تبديل شده، ديروز در سخناني در دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان كرد: به اين‌كه رئيس‌جمهور در دانشگاه شهيد بهشتي دوباره تاكيد كردند كه علاوه بر چرخش سانتريفيوژها بايد چرخ زندگي مردم نيز بچرخد نقد داريم. ما هم معتقديم بايد زندگي مردم بچرخد و چرخه سانتريفيوژها نيز به فعاليت خود ادامه دهد، اما همه بايد بدانند كه غربي‌ها مي‌خواهند نوع چرخش سانتريفيوژهاي ما را مشخص كنند و اين موضوع را سعيد جليلي مي‌دانست. به گزارش فارس، عباسي افزود: رئيس‌جمهور مطرح نكردند كه سانتريفيوژهاي هسته‌اي ما بايد خالي بچرخد يا پر؟ وي همچنين به اتفاقاتي در سال‌هاي 88 و 89 اشاره كرده و گفته: جرياني در داخل ساخت ماشين‌هاي سانتريفيوژ را تعطيل كرد و بهانه‌شان اين بود كه نسل جديد ماشين‌آلات در راه است. اين اتفاقات در سال‌هاي 88 و 89 اتفاق افتاد و افرادي مانند شهيد احمدي روشن‌ها از كار بركنار شدند و به جاي آنان افرادي سر كار آمدند كه ويزاي آمريكا داشتند.

تشييع پيكر مادر شهيد بروجردي

پيكر خديجه محمدي، مادر سرلشكر شهيد، محمد بروجردي با حضور انبوه مردم تهران، همرزمان شهيد بروجردي و مسئولان كشوري و لشكري، صبح ديروز از مقابل پادگان حضرت وليعصر(عج) سپاه محمدرسول‌الله تهران تشييع و در قطعه 25 گلزار شهداي بهشت زهرا آرام گرفت.

*ايران

ابتكار: دوره فرار از پاسخگويي گذشته

خبر اول اين كه معصومه ابتكار معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط‌زيست در همايش بزرگداشت روز دانشجو در دانشكده مكانيك دانشگاه خواجه نصير با بيان اين‌كه دانشجويان هزينه‌هاي زيادي داده‌اند و من كه در شوراي شهر رد صلاحيت شدم با شما همدرد هستم، گفت: تحولات 24 خرداد و روي كار آمدن دولت اعتدال با نگاه يك حقوقدان كه به مسائل، امنيتي نگاه نمي‌كند فضاي بازي را به وجود آورده است. وزير علوم محبوب آقاي فرجي دانا تلاش مي‌كند دانشگاه‌ها بستري سالم و فضايي با نشاط براي فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي باشد و دانشجويي هرگز ستاره‌دار نشود. معاون رئيس‌جمهور با انتقاد از اتهام زني به افراد گفت: دوره‌اي كه از پاسخگويي فرار مي‌كردند گذشت رئيس‌جمهور خود را پاسخگو به ملت مي‌داند و در گزارش 100 روزه‌اش نه تنها گزارش خود را ارائه كرد بلكه گزارش 8 سال گذشته را نيز بازگو كرد.

پرونده يك واردكننده بزرگ روي ميز كميسيون اصل90

خبر ديگر اين كه رئيس كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به بازداشت يكي از بزرگترين وارد كنندگان فولاد كشور گفت: پرونده اين واردكننده فولاد و برادرش و واگذاري پتروشيمي بيستون به وي در كميسيون اصل 90 در حال بررسي است. محمدعلي پورمختار در گفت‌وگو با مهر درخصوص پرونده اين دو برادر كه پيش از اين از سوي وزارت اطلاعات به كميسيون اصل 90 مجلس ارسال شده بود، اظهار داشت: پرونده اخير وي درباره واردات فولاد بوده كه در حال بررسي آن هستيم و درخصوص پرونده واگذاري پتروشيمي بيستون كه از سوي وزارت اطلاعات به كميسيون اصل 90 ارجاع شده است نيز كارشناسان مشخص شده‌اند و قرار است نحوه واگذاري اين پتروشيمي به آنان از سازمان خصوصي‌سازي بررسي شود تا اينكه مشخص شود اين پتروشيمي به چه شكل واگذار شده آيا تشريفات رعايت شده و صلاحيت و اهليت خريداران آن احراز شده است يا خير.

پرونده درختان «باغ معنوي» در مجلس

شنيديم كه در ادامه داستان دنباله‌دار قطع درختان چندين ساله، نوبت به درختان صد ساله «باغ معنوي جمشيديه» رسيده است. در واكنش به اين اقدام تعدادي از اهالي اين منطقه تهران و برخي گروه‌هاي مردمي طرفدار محيط‌زيست در نامه‌اي به كميسيون اصل نود مجلس خواستار رسيدگي به اين موضوع و جلوگيري از قطع اين درختان شده‌اند. محمد حقاني عضو شوراي شهر تهران هم با تأييد اين خبر گفته: از متخلفان خواسته شده كه در ازاي درختان خشك شده به همان تعداد يعني معادل ۱۲۰۰ درخت كاشته شود. اين بيشتر شبيه به شوخي است كه درختان صد ساله را قطع و به جاي آن نهال بكارند.

حماس: رابطه با ايران را پس از روحاني بازسازي كرديم

با خبر شديم كه محمود زهار يكي از رهبران ارشد حماس اعلام كرد اين گروه مقاومت فلسطيني رابطه خود با ايران را پس از روي كار آمدن حسن روحاني رئيس‌جمهور جديد، بازسازي كرده است. به گزارش عصر ايران زهار كه روز دوشنبه در يك كنفرانس خبري در غزه سخن مي‌گفت ضمن اشاره به اين مسأله كه حماس هيچ گاه رابطه خود با ايران را قطع نكرده بود، تأييد كرد كه اختلاف نظر ايران و حماس در مورد سوريه، در دو سال گذشته بر روابط دو طرف تأثير منفي گذاشته بود.

بادامچيان: حجاريان از حزب مؤتلفه عذرخواهي كند

دست آخر اين كه اسد الله بادامچيان، عضو مركزي حزب مؤتلفه با انتقاد از مقاله اخير حجاريان درباره مؤتلفه تأكيد كرد: اگر حزب مؤتلفه از رانتي استفاده كرده حجاريان بنويسد و به ما بدهد در غيراين صورت عذرخواهي كند.وي در واكنش به بخش ديگري از مقاله حجاريان درخصوص اينكه مؤتلفه دچار بي‌وزني شده افزود: اگر حزب مؤتلفه اسلامي وزن خود را از دست داده بود چرا يك نشريه اصلاح‌طلب يك فصل از اين شماره خود را به حزب مؤتلفه اختصاص داد؟

*جمهوري اسلامي

* رسانه‌ها همچنان ماجراي تخلفات سازمان تأمين اجتماعي كه در گزارش تحقيق و تفحص مجلس منعكس شده است را پيگيري مي‌كنند.در يكي از يادداشت‌هاي بينندگان سايت "الف" آمده است: "درحالي كه انتظار مي‌رود مسئولين دستگاه قضا با اتخاذ رويه‌اي بجا ضمن برخورد با غارتگران بيت المال اعتماد عمومي از دست رفته را به جامعه برگردانند و مراجع ديني نيز نسبت به اين تاراج بي‌سابقه بيت المال موضع‌گيري شفاف و مشخصي نمايند اما گويي گرد سكوت بر جاي جاي كشور پاشيده شده است." اين يادداشت افزوده است: "پرسشي كه مطرح است اين است كه مسئولين خاطي در سازمان تأمين اجتماعي و ساير نهادهايي كه طي دولت‌هاي نهم و دهم دست به اختلاس‌هاي نجومي زده‌اند به چه حق و با چه فتوايي و از حقوق كدام زنان بي‌سرپرست، كودكان كار، كارتن خواب‌ها و خانواده‌هاي زيرخط فقر اقدام به بذل و بخشش نموده‌اند و آقايان دستگاه قضا در برابر اين مفاسد عظيم و بي‌سابقه چه توضيحي دارند؟ مراجع عظام تقليد ما و حوزويان ما كه چندي پيش در دوران توسعه سياسي دولت اصلاحات كوچكترين انحراف‌ها را متذكر مي‌شدند امروز در مقابل اين فساد دولتي دست به چه اقدامي خواهند زد؟

* در آمريكا هم افراطيون، عليه توافق هسته‌اي ايران و 1+5 سروصداي زيادي به راه انداخته‌اند، درست مثل افراطيون ايران. يكي از اين افراطيون، سناتور جان مك كين است كه خواستار تحريم‌هاي بيشتر ايران در صورت عدم دستيابي به توافق شده است. به گزارش "انتخاب"، وي گفت: ايران در 20 سال گذشته در مسئله هسته‌اي ما را فريب داده و دروغ نيز گفته است. اين سناتور تندرو مي‌گويد: آمريكا درگيري‌هاي منطقه در خليج فارس را ناديده گرفته است. جان مك كين ادامه داد: اكنون كه درحال سخن گفتن هستم، 5 هزار نيروي حزب‌الله در سوريه درحال جنگ هستند و تسليحات ايران به سمت سوريه سرازير شده است و ما هم هيچ كاري در اين مورد نمي‌كنيم، هيچ كار! وي درباره اجازه به بازرسان آژانس براي حضور در تأسيسات اتمي ايران گفت: ايران قبلاً هم چنين اجازه‌اي داده بود، ايرانيان قبلاً هم بازرسان را به تأسيسات خود دعوت كرده بودند اما در همان زمان درحال ساخت تونل و تأسيسات هسته‌اي در كوه‌ها بوده‌اند! در تمام دنيا، اعتبار آمريكا در خطر است. وي در بخش ديگري از مصاحبه خود با شبكه سي بي‌اس گفت: چاك هيگل در افغانستان است اما قادر به ديدار حامد كرزاي نيست چرا كه او در ايران به سر مي‌برد.

*قدس

پرچم ‌رژيم ‌صهيونيستي ‌‎زيرپاي دهقان

جهان: در هفتمين كنفرانس علمي فرماندهي و كنترل ايران كه روز گذشته با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع برگزار شد، وي از روي پرچم رژيم صهيونيستي عبور كرد.

محجوب: مدارك مرتضوي كاغذ سوخته است

خانه ملت: عليرضا محجوب، رئيس هيأت تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي در واكنش به اظهارات اخير سعيد مرتضوي، مطالب منتسب از سوي وي به هيأت تحقيق و تفحص را كذب خواند وگفت: اين قبيل اكاذيب فرافكنانه هيچ خللي در عزم جزم هيأت در احقاق حقوق حقه صاحبان اصلي صندوق وارد نمي‌كند. ضمناً مدارك ارايه شده توسط مرتضوي به مثابه مصرف كاغذ سوخته است.

مطهري: تلفن نمايندگان شنود مي‌شود

فارس: علي مطهري، نماينده مردم تهران، در دانشگاه علوم پزشكي مازندران در پاسخ به پرسش كار گذاشتن دستگاه شنود در محل كارش گفت: تلفنهاي همراه همه نمايندگان مجلس شنود مي‌شود.

علت كاهش سفر ايراني‌ها به تايلند

جهان: رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات گردشگري استان تهران از كاهش سفرهاي مردم به تايلند در پي ناآرامي‌هاي اخير اين كشور خبر داد.

واكنش زيباكلام به سخنان تركان

جهان: صادق زيباكلام درباره اظهارات اخير تركان مشاور رئيس‌جمهور كه گفته بود شرط مناظره، راستگويي احمدي‌نژاد است،‌گفت: با تمام احترامي كه براي مهندس تركان قايلم،‌ به نظر من اين حرف بيهوده‌اي است

بيانيه اعتراضي 500 نويسنده مشهور

فارس: بيش از 500 نفر از نويسندگان برجسته دنيا در بيانيه‌اي اعتراضي در واكنش به افشاگري‌هاي اسنودن، جاسوسي‌هاي آمريكا از شهروندان ديگر كشورها را محكوم كردند.

مسؤول‌ اطلاعاتي‌ پرونده‌ ايران در تل آويو

ايران هسته اي: فردي با عنوان سيما شاين (Sima Shine) مسؤوليت اصلي پيگيري هاي اطلاعاتي درباره ايران را در رژيم غاصب صهيونيستي بر عهده دارد.وي كه زني 60 ساله است، اكنون معاون يووال اشتاينيتز، وزير امور راهبردي و اطلاعاتي كابينه بنيامين نتانياهو، است.

جاسبي: روزه سكوتم را نمي‌شكنم

ايسنا: عبدا... جاسبي رئيس پيشين دانشگاه آزاد اسلامي گفت: دو سال است كه روزه سكوت گرفته‌ام و اين روزه را نمي‌شكنم.

چرا ظريف به ژوهانسبورگ نرفت

گروه سياسي: محمد جواد ظريف در تازه ترين يادداشت فيس بوكي خود، نياز به حضور در تهران براي انجام گفت و گوهاي مهم با وزير خارجه روسيه را دليل سفر نكردن به ژوهانسبورگ براي حضور در مراسم تشييع ماندلا عنوان كرده است.

انتشار اسامي گيرندگان كارت هديه

مهر: محمدعلي پورمختار رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: انتشار اسامي نمايندگان مجلس هشتم كه از مرتضوي كارت هديه دريافت كرده اند، هيچ ايرادي ندارد، شفاف شدن بهتر است، زيرا ذهنيتها برداشته مي شود.

اصلي ترين مخالفان توافق ژنو

قدس آنلاين: يكي از جديدترين نظرسنجي‎هاي صورت گرفته از موافقت 32 درصدي و مخالفت 43 درصدي آمريكايي‎‏ها با توافق ژنو خبر مي‌دهند به گونه اي كه اكثر مخالفان، حاميان حزب جمهوريخواه در اين كشور هستند.

به اندازه لحاف خود شان!

مهر: منصور حقيقت پور، نايب رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس با اشاره به اظهارات مقامهاي كشورهاي عربي مبني بر اينكه خواستار مشاركت در مذاكرات 1+5 با ايران شده اند، گفت: كشورهاي عربي به اندازه لحافشان پاي خود را دراز كنند.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن