تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814444959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترید فوری ارز دیجیتال یا scalping چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::


ارزهای دیجیتال (Cryptocurrencies) ارزهای الکترونیکی هستند که به‌صورت برخطی (online) و براساس رمزنگاری (encryption) انجام شده‌اند و از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند. تمامی معاملات با استفاده از این ارزها به‌صورت دیجیتالی صورت می‌گیرند و هیچ نماینده مؤسس منتقل‌کننده‌ٔ مالیات یا هیچ دولتی در این معاملات وارد نمی‌شود. به عبارت دیگر، این ارزها به‌طور نامستقل و غیرمتمرکز صادر شده‌اند. با توجه به ماهیتی که ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال دارند، انواع معاملات مختلف را می‌توان در این بازار انجام داد. در ادامه درمورد ترید فوری (scalping) ارزهای دیجیتال توضیح داده می‌شود.


ترید چیست

ارزهای دیجیتال چه کاربردهایی دارند؟

ارزهای دیجیتال در حال حاضر به‌عنوان یکی از بحث‌های مهم و جدید حوزهٔ تکنولوژی و مالی شناخته می‌شوند. برخی از کاربردهای ارزهای دیجیتال عبارتند از:

1. معاملات بین‌المللی: به دلیل برتری آن‌ها در مقایسه با ارزهای معمولی در سرعت و امنیت، ارزهای دیجیتال به‌عنوان واسطه‌ای برای تبادل مالی بین کشورها موردتوجه قرار می‌گیرند.

2. خرید و فروش کالاها: برخی فروشگاه‌ها و شرکت‌های اینترنتی دارای سیستم پذیرش ارزهای دیجیتال هستند.

3. پرداخت‌های بین‌المللی: تراکنش‌های بین‌المللی با استفاده از ارزهای دیجیتال قابل انجام هستند و بسیار سریع و کم‌هزینه انجام می‌شوند.

4. امنیت: مفهوم امنیت در ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیاری برخوردار است. این ارزها به‌صورت رمزنگاری‌شده ذخیره می‌شوند و امکان تقلب و تغییر آن‌ها با اتکا به فناوری بلاکچین ناممکن است.

5. سرمایه‌گذاری و معامله‌گری: برخی افراد از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک فرصت برای سرمایه‌گذاری و کسب سود استفاده می‌کنند. انواع مختلفی برای معاملهٔ ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه بیان خواهند شد.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال به معنای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند. با توجه به افزایش قیمت این ارزها در سال‌های اخیر، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های محبوب در بین افراد جویای سود و سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. بیشتر معاملات ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود. این صرافی‌ها به‌عنوان مراکزی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که با قیمت‌های فعلی بازار، ارز دیجیتال را خرید و فروش کنند.

تریدر در بازار کریپتو به چه کسی گفته می‌شود؟

Trader در بازار کریپتو به شخصی گفته می‌شود که با خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، هدف کسب سود دارد. این افراد معمولاً تحلیل‌گران حرفه‌ای هستند که در تحلیل نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین، تخصص دارند و با ارائه پیش‌بینی‌های دقیق، سعی در بهترین خرید و فروش دارند تا به سود بیشتری برسند.



انواع ترید در ارزهای دیجیتال

معاملات ارز دیجیتال می‌توانند به چند دسته تقسیم شوند:

معاملات فوری یا Scalping Trading: یک استراتژی کوتاه‌مدت و فوری برای معاملات فوری در زمان‌های بسیار کوتاه.

معاملات روزانه یا Daily Trading: معاملاتی که ورود و خروج به معامله در یک روز انجام می‌شود.

معاملات رنج یا Range Trading: مشخص کردن محدودهٔ معاملاتی و خرید و فروش در یک دورهٔ کوتاه‌مدت.

معاملات فراروزانه یا Intraday Trading: نگه‌داری استراتژی معاملاتی بیش از یک روز برای کسب سود بیشتر.

معاملات نوسانی یا Swing Trading: انجام معامله در یک بازهٔ کوتاه‌مدت یا متوسط که در بازارهای مالی دیگر هم کاربرد زیادی دارد.

معاملات موقعیتی یا Position Trading: مشابه با ترید نوسانی که برای بازهٔ زمانی بلندمدت انجام می‌شود.

منظور از معاملات scalping ارز دیجیتال چیست؟

معاملات Scalping تکنیک معامله‌ای در بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، پولکادات و... است که در آن معامله‌گر به‌طور مکرر و سریع ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می‌کند. هدف اصلی این تکنیک، کسب سود زودتر و همچنین کمتر کردن ریسک است. اما به‌درستی به‌کار گرفتن این روش به‌صرفه و کارآمد، نیازمند درک و شناخت عمیقی از بازار و روش‌های تحلیلی مختلف است. البته باید توجه داشت که این روش به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، به معامله‌گران باسابقه و دارای قدرت تحلیلگری متمرکز بر داده‌های بازار توصیه می‌شود و با مدیریت ریسک و آموزش داده‌های مرتبط، می‌توانند از این روش سود بیشتری به‌دست بیاورند. بنابراین تازه‌کارها بهتر است از این روش استفاده نکنند.

آموزش معامله فوری یا scalping در بازار کریپتو

معامله فوری یا Scalping در ترید ارز دیجیتال به‌صورت خلاصه، به معاملهٔ روزانه در بازه‌های زمانی کوتاه اطلاق می‌شود. به طوری‌که در این روش مانند سود در کسب‌وکارهای دیگر، تفاوت بین خرید و فروش کم است. برای مثال، در این روش در صورت خرید به اندازهٔ $100، بسیار پرسود است که فروش آن به قیمت $101 انجام شود که تنها $1 سود خالص سود تولید شده‌است. این میزان سود در انجام معاملات پی‌در‌پی موجب شود قابل توجه می‌شود.

برای توسعهٔ استراتژی Scalping در بازار کریپتو، باید درک خوبی از بازار داشته باشید و با توجه به سیگنال‌های تحلیلی و فاندامنتالی، تصمیماتتان را بگیرید. همچنین آشنایی با تحلیل تکنیکال و سیگنال‌های آن برای موفقیت در Scalping بسیار مهم است.

در ابتدا بهتر است با مبلغ کم شروع کنید و با توجه به نتیجه‌ٔ به‌دست آمده، میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید. همچنین از ابزارهای تحلیلی اتوماتیک مانند بات‌های معاملاتی استفاده کرده و از استراتژی و پلنی استفاده کنید که با نظر شما تطابق پیدا کرده‌است. نهایتاً تجربه و مهارت شما در استراتژی‌های مرتبط با Scalping در بازار کریپتو، موجب تصمیم‌گیری بهتر و کسب سود بیشتر برای شما خواهد شد.



جمع‌بندی؛ آیا معاملات scalping انجام دهیم یا نه؟

انجام معاملات Scalping در بازار کریپتو برای افرادی که تازه وارد این بازار شده‌اند، توصیه نمی‌شود" کسانی که هنوز با تحلیل تکنیکال و فاندامنتالی آشنا نیستند. این روش احتیاج به دانش و تجربه‌ٔ بالا در تحلیل روند بازار و کنترل مناسب ریسک دارد. در غیر این صورت، ممکن است باعث ضرر بیشتر برای معامله‌گر شود. همچنین معاملات Scalping برای سرمایه‌گذاران با زمان محدود مؤثرتر است؛ کسانی که به دنبال استفاده از فواصل زمانی کوتاهی هستند اما برای افرادی که وقت بیشتر در اختیار دارند، به اندازه‌ٔ کافی توجیه‌پذیر نیست. از طرفی این روش معمولاً برای کسانی که برای درآمد کوتاه‌مدت و در مدت زمان کم در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند، خوشایندتر است.

منبع : What is Trade from The Economic Times






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 943]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن