تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799012243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین سرمایه گذاری با پول کم در ایران کدام است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری، به مبالغ بالا و بودجه‌ای قابل توجه نیاز است. اما با توجه به اینکه در حال حاضر بازارهای مالی ابزارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاران با هر مقدار سرمایه‌ای، ارائه کرده‌اند؛ دور از انتظار نیست که بتوانیم با مبالغی بسیار پایین‌تر از تصورات گذشته خود، در سرمایه‌گذاری‌ها موفق شویم. در این مطلب، می‌پردازیم به اینکه آیا سرمایه گذاری با پول کم هم امکان‌پذیر است؟ و سپس از نکات بهترین سرمایه گذاری با پول کم صحبت خواهیم کرد.

 

سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری، استفاده از پول در یک معامله یا فعالیت تجاری، برای رسیدن به سود بیشتر است. این کار با پذیرفتن ریسک‌ همراه خواهد بود و دوره زمانی معینی هم برای رسیدن به سود و بازدهی آن وجود دارد. در حقیقت، سرمایه شما که همان منابع پولی و یا قابل تبدیل به پول محسوب می‌شوند؛ باید در فرآیند سرمایه‌گذاری، افزایش پیدا کنند. انواع روش‌های سرمایه‌گذاری مالی عبارتند از: خرید و فروش سهام شرکت‌ها، اوراق بهادار، طلا و سکه، ارز(مانند دلار)، ارز دیجیتال، سپرده‌های بانکی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، املاک، خودرو و... که در این بین، سرمایه گذاری در طلا و سکه، بازار بورس، خرید مسکن و زمین جز روش‌های متداول‌تر در کشور ما محسوب می‌شوند.

 

گزینه‌های مختلف سرمایه گذاری با پول کم

اگر بخواهید با بودجه‌ای محدود، اقدام به خرید مسکن نمایید؛ باتوجه به تورم بالای موجود در بازار، در شهرهای بزرگ به بودجه زیادی نیاز خواهید داشت. برای سرمایه‌گذاری در طلا و سکه نیز، معمولا به میزان بالایی از سرمایه احتیاج است. با در نظر گرفتن این موارد برای بهترین سرمایه گذاری با پول کم باید روش دیگری نیز وجود داشته‌باشد. با نوسانات موجود در بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، یکی از روش‌هایی‌ست که شما را با پول کم به سود مناسبی می‌رساند. شما برای ورود به بورس، می‌توانید با مبالغی حدود 500 هزار تومان نیز شروع کنید. این نوع سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه بهترین سرمایه گذاری با پول کم محسوب می‌شود؛ فقط باید شما با مراجعه به کارگزاری‌ و دریافت کد بورسی، می‌توانید فعالیت خود را بصورت آنلاین، در بازار بورس آغاز نمایید یا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

 



صندوق های سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری را افراد با تجربه و کارشناسان بورسی اداره می‌کنند. سهام‌داران، می‌توانند در این صندوق‌ها، هم با بودجه کم و هم با مبالغ بالا سرمایه‌گذاری نمایند. استفاده از مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، می‌تواند تا حدود زیادی از ریسک سرمایه‌گذاری کاسته و بازدهی آن را افزایش دهد.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

در ادامه به معرفی انواع این صندوق‌ها خواهیم پرداخت:

صندوق های سهامی

صندوق‌هایی که مطابق اساسنامه، حداقل 70 درصد از دارایی‌های آن‌ها، به بازار سهام و 30 درصد بقیه نیز به دارایی‌های با درآمد ثابت اختصاص دارد؛ صندوق سهامی گفته می‌شود. بازدهی این صندوق‌ها بر اساس بازدهی شاخص بورس بوده و ریسک آن‌ها نیز به بازار سرمایه بستگی خواهد داشت. حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در صندوق قابل معامله 500 هزار تومان و در صندوق صدور و ابطالی نیز وابسته به مبلغ تعیین شده در صفحه همان صندوق خواهد بود. بنابراین سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در گروه بهترین سرمایه گذاری با پول کم قرار خواهد گرفت.

صندوق های درآمد ثابت

صندوق‌های با درآمد ثابت، مناسب افراد ریسک پذیر است؛ چراکه معمولا بیش از 70 درصد سرمایه موجود، در دارایی‌های بدون ریسکی همچون اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری خواهد شد. البته سود این صندوق‌ها هم فقط تا میزان خاصی بالا می‌رود؛ زیرا معمولا دارایی‌های بدون ریسک، سود مشخصی در حدود نرخ تورم خواهند داشت. اما این صندوق‌ها در مقایسه با سپرده‌های بانکی، گزینه بهتری به شمار می‌روند. در این صندوق‌ها هر زمان که بخواهید می‌توانید بدون کاهش میزان سود، سرمایه خود را برداشت نمایید.

صندوق های مختلط

صندوق‌های مختلط، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که هم سود مناسبی دارند و هم ریسک کمی خواهند داشت. دلیل این امر، امکان ترکیب دارایی‌های صندوق، مابین سهام و ابزارهای با درآمد ثابت است. از این رو این نوع از صندوق‌ها را، حالتی بین صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت می‌دانند.

صندوق طلا

صندوق سرمایه‌گذاری طلا، بر طلا که نوعی دارایی‌ کالایی است؛ سرمایه‌گذاری می‌کند و ارزش هر واحد از این صندوق، وابسته به تغییرات قیمت طلا خواهد بود. بنابراین صندوق طلا، یک نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر کالا است. ورود به این صندوق، در مقایسه با سرمایه گذاری در طلا و سکه فیزیکی، مزیت‌های فراوانی دارد. برای مثال خطر سرقت طلا کاهش یافته و از آنجاییکه واحدهای صندوق بصورت خرد هستند؛ امکان سرمایه‌گذاری 

صندوق اهرمی

مدیر یک صندوق اهرمی می‌تواند علاوه بر سرمایه جمع‌آوری شده از سرمایه‌گذاران، از تسهیلات بانکی نیز برای بیشتر شدن مبلغ دارایی صندوق و خرید سهام استفاده کند. صندوق سرمایه گذاری اهرمی یک نوع صندوق سرمایه‌گذاری سهامی محسوب می‌شود که واحدهای سرمایه‌گذاری آن را به دو گروه ممتاز و عادی تقسیم می‌کنند. این واحدها در صندوق اهرمی‌، دارایی خود را به‌شکل اعتبار به واحدهای ممتاز می‌بخشند. طبیعتا بهترین صندوق اهرمی برای افراد ریسک‌پذیر، صندوق اهرمی است که بازدهی آن، بالاتر از حداقل سود معین باشد. 

 

 

صندوق تضمین اصل سرمایه چیست؟

صندوق تضمین از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدیدی است که با عنوان صندوق مختلطی با تضمین اصل مقدار سرمایه، شناخته شده است. صندوق تضمین اصل سرمایه می‌توانددو ساختار داشته باشد. صندوق تضمین نوع اول، صندوقی برای تضمین اصل مبلغ سرمایه‌، بوسیله رکن ضامن (سبدگردان) بوده و صندوق تضمین دومی، یک نوع صندوق سرمایه‌گذاری است که تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری، بوسیله دارندگان واحدهای ممتاز تامین می‌شود. تضمین در نوع دوم، سازوکاری اهرمی داشته و کمی پیچیده‌تر از نوع اول است. اما در حالت کلی بهترین صندوق تضمین صندوقی است که بتواند با مدیریت درست، تعادل واحدهای عادی و ممتاز را در نظر گرفته و بهترین بازدهی ممکن را برای خریداران هر دو گروه محقق سازد.

 

در هنگام سرمایه گذاری با پول کم چه ارکانی را باید مد نظر داشت؟

نکاتی برای بهترین سرمایه گذاری با پول کم

  1. میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری
  2. هدف از سرمایه‌گذاری
  3. مدت زمان مورد نظر برای کسب سود
  4. توانایی و عوامل مالی
  5. میزان نقدشوندگی (شرایط تبدیل سرمایه به پول نقد)

 

 

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری با هر مبلغی صورت خواهد گرفت. اما نکته بسیار مهم این است که شما برای اینکه دچار ضرر نشده و بتوانید سرمایه خود را افزایش دهید؛ بنابراین اینکه با چه مقدار سرمایه‌ای قصد سرمایه‌گذاری دارید چندان مهم نخواهد بود؛ بلکه باید روش درست آن را در پیش بگیرید. از آنجایی که سرمایه‌گذاری در بورس و صندوق‌های موجود، بهترین سرمایه گذاری با پول کم محسوب می‌شوند؛ پس بهتر است حتما از یک کارگزار معتبر و مشاورینی خبره کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

بهترین راهکار پیشنهادی برای سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

با توجه به مشکلاتی که برای سایر روش‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ بهترین سرمایه گذاری با پول کم استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

با سرمایه کم در کدام بازارهای مالی می‌توان سرمایه‌گذاری نمود؟

بازار بورس، عرضه اولیه، سپرده‌های بانکی‌، ارز دیجیتال و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری.

برای سرمایه گذاری در طلا و سکه از چه روش‌هایی می‌توان استفاده نمود؟

روش سنتی، خرید سکه و طلا به‌صورت فیزیکی است. اما سرمایه‌گذاری در بورس و صندوق سرمایه‌گذاری طلا امروزه بسیار رواج پیدا کرده است.

صندوق سرمایه گذاری اهرمی چیست؟

صندوق‌ اهرمی در سرمایه‌گذاری، تکنیک‌ اهرم مالی را به‌کار می‌برد و از دو ساختار صدور و ابطال و واحدهای قابل معامله در بورس استفاده می‌کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن