تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798299206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"برنامه‌های آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت: اجرای طرح‌های ثروت آفرین"


واضح آرشیو وب فارسی::

وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس علی آبادی، در گفت‌وگو با ایسنا، برنامه‌های آینده وزارتخانه را اجرای پروژه‌هایی که ثروت آفرینی می‌کنند و طرح‌هایی که اشتغال زایی می‌کنند، عنوان کرد. وی اعلام کرد که برای اجرای این برنامه‌ها، کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد که در نهایت به تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر منجر خواهد شد.



وزیر آبادی اظهار کرد که مهمترین دغدغه‌ی رئیس جمهور، توجه به معیشت مردم است و اقشار ضعیف باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند. وی افزود: هر اقدامی در این راستا باید از همین امروز آغاز شود تا با تلاش مسئولان، برخی از مشکلات مردم برطرف شود. وزیر تأکید کرد که تمام توجه و حواس مسئولان به معیشت مردم معطوف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: کار مهم وزارت صمت، برقراری عدالت و رعایت قوانین و مقررات است. برای رسیدن به این هدف باید از زوایای مختلفی به این موضوع پرداخته شود و برنامه‌ای برای نظارت بر بازارها و مشارکت همه مردم در تامین کالاها داشت. کاهش دخالت عملی و اجرایی دولت، مهمترین اقدام است که باید انجام شود. باید به سمت حکمرانی حرکت کرده و از دو ابزار واردات و صادرات برای کنترل بازارها بهره گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کار مهم دیگری که برای نخستین بار به آن پرداخته‌ایم و از آبرومندانه‌ترین اقداماتی است که توسط وزارت صمت صورت خواهد گرفت و انقلابی در حوزه رفاه اجتماعی ایجاد خواهد کرد، اعطای اعتبار به همه آحاد از طریق کارت اعتباری است. ما مدلی را پیاده‌سازی کرده‌ایم که در آن ربا نباشد. فرصتی هم برای خیرین ایجاد خواهد شد که با راه‌اندازی بانک اعتباری و از طریق حساب‌های قرض الحسنه، همه مردم اعتبارسنجی شده و از مزایای کارت اعتباری بهره‌مند شوند.

وی در ادامه کاهش ریسک‌های تولید را یکی از اقدامات ضروری خواند و اظهار کرد: در حال حاضر تمامی ریسک‌ها متوجه تولید است و ریسکی متوجه بخش واسطه‌گری و دلالی نیست؛ حال آنکه باید ریسک‌ها را از بخش تولید به سمت دلالی و سفته بازی هدایت کنیم و از طریق تسهیل شرایط تولید، تولید را جذاب‌تر کنیم.

علی آبادی ادامه داد: اقداماتی هم در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام که توجیه اقتصادی داشته باشد و احیای شرکت‌های راکد و متوقف، انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سه برنامه وزارت صمت برای آینده عنوان کرد: برای آینده سه گروه کار در نظر داریم، در گام اول اجرای پروژه‌هایی که منجر به رفع گلوگاه‌های ملی می‌شود؛ مثلاً رفع گلوگاه‌های حوزه تکنولوژی تولید هواپیما و شناور. دومین گام، اجرای پروژه‌های ثروت آفرین است که خلق ثروت می‌کند؛ از جمله صنایع پایین دستی معادن؛ تولید خودروی برقی و طرح پیشران هواپیما، با این اقدام می‌توان محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید و در بازار داخلی و صادراتی عرضه کرد. سومین گام، طرح‌های اشتغال زاست، در کشور اسلامی نباید کسی فاقد شغل باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بعد از اجرای این پروژه‌ها باید در راستای به حداکثر رساندن فرصت‌های صادراتی هم تلاش کرد. متأسفانه در بخش صادرات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم. رفع چالش ارزی، تسهیل مقررات گمرکی، بازنگری تعرفه‌ها و... از اقداماتی است که می‌تواند به تسهیل و تسریع صادرات کمک کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن