تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808213872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیت‌کوین، تتر و ترون: سرعت انجام تراکنش در کدام شبکه بالاتر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

فناوری بلاک‌چین روزانه در حال پیشرفت است و توسعه‌دهندگان از سراسر جهان، همواره راه حل‌های تازه‌ای برای این فناوری ارائه می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن، از فناوری بلاک‌چین و ویژگی‌های آن استفاده ببرند. بلاک‌چین که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به عنوان پشتیبانی از بیت‌کوین (BTC) توسعه یافت، اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد مهم در هر بلاک‌چین، سرعت انجام تراکنش‌ها در آن است که بسیاری ممکن است بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند، اما برای صاحبان پروژه‌های بلاک‌چینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باید به نحوی بر رقبای خود چیره گردند و توجه صاحبان کسب‌وکار را جلب کنند.



سرعت تراکنش ارز دیجیتال چیست؟

امروزه ارزهای دیجیتال بسیاری عرضه شده‌اند که معمولاً هر کدام بلاک‌چین اختصاصی خود را دارند. توسعه‌دهندگان برای تبلیغ پروژه بلاک‌چینی خود و تشویق کاربران به استفاده از آن، سعی می‌کنند با بالا بردن سرعت شبکه، کم کردن کارمزد آن و بالا بردن امنیت آن نسبت به رقبای خود بهتر عمل کنند تا کاربران در لحظه‌ای که بلاک‌چین‌های مختلف را مقایسه و بررسی می‌کنند، بلاک‌چین پروژه‌ی آن‌ها برتر و انتخاب اول کاربران باشد. سرعت شبکه از مهم‌ترین ویژگی‌های هر بلاک‌چین است و کاربران معمولاً به این ویژگی در یک بلاک‌چین توجه بیشتری دارند چرا که می‌خواهند تراکنش‌هایشان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

به طور کلی، سرعت انجام تراکنش‌ها در کنار ارزان بودن کارمزد‌ آن‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پروژه‌های بلاک‌چینی بر آن‌ها توجه ویژه‌ای دارند و سعی می‌کنند که در آن به بهترین شکل ممکن عمل کنند. چنین رقابتی در میان ارزهای دیجیتال اتفاق تازه‌ای نیست و فضای رقابتی در میان فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دیگر موارد وجود دارد. توسعه‌دهندگان در واقع به چنین فضای رقابتی‌ای نیاز دارند تا دیده شوند و کاربران به سمت استفاده از خدمات آن‌ها روی بیاورند.

چرا به بلاک‌چین‌های پرسرعت نیاز داریم؟

کاربران در حال حاضر بیشتر از قابلیت انتقال داده و انجام تراکنش‌های مالی پروژه‌های بلاک‌چینی استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که سرعت به انجام رسیدن تراکنش یا انتقال داده‌ها از یک حساب به حساب دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور خلاصه، هر چه سرعت انتقال داده و انجام تراکنش‌ها سریع‌تر باشد، سرعت شبکه بهتر است. با این حال، انجام تراکنش‌ در بلاک‌چین خود به عوامل متعددی همچون اندازه بلوک، زمان بلوک، ترافیک شبکه، کارمزد تراکنش و دیگر موارد بستگی دارد که رعایت نکردن آن‌ها، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زمینه سرعت و مقیاس‌پذیری برای برخی بلاک‌چین‌ها شود.

برای مثال، انجام یک تراکنش در شبکه بیت‌کوین ممکن است در کمتر از 9 دقیقه انجام شود، اما گاهی ممکن ‏است که در صورت بالا بودن ترافیک شبکه تا یک هفته طول بکشد. عوامل ذکر شده مانند سرعت شبکه همچنین بر کارمزد تراکنش‌ها نیز ‏تأثیر می‌گذارند، گاهی ممکن است که کارمزد یک تراکنش زیر یک دلار باشد و گاهی ممکن است که فراتر از یک ‏دلار برود. این به وضوح نشان می‌دهد که بلاک‌چین‌ها عموماً نمی‌توانند وضعیت پایداری داشته باشند مگر اینکه ‏خلاف آن ثابت شود.

از طرفی دیگر، کاربران بلاک‌چین‌ها را از نظر تعداد تراکنش‌هایی که در هر ثانیه پردازش می‌کنند با سیستم‌های مالی سنتی مانند ویزا (Visa) و پی‌پال (PayPal) مقایسه می‌کنند. ویزا در حال حاضر می‌تواند 24 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند، سرعتی که بسیاری از بلاک‌چین‌ها همچنان به آن دست نیافته‌اند و بلاک‌چین‌های معدودی هستند که موفق شده‌اند خودشان را به سرعت ویزا برسانند. از این رو، بلاک‌چین‌ها برای جلب‌توجه‌ها و غلبه بر رقبای سنتی خود، نیاز دارند که پرسرعت باشند.

بلاک‌چین کدام ارز دیجیتال سرعت بالاتری دارد؟

سه تا از ارزهای دیجیتالی که در بازار همواره مورد توجه کاربران قرار دارند و جزو 6 ارز دیجیتال با بیشترین حجم خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال، بیت‌کوین، تتر (USDT) و ترون (TRX) هستند که هر کدام بر اساس ویژگی‌های خود، استفاده‌کنندگانی دارند. بلاک‌چین‌های این سه ارز دیجیتال علیرغم اینکه شباهت‌هایی دارند، تفاوت‌هایی نیز دارند که آن‌ها را از نظر سرعت شبکه و پایداری آن نسبت به یکدیگر برتر می‌کند. تفاوت‌ها و نکات مثبت پروژه‌های بلاک‌چینی بیت‌کوین، تتر و ترون به شرح زیر است:

بیت‌کوین: بلاک‌چین کند و گران، اما قدیمی و پایدار

فناوری بلاک‌چین اولین بار در سال 2009 میلادی به عنوان پشتیبانی از بیت‌کوین منتشر. این قدمت و اولین بودن بیت‌کوین باعث شده است که بسیاری از کاربران علیرغم سرعت نه چندان بالای شبکه و کارمزدهای گران آن، همچنان به استفاده از آن برای انجام تراکنش‌ها بپردازند. از طرفی دیگر، بیت‌کوین در طی این سال‌ها موفق شده‌ است که پایداری شبکه خودش را به اثبات برساند که این پایداری شبکه از دیگر دلایلی است که کاربران همواره علیرغم وجود رقبای پرسرعت‌تر، به استفاده از بیت‌کوین می‌پردازند.

تتر: بلاک‌چینی با سرعت معمولی، اما به صرفه در انجام تراکنش

تتر یک استیبل‌کوین است که بر خلاف ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی ندارد و قیمت تتر به دلیل متصل بودن به دلار ایالات‌متحده‌ی آمریکا، همیشه در یک دلار قرار دارد. این عدم نوسان تتر و قیمت پایدار آن، باعث شده است که کارمزد انجام تراکنش‌ها در شبکه تتر ثابت و بدون تغییر باشد. از طرفی دیگر، امکان انجام تراکنش‌ها بر بستر ERC-20 اتریوم و TRC-20 ترون وجود دارد که به مراتب سرعت بسیار بالاتری نسبت به انجام تراکنش‌های تتر بر بستر بیت‌کوین دارند.

ترون: بلاک‌‌چین پرسرعت و بسیار ارزان

بلاک‌چین ترون در مقایسه با بیشتر بلاک‌چین‌های بازار، از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تا 2 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند. همچنین علاوه بر سرعت بسیار بالای انجام تراکنش در شبکه ترون، کارمزد بسیار پایین تراکنش‌ها از دیگر دلایلی است که ترون را به یکی از پراستفاده‌ترین بلاک‌چین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. امروزه بسیاری با استفاده از دو منبع انرژی و پهنای باند شبکه‌ی ترون، تراکنش‌های کاملاً رایگان و پرسرعت انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

فناوری بلاک‌چین در حال طی کردن مسیر مشابهی است که فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی آن را طی کرده‌اند و همچنان به دنبال کردن این مسیر ادامه می‌دهند. هنگامی که صحبت از بهترین و سریع‌ترین بلاک‌چین‌ها برای انجام تراکنش‌ به میان می‌آید، پروژه‌های بسیاری پیش روی کاربر برای انتخاب قرار خواهد داشت. از این رو، کاربران در مواجه با پروژه‌های مختلف، باید علاوه بر سرعت انجام تراکنش‌ها، به امنیت و شفافیت یک پروژه‌ی بلاک‌چینی نیز دقت کنند. امروزه بیشتر بلاک‌چین‌ها، سرعت بالایی دارند و کاربران بهتر است که بیشتر بر امنیت پروژه‌ها و مقیاس‌پذیری آن‌ها تمرکز کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 879]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن