تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816051690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد فيلم «خون‌بازي» در فرهنگسراي اخلاق


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: فيلم «خون‌بازي» در فرهنگسراي اخلاق نقد و بررسي شد خبرگزاري فارس: نخستين جلسه كانون نمايش فيلم‌ خانه فرهنگ شهيد اندرزگو كه هفته گذشته به نمايش فيلم «خون‌بازي» ساخته رخشان بني‌اعتماد اختصاص داشت. به گزارش خبرگزاري فارس، در اين جلسه كه در آن بهزاد صديقي و رسول نظرزاده به عنوان منتقد حضور داشتند، فيلم «خون‌بازي» از منظر و رويكرد شهري مورد نقد و بررسي قرار گرفت. «بهزاد صديقي» كارشناس و منتقد اين نشست درباره نمايش اين نوع فيلم‌ها در فرهنگسراي اخلاق گفت: به دنبال برنامه‌ريزي خانه فرهنگ شهيد اندرزگو، مقرر شد تعدادي از آثار شاخص سينماي اجتماعي ايران با رويكرد شهري در فرهنگسراي اخلاق براي شهروندان منطقه 14 به نمايش درآيد، به همين منظور پس از نمايش فيلم اين نوع فيلم‌ها را با حضور كارگردانان و فيلمنامه‌نويسان و منتقدان فرهيخته مورد نقد و بررسي قرار مي‌دهيم و مسائل، معضلات، مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي شهري را كه به نوعي توسط فيلمسازان خوب كشورمان در فيلم‌هاي سينمايي اجتماعي منعكس شده است، تحليل و بررسي مي‌كنيم. وي افزود: اين فيلم در زمزه فيلم‌هاي سينماي اجتماعي ايران به شمار مي‌رود كه در آن گروه فيلمنامه‌نويسان شامل نغمه ثميني، محسن عبدالوهاب و فريد مصطفوي، معضل اعتياد جوانان را در قالب شخصيت دختر- سارا - به تصوير درآورده‌اند و خانم بني‌اعتماد به همراه آقاي عبدالوهاب تلاش كرده‌اند اين معضل را در بستر زندگي شهري به تماشا بگذارند. اين منتقد در بخش ديگري از اين جلسه گفت: اين فيلم در واقع هشداري به مسئولان و خانواده‌هاي ايراني است، داستان آن از شهر آغاز مي‌شود و در خارج از شهر ختم مي‌گردد، در واقع داستان اين فيلم با سفر درون شهري و بيرون شهري شخصيت‌هاي محوري داستان شكل مي‌گيرد، باران كوثري و بيتا فرهي به عنوان دو بازيگر اصلي خون‌بازي در نقش سارا و مادر آنچنان با مسائل و مشكلات زندگي خود دست و پنجه مي‌زنند كه از محيط پيراموني خود غافل شده‌اند، سارا هيچ الگوي فكري خاصي ندارد، پدر افليج و الكلي او در گوشه‌اي از بيرون شهر زندگي مي‌كند، مادر مطلقه است اما در عين حال آگاه و بسيار دلسوز است و از آنجا كه خانواده او (سارا) در اصل يك خانواده متلاشي شده است و پدر و مادر هر يك، از پيشينه‌ زندگي خوبي برخودار نيستند، در مي‌يابيم كه سارا نيز هيچ الگوي خوبي در زندگي ندارد. وي در ادامه به ساختار مستندگونه و تكنيك فيلمبرداري سياه و سفيد فيلم اشاره كرد و در اين خصوص يادآور شد: از آنجا كه خانم بني‌اعتماد فيلمسازي را با ساخت فيلم‌هاي مستند شروع كرده و از آنجا كه در كارنامه او نشانه‌هاي بهره‌گيري از سينماي مستند نيز به كرّات و به درستي ديده مي‌شود، در فيلم «خون‌بازي» هم براي واقع‌گرايي و هرچه نزديكتر شدن تماشاگر به رويداد قصه و نيز آدم‌هاي آن از ساختار مستند بهره گرفته است، ضمن اينكه تلخي واقعه موجب شده تا او از رنگ و فيلمبرداري رنگي پرهيز كند. رسول نظرزاده منتقد سينما در بخش ديگري از اين نشست در ابتداي سخنان خود با اشاره به پيشينه و فعاليت‌هاي ديگري از اين نشست با اشاره به پيشينه و فعاليت‌هاي گذشته بني‌اعتماد در سينماي اجتماعي و سينماي مستند گفت: فيلم‌سازان در اين فيلم آنچنان موضوع خود را بسط و پرورش مي‌دهند و به تصوير درمي‌آورند كه گويي اتفاقات آن در پيرامون تماشاگر رخ داده يا در حال وقوع است. او همچنين اشاره كرد: رويكرد اين فيلمساز به شهر و مسئله اعتياد جوانان پيش از اين نيز در فيلم‌هاي سينمايي و مستند او آشكار بوده و به تصوير درآمده است. مسئله اعتياد در فيلم «زيرپوست شهر» كه از آثار درخشان اين فيلمساز به شمار مي‌رود، در يك خانواده طبقه زيرمتوسط و پرجمعيت، به فيلم و تصوير درآمده، اما فيلمساز در خون‌بازي اين مسئله را در يك خانواده‌اي از طبقه مرفه و ثروتمند و در قالب شخصيت دختر به نمايش درمي‌آورد. نظرزاده همچنين تصريح كرد: فضاي شلوغ و استرس‌گونه شهر تهران كه آدم‌ها در فضاي آهن و دود زندگي مي‌كنند و خطرهاي بزهكاري هر لحظه جوانان را تهديد مي‌كند، به خوبي در فيلم خون‌بازي به تصوير درآمده است. فيلمسازان با ساخت اين فيلم هشداري به نسل آينده‌اي مي‌دهند كه در واقع نمادي از كشور ما محسوب مي‌شوند. در پايان اين جلسه منتقدان به پرسش‌هاي تماشاگران و حاضران جلسه پاسخ گفتند. انتهاي پيام/پ




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن