تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با ارز دیجیتال برای مبتدیان


واضح آرشیو وب فارسی::

در سال‌های اخیر افراد زیادی در جای جای دنیا به سمت بازار ارزهای دیجیتال تمایل پیدا کرده و آنجا را مکانی برای بدست آوردن سودهای فراوان می‌دانند. چنانچه شما هم قصد دارید وارد بازار شوید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید می‌توانید به این مطلب به عنوان یک دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال نگاه کنید. 

ارز دیجیتال چیست؟ 

ارزهای دیجیتال در واقع وجود فیزیکی نداشته و تنها به شکل کدهای هستند که به وسیله‌ی تکنولوژی جدید رمزنگاری شده و هیچ نهاد یا مرکز مشخصی بر آن‌ها نظارت و کنترل ندارد. ارزهای دیجیتال را می‌توان فارغ از هویت فردی و با سرعت بالا و تنها با استفاده از یک کامپیوتر و یا تلفن همراهی که متصل به اینترنت است، به هر نقطه از دنیا ارسال کرد.

نکته قابل تامل در این مورد آن است که برای ارسال رمز ارزها هیچ نیازی به مجوز خاصی نیست و هویت ارسال کننده و دریافت کننده کاملا نامشخص است و تنها چیزی که مشخص است آدرس کیف پول ارسال کننده و دریافت کننده است که آن هم توسط کامپیوتر‌ها ساخته شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرند. بدین ترتیب هویت هر دو طرف کاملا مخفی باقی مانده و حریم خصوصی رعایت می‌شود. در ادامه از طریق آموزش رایگان ارزهای دیجیتال نحوه‌ی ارسال رمز ارزها و چگونگی آن را بررسی خواهیم کرد. 



ویژگی‌های ارزهای دیجیتال

در دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال متوجه می‌شویم که ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده که در واقع این ویژگی آن‌ها را جز دارایی‌های با ارزش قرار داده است. ویژگی‌های ارزهای دیجیتال عبارتند از: 

دیجیتالی بودن 

همانطور که از نام ارزهای دیجیتال مشخص است، ارزهایی هستند که کاملا دیجیتال بوده و ماهیت فیزیکی ندارند. 

غیر متمرکز بودن

غیر متمرکز بودن رمز ارزها به این معنا است که بر خلاف ارزهای فیات مانند دلار، ین، یورو، یوان، ریال و… این ارزهای دیجیتال توسط هیچ بانک، سازمان و یا نهاد دولتی‌ای تولید و پشتیبانی نمی‌شود و نرم افزارهای کامپیوتری بر اساس یک سری قوانین که از پیش مشخص شده و به صورت کد درآمده‌اند تولید و عرضه می‌شوند. 

غیر قابل جعل بودن

ارزهای دیجیتال به دلیل آنکه اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایشان رمزنگاری می‌شوند بنابراین قابل جعل نبوده و به همین دلیل به آن‌ها رمز ارز نیز می‌گویند. 

ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌های جدید

از نظر سیستم‌های مالی قدیمی و سنتی بازار رمز ارزها به دلیل آنکه ارزهای دیجیتال قابل ارزش‌گذاری نیستند هنوز به رسمیت شناخته نشده. هر چند این موضوع در مورد طلا و بسیاری از کالا‌های دیگر نیز صدق می‌کند اما با این حال کاملا به رسمیت شناخته شده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال نیز نوعی دارایی هستند که تنها جنبه فیزیکی نداشته اما با گذر زمان می‌توانند با ویژگی‌های به خصوصی که دارند جایگاه ویژه‌ای در بازار رسمی و فیزیکی کسب کنند. برای مثال رمز ارزها را می‌توان برای خرید و فروش کالاها و انجام تراکنش استفاده کرد و حتی علاوه بر آن می‌توان از نوسانات قیمت آن‌ها و یا با نگهداری آن‌ها سود کسب کرد.

به همین دلیل با گذراندن دوره‌های آموزش رایگان ارزهای دیجیتال می‌توان بدون صرف هزینه دانش خود را افزایش داد و از این بازار گسترده سودهای مناسبی را به دست آورد. 

نمونه‌هایی از ارزهای دیجیتال

همانطور که بسیاری از افراد می‌دانند ارز دیجیتال بیت کوین اولین، بزرگترین و محبوب‌ترین رمز ارز بازار کریپتو کارنسی است که امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر خود کرده است. این رمز ارز بر روی شبکه‌ی بلاک چین خود فعالیت داشته و پایه گذار درایی‌های جدید به شمار می‌آید.

علاوه بر بیت کوین بسیاری ارز دیجیتال دیگر وجود دارد که در بین آن‌ها می‌توان به اتریوم، سولانا، کاردانو، دوج کوین، لایت کوین و… اشاره کرد که هر کدام شبکه مخصوص به خود را داشته و با اهداف متفاوتی طراحی شده اند. برای شناخت هر یک از این رمز ارزها می‌توانید از دوره‌های رایگان آموزش ارزهای دیجیتال دیگر نیز استفاده کنید. 



ماینینگ چیست؟ 

Mining یا استخراج رمز ارز فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده بر رمز ارزهایی مانند بیت کوین تایید شده و به شبکه بلاک چین اضافه می‌شوند. این عمل توسط ماینر به عنوان یک نود صورت گرفته و ارزهای دیجیتال استخراج شده‌ی جدید به آن‌ها پاداش داده می‌شود. برای درک بهتر فرآیند استخراج بهتر است از دوره‌های آموزش رایگان ارزهای دیجیتال استفاده کرده و بدون نیاز به پرداخت هزینه با جنبه‌های مختلف ماینینگ آشنا شوید. 

استخر تراکنش یا Memory pool

استخر تراکنش یا استخر حافظه مکانی است که پیش از اضافه شدن تراکنش‌ها به شبکه بلاک چین درون آن ذخیره و نگهداری شده اند.

در واقع این استخر‌ها که اصطلاحا mempool نامیده می‌شوند فضای ذخیره‌سازی موقت تراکنش‌ها در هر کامپیوتری است که برنامه رمز ارزها در آن اجرا می‌شوند. پس ممپول‌ها فضایی هستند که تراکنش‌ها جدید یا تایید نشده در آن وجود دارند. بنابراین نودها هستند که این رمز ارزهای جدید و تایید نشده را به ثبت رسانده و به شبکه‌ی بلاک چین مربوطه اضافه کنند و در ازای آن پاداش دریافت نمایند. 

ماینر چیست و چگونه عمل می‌کند؟ 

در این دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال به شما خواهیم گفت که مفهوم ماینر به چه معنا است و چگونه عمل می‌کند. 

در واقع ماینر یک نود کامل به حساب می‌آید و قابلیت تایید تراکنش‌ها را دارد. نکته قابل توجه آن است که تمام نود‌ها ماینر نیستند. در طی عمل ماینینگ توسط یک ماینر ابتدا نودهای کامل تراکنش‌های ارسال شده را دریافت کرده و پس از ذخیره‌سازی از طریق شبکه آن را به سایر نود‌ها انتقال می‌دهند. در واقع نودهای ماینر در تلاش هستند که بلاک‌های جدید را به وسیله‌ی این تراکنش‌ها ساخته و در ازای آن شبکه را گسترش داده و به پاداش برسند. 

سخن پایانی

در این دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال با مفاهیمی چون ماینینگ، ماینر، استخر استخراج، نود ها، بلاک‌های کاندید، ویژگی‌های رمز ارزها و… آشنا شدیم. به طور کلی استخراج ارزهای دیجیتال فرآیندی است که توسط ماینر‌های صورت گرفته که طی آن تراکنش‌ها مورد تایید قرار گرفته و رمز ارزهای جدید می‌توانند به بلاک چین مربوط به خود اضافه شوند. در واقع این عمل از طرفی باعث زنده ماندن شبکه و گسترش آن شده که در ازای آن مقادیری از رمز ارزهای جدید استخراج شده به عنوان پاداش در اختیار ماینر‌های قرار می‌گیرد.


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن