تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820439406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضائيه مطرح كرد‌تلخي فتنه 88 از ذهن ‌مردم پاك نشده است/انتخابات 92 جلوه‌اي حقيقي و اميدبخش شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اول قوه قضائيه مطرح كرد‌تلخي فتنه 88 از ذهن ‌مردم پاك نشده است/انتخابات 92 جلوه‌اي حقيقي و اميدبخش شد
معاون اول قوه قضائيه گفت: فتنه 88 جلوه‌اي از قانون‌شكني واقعي در كشور بود كه عده‌اي از سر لجاجت سعي كردند تا كام ملت را تلخ كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيد‌ابراهيم رئيسي عصر امروز در مراسم معارفه رئيس كل دادگستري استان اردبيل اظهار داشت: يكي از ضمانت‌هاي اجراي عدالت احترام به حد و حدود و حريم قانون است كه اين امر بايد در خلوت و جلوت با توجه به قداست قانون و حريم الهي صورت بگيرد.

وي تصريح كرد: سنگ زيربناي انديشه امام راحل و تفكر انقلاب اسلامي نيز همين نظام كنترلي و در محضر الهي بودن است چرا كه امام راحل هميشه بر اين مبنا و اصل تأكيد داشتند كه عالم محضر خداست و نبايد در محضر خداوند گناه و معصيتي را انجام داد.

رئيسي اين اصل را كارآمدترين نظام كنترلي و خود كنترلي توصيف كرد و افزود: همه ما بايد خود را موظف به حفظ حدود و ثغور قانون بدانيم و خود را موظف به اجراي قانون و در نتيجه ساري و جاري شدن احكام عدالت و رفتارهاي عادلانه در جامعه كنيم.

اين مسئول خاطر نشان كرد: عدالت زماني مورد قبول، پذيرش و اعتماد مردم است كه در آن اجراي قانون اصل باشد و هيچ كس به خود جرأت ندهد رفتار و نگرش قانون‌گريزي داشته باشد.

وي از قانون‌گريزي به عنوان حركت ضد ارزشي ياد كرد و ادامه داد: نمونه اين قانون‌گريزي و قانون‌شكني، فتنه 88 بود كه عده‌اي با عبور از قانون و خط قرمز نظام سعي كردند تا كاميابي ملت در انتخابات را كه با شيريني و حلاوت همراه بود به تلخ كامي تبديل كنند.

معاون اول دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: تلخ كامي در ذائقه مردم در فتنه 88 چنان نمود پيدا كرد كه حتي با گذشت چهار سال تلخي و برخي حوادث ناگوار پس از انتخابات 88 از ذهن و خاطره مردم پاك نشده است.

رئيسي گفت: نمونه رفتار قانون‌مدارانه را در انتخابات امسال شاهد بوديم كه شيريني اين انتخابات پرفروغ نيز در كام ملت ما نشسته و جلوه‌اي حقيقي و اميدبخش به وجود آورده است.

وي در ادامه افزود: آنهايي كه دست به قانون‌شكني مي‌زنند در حقيقت خود را از مجريان قانون برتر و بالاتر مي‌دانند و سعي مي‌كنند با اين اقدام اصالت و حقيقت قانون و عمل به آن را زير سئوال ببرند.

رئيسي تصريح كرد: عامل ديگري كه مي‌تواند به عنوان ضمانت اجرايي عدالت محسوب شود كنترل‌ها و نظارت‌هاي همگاني است كه در قالب امر به معروف و نهي از منكر در مكتب اسلام نمود و ظهور پيدا كرده و سبب شده بسياري از لغزش‌ها و كجي‌هاي جامعه با حساسيت جامعه نسبت به رفتار و اعمال يكديگر اصلاح شده و حالت و رويه قانون‌مدارانه پيدا كند.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از تلاش رئيس كل دادگستري سابق استان اردبيل كه با قدرت و قوت و با تلاش كاركنان دادگستري اقدامات و عملكرد مطلوبي را در اين سه سال داشته است، خاطر نشان كرد: يكي از موفقيت‌هاي دادگستري استان اردبيل تلاش براي به حداقل رساندن اطاله دادرسي‌ها، به هنگام و به روز كردن خدمات و رسيدگي به پرونده‌ها و همچنين صيانت از حق و حقوق مردم و اطلاع‌رساني دقيق به آنها در جريان رسيدگي به پرونده‌هاست كه به نظر مي‌رسد خود اين امر كنترلي ارزشمند و قابل توجه محسوب مي‌شود.

وي براي غلامعلي رضايي رئيس كل دادگستري سابق استان اردبيل كه به عنوان قاضي عالي رتبه در ديوان عالي كشور انجام وظيفه مي‌كند، آرزوي توفيق كرد و ادامه داد: رضايي در جايگاه جديد خود در نظارت و رسيدگي به امور دادسراها و صدور احكام قطعاً از اندوخته و تجربه خود استفاده مي‌كند.

رئيسي، حجت‌الاسلام قاصدي رئيس كل دادگستري جديد را قاضي خوشنام و با تجربه معرفي كرد و يادآور شد: مسئوليت‌هايي كه قاصدي در دادگستري و دادستاني قم داشته و همچنين تجربه او در پشت سر گذاشتن مراحل مختلف مديريتي در دستگاه قضايي نشان مي‌دهد كه مي‌تواند مديري لايق و شايسته براي استان اردبيلي باشد كه از امنيت پايدار و پرونده‌هاي قضايي كمتر نسبت به ساير مناطق كشور برخوردار است.

اعتماد مردم سرمايه دستگاه قضايي است

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، معاون اول دستگاه قضا در ادامه سخنان خود گفت: اعتماد مردم بزرگترين سرمايه دستگاه قضاست كه رؤساي دادگستري ما بايد با تعامل و ارتباط با نماينده ولي فقيه در استان‌ها، استانداران، رؤساي ادارات و سازمان‌هاي ديگر در عين حفظ استقلال دستگاه قضايي بايد بكوشند تا مشكلات و نارسايي‌ها برطرف شود.

رئيسي افزود: بزرگترين افتخار در خدمت به مردم، تلاش براي فصل خصومت و همچنين رفع اطاله دادرسي و كاهش پرونده‌هاي ورودي در مجموعه‌هاي مختلف دستگاه قضايي است كه آمارها و ارقام‌ها نشان مي‌دهد كه استان اردبيل در اين زمينه در تمام حوزه‌ها از متوسط كشوري پايين‌تر است.

وي تصريح كرد:‌ هر چقدر زمان رسيدگي به پرونده‌ها و به هنگام‌سازي رسيدگي به جرايم در دستور كار باشد اجراي حدود و احكام اسلامي و عدالت نزديكتر است و صدور احكام نيز قطعاً با رضايتمندي مردم همراه است.

انتهاي پيام/62001/ش40

يکشنبه 17 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن