تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815701203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوآوری در مسیر غلط


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > ادبیات  - سیروس نیرو درست است که در سال‌های اخیر شاعران نوآوری‌هایی داشته‌اند، اما معتقدم انتخابی که شاعران برای نوآوری کرده‌اند، غلط بوده است. هر جامعه‌ای برای خود فرهنگی دارد که ادبیات و شعر و هنرش نیز باید در راستای همان حرکت کند، اما اتفاقی که در عرصه ادبیات و شعر ما افتاده چیزی برعکس مسیر جامعه‌ است. ما یا از این طرف بام افتاده‌ایم یا از آن طرف. این‌که شاعری نظریه‌های ادبی را بخواند و استعاره و ایجاز انگلیسی را در شعرش بیاورد، روش درستی نیست. چیزی به اسم شعر پست‌مدرن و فرامدرن وجود ندارد؛ فقط عده‌ای آن را خوانده‌اند، ولی این روش جذب فرهنگ‌مان نشده است. از سوی دیگر نیز عده‌ای دنبال غزل و قصیده رفته‌اند و هیج حرکت نویی در این سال‌ها رخ نداده است. امروز دیگر دوره غزلسرایی سپری شده است و این قالب شعری به دوره‌ای متعلق بود که امروز دیگر جایی ندارد، بنابراین شاعران باید به فکر حرکتی نو باشند. به اعتقاد من هنوز جا برای کار کردن روی شعر نیمایی باز است. در این سال‌ها شاعران در این زمینه کار نکرده‌اند و شعر نیمایی واقعی چندان سروده نشده است؛ در حالی که هنوز باید روی این شیوه کار کرد؛ وقتی این پیمانه پر شد، می‌توانیم یک گام جلوتر رویم؛ با این اوصاف فرصت آن نرسیده که از شعر نو به شعر پست‌مدرن بپریم. وقتی که این مرحله را طی کردیم، می‌توان وارد مرحله بعدی شویم. یکی از اشکالاتی که گریبان شعر ما را گرفته‌، این است که شاعران جوان‌تر از تجربیات شاعران قدیمی استفاده نمی‌کنند، خیلی از شاعران امروز شعرهای کلاسیک را نمی خوانند، به همین خاطر است که چیزهایی خلق‌الساعه می‌سرایند؛ ولی ادامه پیدا نمی‌کند و به جریان تبدیل نمی‌شود. کسی امروز به درستی نمی‌داند شعر درست نیمایی کدام است و هر شعری را که نه ساختار و نه فرم درستی دارد، به شعر نیمایی نسبت می‌دهند، این موضوع هم به دلیل نبود نقد اصولی در جامعه است. از طرف دیگر، استادان دانشگاه‌های ما با ادبیات معاصر بیگانه‌اند و این امر، بزرگ‌ترین ضربه را به ادبیات معاصر ما وارد کرده است. به همین خاطر من معتقدم اگر این وضعیت ادامه پیدا کند،در آینده هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.  52144




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن