تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820193093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابی در صنعت نساجی: پارچه‌ای که با بدنتان هماهنگ می‌شود!


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که لباس‌هایی داشته باشید که همیشه شما را در دمای ایده‌آل نگه دارند؟ محققان با الهام از طبیعت، موفق به تولید پارچه‌ای شگفت‌انگیز شده‌اند که می‌تواند دمای خود را به طور خودکار تنظیم کند. این پارچه هوشمند که از پوست ماهی مرکب الهام گرفته شده است، می‌تواند آینده صنعت پوشاک را متحول کند.



پارچه‌ای هوشمند که با بدنتان هماهنگ می‌شود!

آیا تا به حال حس کرده‌اید که با وجود لباس‌های گرم، همچنان احساس سرما می‌کنید؟ یا برعکس، در یک روز گرم، لباس‌هایتان باعث شده تا بیشتر عرق کنید؟ محققان موفق شده‌اند پارچه‌ای انقلابی بسازند که می‌تواند با توجه به دمای بدن شما، خود را تنظیم کند!

این پارچه شگفت‌انگیز از پوست ماهی مرکب الهام گرفته شده است. همان‌طور که ماهی مرکب می‌تواند رنگ پوست خود را تغییر دهد، این پارچه هم می‌تواند دمای خود را با توجه به محیط اطراف و دمای بدن شما تنظیم کند. این پارچه نه تنها به شما کمک می‌کند تا در هر شرایط آب و هوایی احساس راحتی کنید، بلکه از مواد طبیعی ساخته شده و برای محیط زیست هم بی‌ضرر است.

چگونه این پارچه کار می‌کند؟

این پارچه هوشمند دارای ذرات بسیار ریزی است که می‌توانند با توجه به دما منبسط و منقبض شوند. وقتی شما احساس گرما می‌کنید، این ذرات منقبض شده و اجازه می‌دهند تا هوای خنک به بدن شما برسد. برعکس، وقتی هوا سرد است، این ذرات منبسط شده و گرمای بدن شما را حفظ می‌کنند.

مزایای این پارچه:

تنظیم خودکار دما: دیگر نیازی نیست نگران تعریق یا لرزیدن باشید.
راحتی و آسایش: این پارچه بسیار نرم و لطیف است و به شما احساس راحتی بی‌نظیری می‌دهد.
دوستدار محیط زیست: مواد استفاده شده در این پارچه طبیعی و قابل بازیافت هستند.
کاربردهای متنوع: از لباس‌های ورزشی تا لباس‌های روزمره، این پارچه در همه جا کاربرد دارد.

آینده‌ای روشن با پارچه‌های هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، شاهد استفاده گسترده از پارچه‌های هوشمند در صنایع مختلف باشیم. این پارچه‌ها می‌توانند در تولید لباس‌های ورزشی، لباس‌های کار، لباس‌های پزشکی و حتی مبلمان استفاده شوند.

خلاصه

پارچه هوشمند، انقلابی در صنعت نساجی ایجاد کرده است. این پارچه با قابلیت تنظیم دما، راحتی و دوام، آینده‌ای روشن را برای صنعت پوشاک رقم خواهد زد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن