واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: «مسعود اطيابي» گفت: اگر «خروسجنگي» در جشنواره فيلم فجر حاضر است، فقط به خاطر رونق داخلي جشنواره است.به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست فيلم «خروس جنگي» ديشب با حضور عوامل سازنده فيلم و«آرش افشار» مجري جلسه در سالن شماره 3 سينماي رسانهها برگزار شد. در اين نشست، «مسعود اطيابي» كارگردان اين فيلم در مورد انگيزهاي كه براي ساخت اين فيلم داشت، گفت: بعد از فيلم اولم «مصائب دوشيزه» كه يك ملودرام بود، تصميم گرفتم در ژانرهاي ديگر نيز تجربه داشته باشم چون دوست ندارم در كارگرداني كار را تكرار كنم و ميخواهم فيلمهاي مختلفي بسازم. من به عنوان فيلمساز، نگاه خود را در اين فيلم حس كردم و روايت خودم را از داستاني كه بود، ارايه دادم. وي افزود: من سعي كردم كه «خروس جنگي» شبيه ساير كارهاي طنز كه بسياري از آنها آثار سخيف و مبتذل هستند و ميخواهند با رفتارهاي خاصي، به هر قيمتي مردم را بخندانند، نباشد و تنها خواستم فيلم خوبي بسازم. در اين نشست «رضا عطاران» در پاسخ به سئوالي در مورد نحوه بازياش در اين فيلم گفت: من با اين فيلم مثل ساير فيلمها برخورد كردم و در تعامل بسيار خوبي با «مسعود اطيابي» داشتم. او نوع روابط خاص خود را داشت و هرچه كه ميگفت در فيلم پياده ميكرديم. البته من بازي خودم در فيلم «صندلي خالي» را ميپسندم اما نوع بازي، بسته به نوع كاري دارد كه انجام ميدهيم. وي ادامه داد: درست است كه كاراكتر «خروس جنگي» شبيه به كاراكتر قبلي من است اما تا حد بسيار زيادي، سعي شده اين فيلم سطح بالاتري را نسبت به ساير كارهاي طنز داشته باشد و اين، به خاطر كنترلي است كه كارگردان فيلم روي من داشت. مثلا من در مواقعي بيتربيتي در فيلم را دوست داشتم اما اطيابي هميشه من را كنترل ميكرد. اطيابي در پاسخ به اين سئوال كه چرا فيلم «خروس جنگي» در جشنواره فيلم فجر شركت كرده، گفت: اين فيلم بنا نبود در جشنواره فيلم فجر حاضر باشد. البته قضيه اين نيست كه جشنواره را دوست نداشته باشم اما متأسفانه براي برخي از مسئولين رونق جشنواره و اعتبار بينالمللي آن (از دو سو) اصلا برايشان مهم نيست و اگر «خروسجنگي» در جشنواره حاضر است، فقط به خاطر رونق داخلي جشنواره است. وي ادامه داد: من عقيده دارم اگر هيئت انتخاب و مسئولين بيغرض اين فيلم را انتخاب ميكردند، بايد در بخش مسابقه شركت ميكرديم. البته منت زيادي سر ما گذاشتند و فيلم را پذيرفتند چون فيلم را اندكي دير به جشنواره رسانديم. اما نكته اينجاست كه اگر بنياد سينمايي فارابي يا دولت براي فيلمي پول خرج نكرده باشد، گويا برايش سخت است كه آن فيلم را در جشنواره شركت دهد. «اطيابي» تصريح كرد: فيلمنامه اين فيلم را براي جلب مشاركت به بنياد سينمايي فارابي داديم و من براي حفظ كيفيت فيلم نياز به مشاركت فارابي داشتم، اما خيلي ساده به من گفتند ما از اين فيلم حمايت نميكنيم. من هم وقتي ديدم پولهاي كلاني به فيلمهاي ديگري اختصاص پيدا ميكند اما حتي پول بسيار كمي را (كه شايد از سود آن فيلمها نيز كمتر است) به ما نميدهند تا فيلممان بهتر شود، ناراحت شدم. البته شايد چون نوع روايت من را نميپسندند يا از من خوششان نميآيد. اين در حالي است كه فيلمهاي فمينيستي زيادي با حمايت فارابي توليد شده ولي فيلم من سالم است. اين فيلم با زحمت ساخته شده و امنيت ايجاد ميكند چون خانوادهها را به سينما ميكشاند. در حالي كه بسياري از فيلمهاي ميلياردي، خانوادهها را ناراحت از سينما بيرون ميآورد. وي در ادامه در پاسخ به سئوالي در مورد جدي شدن بعضي از فضاهاي فيلم گفت: هر چيزي كه در فيلم هست، عمدي است و من خواستم تا فيلم فراز و فرود بالايي داشته باشد. آقاي عطاران هم مشاورههاي زيادي در زمينه كار من داد و ما بده بستانهاي خوبي با هم داشتيم. به گزارش فارس، در ادامه اين نشسن، «رضا عطاران» در پاسخ به اين سئوال كه چرا نسل جديدي از بازيگران طنز در سينما و تلويزيون ظهور نميكنند، گفت: حقيقتا خود من هم منتظر نسل جديدم و جابهجايي بايد صورت بگيرد. از طرفي سن من براي بازي در نقش جوانها منطقي نيست و نميخواهم اين اتفاق بيفتد كه در 60 سالگي موهايم را سياه كنم و جوان نقش اول فيلم طنز را بازي كنم! بازيگر خوب زياد داريم اما اميدوارم همان اتفاقي كه در «ساعت خوش» افتاد و نسل ما را به تلويزيون معرفي كرد، دوباره بيفتد. در ادامه، «اطيابي» در پاسخ به سئوالي در مورد نوع پايان اين فيلم گفت: پايان ديگري گرفته شده كه البته آن را بسيار دوست دارم اما سرمايهگذار ترسيد كه فيلم تبديل به اثري روشنفكري شود و نگذاشت از آن استفاده كنم. البته اميدوارم فيلم رونق اقتصادي داشته باشد چون اين موضوع هم به سينما و هم به مسئولين كمك ميكند. اگر بازگشت سرمايه وجود داشته باشد، فيلم فايده اصلي خود را نشان داده است. «مهدي خيرخواهي» آهنگساز فيلم «خروس جنگي» نيز در اين نشست در مورد موسيقي فيلم گفت: اختلاف سليقههاي زيادي با آقاي اطيابي داشتم اما نتيجه كار خوب بود. موسيقي را با توجه به صحنههاي فيلم ساختيم و اين مهم نبود كه كار تا چه حد شنيده شود يا شنيده نشود. فيلم البته فانتزي است و با توجه به اين ويژگي موسيقي هم تا حد زيادي فانتزي بود اما سعي كردم از عوامل اركسترال نيز در كار بسيار استفاده كنم. «افسانه صمدزاده» طراح صحنه فيلم نيز با رضايت از كار گروهي انجام شده، سلام «حسن پويا» مدير فيلمبرداري را به جمع حاضر رساند و گفت: متاسفانه آقاي پويا پيام داد كه رنگ كار در مرحله لابراتوار چندان خوب درنيامده است. در اين نشست، «قربان محمدپور» نويسنده فيلمنامه اين فيلم نيز گفت: بعد از نوشتن دو فيلم «قلقلك» و «راننده تاكسي» خواستم سهگانهاي راجع به حقوق زنان بنويسم چون حس ميكردم دعواي زن و مرد از جايي شروع ميشود كه هر كدام ديگري را متهم به كم كاري ميكند و ميگويد تو خوب كار نميكني. به همين خاطر، فيلمنامه «خروس جنگي» را نوشتم كه البته رضا عطاران در زمان نوشتن آن كمك زيادي كرد. اين فيلم 4 كارگردان عوض كرد و هر بار بازنويسي شد و در نهايت فيلمنامه خوبي از كار درآمد. اميدوارم سينما با اين فيلمها بتواند تماشاچيان را به سالن بكشاند. در اين نشست، «عباس جمشيديفر» از ديگر بازيگران فيلم، بازي در كنار «رضا عطاران» را براي خود افتخاري دانست و «محمدرضا يوسفي» صداگذار فيلم ضمن ابراز عدم رضايت از كيفيت صداي فيلم اظهار اميدواري كرد بعد از جشنواره فجر، كيفيت صداي فيلم را بهتر كند. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 489]