تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814442285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس چیست؟ و نحوه سرمایه گذاری در بورس


واضح آرشیو وب فارسی::

استقبال از بورس در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. در سه ماه اول سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیون کد معاملاتی جدید صادر شد. این امر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روزافزون مردم به سرمایه‌گذاری در بورس است. در همین روزهای پرحرارت بازار سرمایه، خبر ورود استارت‌آپ‌ها به بورس نیز داغ‌تر شده است.

به نقل از آرمان تجارت: استقبال از بورس در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. در سه ماه اول سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیون کد معاملاتی جدید صادر شد. این امر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روزافزون مردم به سرمایه‌گذاری در بورس است.

در همین روزهای پرحرارت بازار سرمایه، خبر ورود استارت‌آپ‌ها به بورس نیز داغ‌تر شده است. این مساله نزدیک به سه سال است که مطرح می‌شود و در صورت تحقق، می‌تواند تحولی بزرگ در بازار سرمایه ایجاد کند.بی‌شک ورود استارت‌آپ‌ها به بورس می‌تواند برای آن صنعت و هم برای سرمایه‌گذاران خبر خوشایندی باشد. استارت‌آپ‌ها با ارائه‌ی خدمات و محصولات نوآورانه، توانسته‌اند در سال‌های اخیر جایگاه مهمی در اقتصاد کشور پیدا کنند. ورود این شرکت‌ها به بورس می‌تواند زمینه‌ساز تامین مالی پایدار برای آن‌ها و رشد و توسعه‌ی بیشتر آن‌ها باشد.



از سوی دیگر، ورود استارت‌آپ‌ها به بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران نیز فرصت مناسبی باشد. استارت‌آپ‌ها پتانسیل رشد و سودآوری بالایی دارند و ورود آن‌ها به بورس می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاران برای کسب سود بیشتر باشد.

البته، ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چالش‌هایی نیز دارد. یکی از این چالش‌ها، شفافیت مالی است. استارت‌آپ‌ها معمولا شرکت‌های کوچکی هستند و ممکن است شفافیت مالی مناسبی نداشته باشند. این امر می‌تواند سرمایه‌گذاران را در معرض ریسک قرار دهد.

چالش دیگر، حاکمیت شرکتی است. استارت‌آپ‌ها معمولا ساختار حاکمیت شرکتی مناسبی ندارند. این امر می‌تواند منجر به سوءاستفاده از سرمایه‌گذاران شود. برای رفع این چالش‌ها، لازم است که الزامات ورود استارت‌آپ‌ها به بورس به‌طور دقیق و کامل تدوین شود. این الزامات باید به گونه‌ای باشد که از حقوق سرمایه‌گذاران محافظت کند و زمینه‌ساز ورود اصولی استارت‌آپ‌ها به بورس شود.

تکنولوژی‌های نوین مالی

تکنولوژی‌های نوین مالی یا FinTech در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند. این فناوری‌ها با استفاده از نوآوری‌های تکنولوژیک، تحولی بزرگ در حوزه‌ی مالی ایجاد کرده‌اند. در گذشته، FinTech به نرم‌افزارهای Back-End موسسات مالی محدود می‌شد. اما امروزه، این مفهوم به هر نوآوری تکنولوژیک در حوزه‌ی مالی گفته می‌شود.

 شرکت‌های FinTech از تکنولوژی برای درآمدزایی از طریق ارائه‌ی خدمات مالی به مشتریان به‌طور مستقیم یا از طریق مشارکت با نهادهای مالی سنتی استفاده می‌کنند. امروزه بیش از ۱۲۰۰۰ شرکت FinTech در سراسر جهان وجود دارد. این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پرداخت‌های دیجیتال، مدیریت دارایی، بانکداری باز، بیمه و غیره فعالیت می‌کنند.

به نقل از آزپرس: صندوق در صندوق یا FOF تمشک، می‌تواند به طور همزمان بر روی دارایی‌های متنوعی مانند سهام، اوراق بهادار، طلا و سایر سپرده‌های کالایی سرمایه‌گذاری کند و از تمامی بازارها بهره‌وری حاصل کند.

با توجه به انعطاف‌پذیری بالا در خرید دارایی‌های مختلف، صندوق در صندوق تمشک در روزهای صعودی بورس با افزایش سهام در پرتفوی خود به بازدهی بالا دست می‌یابد. همچنین در روزهای نزولی، با افزایش سهم درآمد ثابت در پرتفوی خود می‌تواند از ریزش بازار در امان باشد. بازدهی صندوق تمشک از تمامی بازارهای مالی از زمان شروع فعالیت خود بهبود یافته است.

صندوق در صندوق تمشک یا FOF چیست؟ چه سازوکاری دارد؟

یکی از ابزارهای محبوب در بازارهای اقتصادی توسعه یافته، صندوق در صندوق یا FOF ها هستند. در واقع، این صندوق با جمع‌آوری وجوه سرمایه‌گذاران، آن را در یک سبد متنوعی از صندوق‌های موجود در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کند. این عمل باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از طریق یک مدیر حرفه‌ای صندوق، به طیف گسترده‌ای از کلاس دارایی‌ها دسترسی داشته باشند و با احتمال بالا، بازدهی بهتری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم فردی کسب کنند.

صندوق در صندوق تمشک،محصولی است که تا چند ماهی از زمان معرفی توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج می‌گذرد و در این مدت توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. بازدهی صندوق تمشک از زمان شروع فعالیت تاکنون نشان داده است که این صندوق موفق شده است بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران خود در میان تمام کلاس‌های دارایی که مجاز به سرمایه‌گذاری در آن‌ها بوده است، فراهم کند.

به نقل از آرمان کسب و کار: سهام ارزشمند، سهامی هستند که از نظر بنیادی، یعنی وضعیت مالی و عملکرد عملیاتی، ارزشمند تلقی می‌شوند. این سهام، معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام پایین: این نسبت نشان می‌دهد که چه مقدار از دارایی‌های شرکت توسط بدهی تامین شده است. نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام پایین، نشان‌دهنده این است که شرکت از نظر مالی سالم است و کمتر در معرض ریسک ورشکستگی قرار دارد.

نسبت جاری بالایی: این نسبت نشان می‌دهد که شرکت تا چه حد می‌تواند بدهی‌های کوتاه‌مدت خود را با دارایی‌های جاری خود پرداخت کند. نسبت جاری بالایی، نشان‌دهنده این است که شرکت از نظر نقدینگی در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌تواند به راحتی بدهی‌های خود را پرداخت کند.

نرخ رشد درآمد و سودآوری بالا: این عوامل نشان می‌دهند که شرکت در حال رشد و توسعه است و سودآوری خوبی دارد.

آینده روشن: این عامل نشان می‌دهد که شرکت در صنعت خود موقعیت خوبی دارد و چشم‌اندازهای خوبی برای رشد و توسعه دارد.

شناسایی سهام ارزشمند، مستلزم بررسی عوامل کلیدی ذکر شده در بالا است. سرمایه‌گذاران می‌توانند از تحلیل بنیادی و تکنیکال برای شناسایی سهام ارزشمند استفاده کنند.

تحلیل بنیادی، به بررسی عوامل مالی و عملیاتی شرکت می‌پردازد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از نسبت‌های مالی، صورت‌های مالی و گزارش‌های مدیریتی شرکت‌ها برای انجام تحلیل بنیادی استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال، به بررسی الگوهای قیمت، حجم معاملات و شاخص‌های فنی می‌پردازد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از نمودارهای قیمت، حجم معاملات و شاخص‌های فنی برای انجام تحلیل تکنیکال استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری در سهام ارزشمند، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد. با این حال، سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر سهامی، تحقیق کافی انجام دهند و ریسک‌های احتمالی را در نظر بگیرند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن