واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم:فيلم جديد «نامرئي» آخرين ساخته ديويد گوير، فيلمساز مستقل سازي است که از سوي استوديو ديزني به اکران درآمده است. اين فيلم که بازسازي فيلم سوئدي به همين نام است ، داستان نوجواني است که به قتل مي رسد. اما روحش درصدد کشف هويت قاتل و دليل انجام اين قتل برمي آيد. در اين گفتگو، گوير درخصوص نسخه جديد فيلم و شرايط کار در آن توضيحاتي مي دهد: آيا تغييراتي در مقايسه با نسخه سوئدي در اين فيلم ايجاد شد؟ نسخه سوئدي فيلم بسيار خوبي است ، اما من تغييراتي در آن ايجاد کردم. از يک سو شخصيت ها در فيلم من پيچيده تر هستند و البته پايان فيلم متفاوت است. همه تصور مي کنند چون اين فيلم بازسازي شده ، پس ما پايان خوشي براي فيلم در نظر گرفتيم ، اما اين طور نيست و حتي پايان ما تا حد زيادي تراژيک تر است. پس نبايد انتظار پاياني متداول را براي فيلم داشته باشيم؟ ما هرگز سعي نکرديم قواعد جاري پايان خوش هاليوودي را براي اين فيلم رعايت کنيم البته نکته مهم اين بود که در چند اکران آزمايشي تماشاگران همه اين پايان را پذيرفتند. آنها معتقد بودند که اين پايان کاملا اخلاقي است. چگونه اين طرح به شما محول شد؟ افرادي که حقوق اين فيلم را در اختيار داشتند، نسخه سوئدي اين اثر را به من دادند و از من خواستند تهيه کننده نسخه جديد باشم. نسخه سوئدي در امريکا به اکران درنيامده بود و من از تماشا کردن آن کاملا هيجان زده شدم ، اما هيچ استوديويي حاضر به سرمايه گذاري در آن نشد تا اين که استوديوي مستقل اسپاي گلس حقوق آن را خريداري کرد و از من خواست که فيلمنامه را بازنويسي کنم و کارگردان آن باشم. چرا جمعي از هنرپيشه هاي گمنام را براي اين فيلم انتخاب کرديد؟ استوديو «اسپاي گلس» توانايي هاي زيادي نداشت و ما مي توانستيم هنرپيشگان جواني در اختيار داشته باشيم که بازيگران نسبتا خوبي باشند. ما کوشيديم بيشتر تمرکزمان را روي داستان بگذاريم و بايد اذعان کنم اين افراد بهترين بازيگراني بودند که ما مي توانستيم در اختيار بگيريم. بازي جاستين پتوين در نقش اصلي فيلم خيره کننده است. بيشتر تماشاگران او را از فيلم جنگ دنياها مي شناسند؛ اما در اين فيلم وظيفه او بسيار مشکل بود. چرا که در بخش اعظم فيلم کسي نمي تواند او را ببيند و او هم نمي تواند به طور فيزيکي با کسي برخورد داشته باشد و بازي در چنين نقشي براي هر هنرپيشه اي که سابقه چنداني ندارد، بسيار مشکل است و البته او هم در حين فيلمبرداري چندين بار کنترل اعصابش را از دست داد؛ اما به هر حال واقعا خواهان اين نقش بود و براي آن زحمت فراواني کشيد. نامرئي بودن از جمله خصوصياتي است که براي هرکسي قابل درک است. آيا تجربيات زندگي شخصي شما بر اين فيلم تاثيرگذار بود؟ وقتي بچه بودم ، چندان محبوبيتي ميان سايرين نداشتم و سعي مي کردم کارهايي را که ديگران انجام مي دهند، انجام دهم. در دبيرستان هم دفترچه خاطراتي داشتم که در آن نوشته بودم اگر روزي بميرم ، آيا کسي اهميت خواهد داد و به تشييع جنازه ام مي آيد؟ من از آنچه در زندگي ام در آينده اتفاق مي افتاد هراسان بودم و هميشه از رمانهايي که در اين باره بودند، استقبال مي کردم. اين مساله در فيلمنامه هايي که نوشته ام کاملا هويداست و در فيلمنامه هاي بتمن ، پليد و دارک سيتي ، قهرمانان افرادي هستند که هميشه به دلايلي منزوي بوده اند و در دوران جواني دوستان چنداني نداشته اند. انتخاب مارگاريتا لويوا براي اين فيلم چگونه انجام شد؟ او يک روز سرد زمستاني براي تست بازيگري آمد. وي از طرف يکي از تهيه کنندگان معرفي شده بود و کاملا ناشناس بود؛ چون به هيچ عنوان تجربه بازيگري نداشت ، اما بازي او در اين فيلم من را به ياد بازي آنجلينا جولي مي انداخت و بايد اعتراف کنم فوق العاده بود. بازي او تمامي روند کار را تحت تاثير قرار داده بود. طرح بعدي شما چه خواهد بود؟ امسال قصد کارگرداني فيلمي را ندارم ؛ اما فيلم گوست رايدر با بازي نيکلاس کيج امسال به اکران درمي آيد که تهيه کننده آن بودم. همچنين فيلمهاي Jumper به کارگرداني داگ ليمان و شواليه سياهپوش به کارگرداني کوين نولان را تهيه کرده ام که فيلم نولان ادامه اي بر فيلم آغاز بتمن خواهد بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]