تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798648954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک دانشمند ایرانی در میان لیست ۱۰۰ استعداد برتر توسعه هوش مصنوعی به نام‌های برجسته جلوه دارد.


واضح آرشیو وب فارسی::

مجله تایم به تازگی فهرستی از ۱۰۰ دانشمند برتر در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده است، و در این فهرست، نام الهام طبسی، دانشمند ایرانی که در آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) موسسه فناوری‌های نوظهور (NIST) مشغول به کار است، به چشم می‌آید.



این تحقیقات و فهرست منتشره نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به یک حدّ منحصر به فرد دست یافته است. این توانایی هوش مصنوعی برای تطابق با مهارت‌های انسانی و سپس انجام کارهایی که انسان‌ها قادر به انجام آنها نیستند، احترام و تحسین را به همراه دارد. این ارتقاء در توانمندی‌های هوش مصنوعی می‌تواند همزمان با ترسی از تأثیرات نامعلوم آن نیز همراه باشد.

توانایی هوش مصنوعی در الگوبرداری از رفتار انسان ویژگی تعیین کننده آن می‌شود، اما پشت هر پیشرفتی در فناوری یادگیری ماشینی و مدل‌های زبان بزرگ، نقش مهمی برای انسان‌ها ایفا می‌کنند. انسان‌ها همچنان نقش اساسی در استفاده ایمن از این فناوری ایفا می‌کنند و تصمیم‌گیری‌های حیاتی در مورد زمان و نحوه بهترین استفاده از آن دارند.

گزارش مجله تایم درباره افراد برتر و تأثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی تأکید می‌کند. این مجله به مرور زمان همواره نهادهای شکل دهنده شرایط اجتماعی را نشان داده و این سال نیز این وضعیت صادق بوده است.

اکنون که مدل‌های هوش مصنوعی مانند ربات گفتگوگر و نویسنده هوش مصنوعی معروف به ChatGPT معرفی شده‌اند، افراد عمومی فرصت تجربه واقعی از این فناوری را دارند و از آن شگفت‌زده می‌شوند. مجله تایم نیز به این موضوع پرداخته و فهرست ۱۰۰ فرد برتر و پیشرو در توسعه این فناوری نوآورانه را منتشر کرده است، که نام یک دانشمند ایرانی نیز در میان آنها برجسته است.

الهام طبسی، یک پژوهشگر ارشد است که در موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) فعالیت می‌کند و به عنوان معاون فناوری‌های نوظهور در آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) این موسسه مشغول به کار است.

وی همچنین رهبری برنامه معروف به "هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر" را به عهده دارد که تحت نظر موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا اجرا می‌شود. این برنامه به هدف پرورش اعتماد در مراحل طراحی، توسعه، و استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی متمرکز است.

الهام طبسی در وظیفه معاون فناوری‌های نوظهور در آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) به تعیین مسیر استراتژیک آینده در زمینه‌های تحقیق و توسعه، استانداردها، آزمایش، و ارزیابی در حوزه فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی کمک می‌کند.

وی همچنین با تعامل و هماهنگی با جامعه تحقیقاتی ایالات متحده، جامعه صنعتی ایالات متحده، جامعه استانداردهای بین‌المللی و سایر آژانس‌های فدرال، نقش مهمی در رهبری موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا در استفاده از هوش مصنوعی برای حل مشکلات علمی و مهندسی مرتبط با علوم اندازه‌گیری و کاربردهای مرتبط با آن دارد.

از زمان پیوستن به موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا در سال ۱۹۹۹، الهام طبسی در پروژه‌های متعددی در زمینه یادگیری ماشین و بینش رایانه‌ای با برنامه‌های کاربردی در ارزیابی بیومتریک و استانداردها فعالیت داشته است.

اولین ظهور مهم هوش مصنوعی مولد، نوعی از هوش مصنوعی که توانایی تولید متن، تصویر، ویدیو و محتواهای دیگر را دارد و معروف‌ترین نمونه آن ChatGPT است، در جلد مجله تایم در ماه فوریه اتفاق افتاد.

در آن زمان، اندرو آر. چاو و بیلی پریگو، خبرنگاران تایم، نوشتند که این تغییر به عنوان مهم‌ترین پیشرفت فناوری از زمان معرفی رسانه‌های اجتماعی تلقی می‌شود.

همچنین، در مارس ماه، مجله تایم مقاله‌ای از الیزر یودکوفسکی، مدافع ایمنی هوش مصنوعی، منتشر کرد که به بحث و گفتگو در اتاق کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید درباره برنامه دولت بایدن در زمینه هوش مصنوعی منجر شد.

هرچند این پرسش در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی می‌تواند پایان بشریت را رقم بزند همواره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، سردبیران مجله تایم اعلام می‌کنند که تا ماه مه، مجموعه‌ای از نظرات را در مورد تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی این فناوری جدید و گسترشی که داشته است، جمع‌آوری کرده‌اند.

این واقعه فقط چند روز پس از انتشار بیانیه مشترکی از صدها دانشمند و مدیران برجسته در حوزه هوش مصنوعی رخ داد که همگی تأکید داشتند که اصلی‌ترین هدف باید کاهش خطر انقراض بشریت توسط هوش مصنوعی باشد. آنها همچنین تأکید کردند که این موضوع باید به عنوان یک اولویت جهانی در کنار مسائل دیگری مانند بیماری‌های همه‌گیر و جنگ هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن