تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814445211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیست صندوق های اهرمی + بهترین صندوق اهرمی کدام است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


صندوق اهرمی

مردم از سال‌های بسیار دور تاکنون، از روش‌های مختلفی مانند وام‌های بانکی، برای پیشبرد اهداف مالی خود استفاده می‌کردند. در حال حاضر یکی دیگر از راه‌های رسیدن به اهداف مالی، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلف مانند صندوق‌های اهرمی است؛ اما صندوق اهرمی چیست؟ و چرا گزینه مناسبی برای طیف گسترده مرم به شمار می‌آید؟ افراد بر اساس استراتژی‌های مالی و روحیات خود، وارد دنیای سرمایه‌گذاری می‌شوند. صندوق اهرمی، می‌تواند پاسخگوی اکثر استراتژی‌های مالی و روحیات مختلف سرمایه‌گذاری باشد؛ چراکه هم دارای ویژگی‌های صندوق درآمد ثابت است و هم ویژگی‌های صندوق‌های سهامی ولی با اهرم . در ادامه با آشنایی بیشتر در خصوص این صندوق، نحوه تهیه لیست صندوق های اهرمی و انتخاب بهترین صندوق را بررسی می‌کنیم.

کارگزاری بورس چیست؟

کارگزاری بورس ، نوعی شرکت مالی و واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان سهام محسوب می‌شود. کارگزاری‌ها با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان خریدوفروش سهام را برای افراد، فراهم می‌کنند. این شرکت‌های مالی، برای تسهیل معاملات در بازار بورس ضروری هستند. در صورت عدم وجود کارگزاری‌ها، سرمایه‌گذاران باید برای انجام معاملات خود، به‌صورت مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند که این امر فرآیند معاملات را بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد کرد.

هنگامی‌که سرمایه‌گذار، قصد خرید یا فروش سهام را دارد، سفارش خود را به کارگزاری بورس می‌دهد. کارگزاری، سفارش را ثبت و برای سازمان بورس ارسال می‌کند. سازمان بورس نیز سفارش را در تالار معاملات ثبت کرده و در صورت یافتن خریدار یا فروشنده، معامله را انجام می‌دهد. کارگزاری‌ها علاوه بر انجام معاملات، خدمات دیگری نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند، بعضی از این خدمات عبارت‌اند از:

  • ارائه کد بورسی
  • آموزش سرمایه‌گذاری
  • مشاوره سرمایه‌گذاری

اهرم چیست؟

اهرم در دنیای سرمایه‌گذاری، ابزاری است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد با استفاده از بدهی، سرمایه خود را افزایش داده و سود بیشتری کسب کنند. به‌عبارت‌دیگر، اهرم مالی به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد با سرمایه بیشتری نسبت به سرمایه اصلی خودشان شروع به سرمایه گذاری کنند. اهرم مالی در بورس، انواع مختلفی دارد:

  1. اعتبار معاملاتی: کارگزاری‌ها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا با استفاده از اعتبار معاملاتی، سرمایه خود را افزایش دهند.
  2. قراردادهای مشتقه: قراردادهای مشتقه، ابزارهایی هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا روی قیمت دارایی‌های مختلف شرط‌بندی کنند.
  3. صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهرمی: صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهرمی، از اهرم مالی برای افزایش سود سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند.

اهرم مالی، امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه بیشتر را فراهم کرده و سود شمارا افزایش می‌دهد؛ اما طبیعی است که با افزایش اهرم مالی، میزان ریسک هم بالاتر می‌رود.

صندوق اهرمی چیست؟

صندوق اهرمی ، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری سهامی است که از اهرم مالی برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، امکان می‌دهند تا با سرمایه بیشتر نسبت به سرمایه اصلی خودشان، بازدهی بیشتری کسب کنند. در صندوق‌های سهامی غیر اهرمی، سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای صندوق، سرمایه‌ای را در اختیار صندوق قرار داده و مدیر صندوق با استفاده از این سرمایه، اقدام به خرید سهام می‌کند. در صندوق‌های اهرمی، مدیر صندوق علاوه بر سرمایه سرمایه‌گذاران، از واحد های عادی نیز استفاده می‌کند تا بتواند با مبلغی بیش از سرمایه صندوق، اقدام به خرید سهام کند.

صندوق اهرمی، با استفاده از واحد های عادی، سرمایه خود را افزایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر یک صندوق اهرمی با اهرم 2 برابری فعالیت کند، با سرمایه 10 میلیون تومانی، می‌تواند 20 میلیون تومان سهام خریداری کند؛ اگر قیمت سهام خریداری‌شده، 10 درصد افزایش یابد، صندوق اهرمی، 2 میلیون تومان سود کسب می‌کند. این مقدار سود، دو برابر سودی است که یک صندوق سرمایه‌گذاری عادی با همان سرمایه 10 میلیون تومانی کسب می‌کرد.


صندوق سرمایه گذاری اهرمی

واحدهای سرمایه گذاری در صندوق اهرمی

صندوق‌ سرمایه‌گذاری اهرمی، مانند سایر صندوق‌ها، واحدهایی دارد که سرمایه‌گذاران از طریق خرید آن‌ها، سرمایه‌گذاری می‌کنند. واحدهای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ اهرمی، به دو نوع تقسیم می‌شوند:

واحدهای عادی صندوق‌های اهرمی

این واحدها، دارای کف و سقف سوددهی مشخصی هستند و سوددهی آن‌ها در محدوده مشخصی قرار دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان از سوددهی سرمایه‌گذاری خود، اقدام به خرید این واحدها کنند. به‌طورکلی ویژگی‌های واحدهای عادی، عبارت‌اند از:

  • سوددهی تضمین‌شده
  • ریسک کم
  • قابلیت معامله به روش صدور و ابطال، مانند واحدهای صندوق‌های درآمد ثابت

واحدهای ممتاز صندوق‌های اهرمی

این واحدها، دارای کف و سقف سوددهی مشخصی نیستند.؛ یعنی سوددهی آن‌ها می‌تواند بیشتر یا کمتر از محدوده مشخصی باشد. واحدهای ممتاز، مناسب سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری است که به دنبال کسب سود خیلی بیشتری باشند. این واحدها، به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • واحدهای ممتاز عام: مانند واحدهای صندوق‌های قابل معامله، در بازار و به‌صورت آنلاین معامله می‌شوند. دارندگان واحدهای ممتاز عام، حق رأی و مشارکت در مدیریت صندوق را ندارند.
  • واحدهای ممتاز خاص: مختص مؤسسان صندوق سرمایه‌گذاری هستند و قابلیت معامله آنلاین را ندارند. دارندگان این واحدها در مجمع صندوق سرمایه‌گذاری، حق رأی دارند.

بهترین صندوق اهرمی کدام است؟

برای اینکه لیست صندوق های اهرمی را تهیه‌کرده و ببینیم بهترین صندوق اهرمی کدام است، ابتدا باید مؤلفه‌های تأثیرگذار بر وضعیت یک صندوق اهرمی را شناخته و مدنظر قرار دهیم. صندوق‌های اهرمی، می‌توانند ابزارهای سرمایه‌گذاری پر ریسکی باشند و هم‌زمان با بازدهی بالا، ریسک بالایی هم دارند. انتخاب صندوق اهرمی مناسب، نیازمند توجه به عوامل مختلفی است، عوامل بنیادی مؤثر در انتخاب بهترین صندوق اهرمی، عبارت‌اند از:

  1. توجه به خالص ارزش دارایی‌ها(NAV): NAV، ارزش کل دارایی‌های صندوق به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های اهرمی، به دلیل استفاده از اهرم مالی، می‌تواند نوسانات زیادی داشته باشد.
  2. میزان حباب صندوق: حباب صندوق، میزان انحراف ارزش NAV صندوق از ارزش واقعی دارایی‌های آن است. حباب صندوق‌های اهرمی، معمولاً در بازارهای صعودی افزایش می‌یابد.
  3. نسبت اهرم: میزان پولی است که صندوق از طریق اهرم مالی به سرمایه خود اضافه کرده است. نسبت اهرم بالاتر، می‌تواند منجر به بازدهی بالاتر، اما ریسک بیشتر شود.
  4. ترکیب دارایی‌های صندوق: این ترکیب، بر ریسک و بازدهی صندوق اهرمی تأثیر مستقیم دارد. صندوق‌های اهرمی که در سهام شرکت‌های با ریسک بالا، سرمایه‌گذاری می‌کنند، ریسک بیشتری دارند.

برای انتخاب بهترین صندوق اهرمی می‌توانید از ابزار تکنیکالی زیر بهره ببرید:

  • اسیلاتورها: ابزارهایی هستند که برای اندازه‌گیری نوسانات بازار استفاده می‌شوند. اسیلاتورهای کاربردی مثل RSI و MFI ، در شناسایی نقاط ورود و خروج از بازار کاربرد دارند.
  • میانگین‌های متحرک: ابزارهایی برای شناسایی روند بازار هستند. میانگین‌های متحرک مثل EMA و SMA می‌توانند برای تائید روند‌ها استفاده شوند.

صندوق اهرمی کاریزما، اولین صندوق اهرمی در ایران است که با استفاده از ابزار اهرم مالی، بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش می‌دهد. واحدهای عادی صندوق اهرمی کاریزما، سالانه بین 20 تا 30 درصد، بازدهی داشته و واحدهای ممتاز آن، با استفاده از اهرم مالی مناسب، بازدهی بسیار بالاتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 771]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن