تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804617609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس‌جمهور مطرح كرد: اميد به پيشرفت‌ مذاكرات هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رييس‌جمهور مطرح كرد: اميد به پيشرفت‌ مذاكرات هسته‌اي
رييس‌جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: پيشرفت‌هاي خوبي در مذاكرات بين جمهوري اسلامي ايران و گروه مذاكره‌كننده 1+5 در زمينه هسته‌اي حاصل شده است.

به گزارش ايسنا، حسن روحاني در ديدار با سفير جديد اتريش در تهران ابراز اميدواري كرد: در مذاكرات هفته جاري در ژنو شاهد گام‌هاي جديد و مؤثر بيشتري در پيشرفت‌ اين مذاكرات باشيم. رييس‌جمهور همچنين تأكيد كرد: از اتريش به عنوان عضو شوراي حكام آژانس انرژي اتمي انتظار داريم در اين آژانس فعال‌تر عمل كرده تا هر چه زودتر پرونده اتمي ايران به حالت عادي باز گردد.

روحاني با اشاره به روابط و همكاري‌هاي برجسته فرهنگي ميان دو كشور و حضور ايرانيان فرهيخته در لايه‌هاي خوب اجتماعي كشور اتريش، تصريح كرد: دولت جديد ايران اراده‌اي جدي براي توسعه روابط با اتريش در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي دارد. رييس‌جمهور با اشاره به ديدارها و مذاكرات رؤساي دو كشور در نيويورك، اين مذاكرات را سازنده خواند و ادامه اين گفتمان را براي توسعه روابط و همكاري‌هاي دو كشور مؤثر و مهم ارزيابي كرد. فريدريش اشتيفت سفير جديد اتريش در تهران نيز در اين ديدار، استوارنامه خود را تقديم رييس‌جمهوري اسلامي ايران كرد. وي در اين ديدار تأكيد كرد: رييس جمهوري اتريش نيز اميدوار است كه گفتمان خوبي كه بين رؤساي جمهور دو كشور ايران و اتريش در نيويورك شروع شده در تهران و وين نيز دنبال شود تا آثار خوبي براي ملت‌هاي آنها به ارمغان آورد.

آزادي اقليت‌هاي ديني در ايران

همچنين روحاني سفير جديد واتيكان را به حضور پذيرفت. روحاني در اين ديدار كه به مناسبت تقديم استوارنامه سفير واتيكان صورت گرفت، به بيان نكاتي بسيار مهم در روابط في‌مابين و تعامل اسلام و مسيحيت پرداخته و اظهار داشت: ما به دين مسيحيت، به عنوان ديني الهي بر اساس تعاليم قرآن احترام مي‌گذاريم تا آنجا كه در قرآن در شأن حضرت مريم مقدس و فرزند ايشان سوره‌اي نازل شده است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ما امروز بيش‌از هر زمان ديگر نيازمند گفتگو بين اسلام و مسيحيت و بين شيعيان و پيروان كليساي مسيحي كاتوليك هستيم؛ بايد همديگر را بهتر درك كنيم؛ چراكه بسياري از فاصله‌ها و تخاصم‌ها ريشه در جهل و ناآشنايي دو فرهنگ دارد.

روحاني خاطرنشان كرد: امروز اهداف مشترك و دشمنان مشترك داريم؛ افراطي‌گري و تروريسم دشمن مشترك ماست و تعاملات انساني و همكاري در زدودن فقر و نابرابري براساس تعاليم الهي هدف مشتركمان است، لذا خوب است ما و شما به طور مشترك به كمك مستمندان جهان و آسيب‌ديدگان از حوادث طبيعي برويم.

روحاني گفت: در منطقه ما امروز كشورهايي دچار معضلات امنيتي و جنگ داخلي‌اند و در اثر آن هم مسلمانان و هم مسيحيان در رنج هستند؛ ما دشمن مشتركمان در لبنان و سوريه يعني تروريسم و افراط‌گري را داريم كه براساس فرموده قرآن هم مساجد را تخريب مي‌كنند و هم كليساها را . دكتر روحاني ادامه داد: در كشور ما هم براساس همين اهداف مشترك همواره روابطي صميمي و رو به پيشرفت وجود داشته و بين مسيحيان و مسلمانان ايراني بويژه ارامنه و آشوريان همواره رابطه‌اي بسيار خوب برقرار بوده كه ما تلاش مي‌كنيم اين رابطه تداوم داشته باشد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: اقليت‌هاي ديني در مراسم ديني خود آزادانه به عبادت مي‌پردازند و در كليساها عبادتشان آزادانه انجام مي‌شود و در مجلس شوراي اسلامي نمايندگان خود را داشته و برنامه‌هايشان بيش از گذشته در حال انجام شدن است.

لئوبوكاردي سفير جديد واتيكان نيز در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلام‌هاي پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان و انتقال پيام ايشان به دكتر روحاني خواستار اجابت آرزوهاي بلند ايشان در صلح و برابري در جهان و رفاه و سلامتي مردم ايران شد و به بيان ضرورت تداوم رابطه ميان ايران و واتيكان اظهار داشت: مأموريت كليساي كاتوليك تبليغ نيست بلكه هدف، وفاداري و احترام كامل به قانون اساسي و مقررات ايران است.

وي گفت: جامعه مسيحي ايران هميشه اينطور بوده و مي‌خواهد عضو ثابت خانواده بزرگ ايران باشد. وي با بيان اعتقاد پاپ مبني بر تداوم گفتگوها نيز اظهار داشت: واتيكان معتقد است كه در گفت و گو و ديالوگ بايد هميشه باز باشد تا كشورها براساس احترام متقابل با يكديگر همكاري كنند؛ به همين جهت است كه واتيكان تحولات سياسي جديدي كه توسط رييس جمهوري اسلامي ايران در دنيا ايجاد شده است را به عنوان يك امر بسيار مهم تلقي نموده و با دشمن دانستن تروريزم و افراطي‌گري نقش تعيين‌كننده جمهوري اسلامي ايران در معادلات جهان از جمله صلح و ثبات منطقه را ارج مي‌نهد.

چهارشنبه 15 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن