تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه اولين جشنواره دانشگاه پاك برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختتاميه اولين جشنواره دانشگاه پاك برگزار شد
تهران - مراسم اختتاميه اولين جشنواره ˈدانشگاه پاكˈ با معرفي برترين هاي بخش رقابتي، مسوولان فرهنگي و اجتماعي و مراكز مشاوره فعال در زمينه پيشگيري از سوءمصرف مواد مخدر در دانشگاه ها برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، رييس جشنواره ˈدانشگاه پاكˈ دانشگاه هاي منطقه ˈيكˈ وزارت علوم روز يكشنبه در مراسم معرفي برترين هاي اين جشنواره اظهار داشت: دانشگاه ها در مبحث پيشگيري از سوءمصرف مواد مخدر مي توانند چهار رويكرد اساسي را تبيين و استفاده كنند.

ˈمحسن فرميهني فراهانيˈ افزود: اولين رويكرد، پرورش عاطفي است كه دانشگاه ها درصورت انتخاب آن بايد اقدامات خود را در جهت تقويت عزت نفس دانشجويان و بهبود روابط درون و ميان فردي برنامه ريزي كنند كه انجام اين امور بيشتر برعهده مراكز مشاوره دانشگاه ها است.

وي از افزايش توانمندي هاي اجتماعي به عنوان دومين رويكرد مقابله با سوءمصرف مواد مخدر در دانشگاه ها ياد كرد و گفت كه براي اجراي آن، آموزش مهارت هاي عمومي به دانشجويان همچون مقابله با فشارهاي اجتماعي و گروه دوستان و مهارت ˈنهˈ گفتن ضرورت دارد.

فراهاني ادامه داد: سومين رويكرد نيز به عنوان ˈجايگزينˈ يا ˈبديلˈ شناخته مي شود كه در آن بايد فعاليت هاي جايگزين مصرف مواد مخدر مانند فعاليت هاي تفريحي، اردوهاي فرهنگي و غني سازي اوقات فراغت دانشجويان مدنظر قرار گيرد.

معاون فرهنگي دانشگاه شاهد ادامه داد: آگاهي بخشي نيز رويكرد چهارم در زمينه جلوگيري از ابتلا به مواد مخدر محسوب مي شود كه دانشگاه ها بايد اطلاعات و آگاهي هاي لازم را به دانشجويان در اين زمينه ارائه كنند.

وي از جاي خالي آموزش مهارت هاي زندگي در درس هاي عمومي دانشگاه ها گلايه كرد و گفت: دانشجويان بايد در قالب درس هاي دانشگاهي با مضرات استفاده از قليان، سيگار و انواع مواد مخدر آشنا شوند.

فراهاني تصريح كرد آموزش مهارتهاي زندگي در همه اين چهار رويكرد، مشترك است و تاثير بسزايي در پيشگيري از سوءمصرف مواد مخدر دارد.

وي در مورد جشنواره دانشگاه پاك نيز گفت: فراخوان آثار جشنواره از آذرماه امسال منتشر شد و تعداد 118 اثر به دبيرخانه رسيد كه شامل 14 مقاله، 28 اثر ادبي، 74 اثر هنري، يك نشريه و يك كار پژوهشي بود.

رييس جشنواره دانشگاه پاك ادامه داد: پس از دو مرحله داوري، تعداد 21 اثر در 13 بخش مختلف برگزيده شدند كه امروز با اهداي لوح سپاس، تنديس و جوايزي از آنها قدرداني خواهد شد.

اولين جشنواره دانشگاه پاك در سطح دانشگاه هاي منطقه يك وزارت علوم به ميزباني دانشگاه شاهد برگزار شد.

فراهنگ(3)**1055**1588

انتهاي پيام /*

[email protected]

يکشنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 622]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن