تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه تعویض و خرید روغن بی ام و چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

شرکت بی ام و توصیه می کند روغن خودروی خود را هر 10000 مایل یا به طور مرتب هر سال تعویض کنید. در صورتی که می‌خواهید ماندگاری موتور را افزایش دهید، باید به طور مرتب روغن های خودرو را تمدید کنید.


images_1678524008_640c3e682fbd6.png

به طور متوسط هزینه تعویض روغن بی ام و ​​در حدود 180 تا 250 دلار در نمایندگی های BMW یا 120 تا 180 دلار در مکانیکی های مستقل است. با این حال، با حدود 80 دلار، می توانید خرید  و تعویض روغن های خودرو پرا خودتان انجام دهید که در این مقاله به  توضیح نحوه تعویض و خرید روغن موتور بی ام و و سایر افزودنی ها از بهترین برندها و راحت ترین شیوه خواهیم داد.

چرا هزینه تعویض روغن موتور بی ام و بالا است؟

بی ام و یک شرکت تولید کننده خودروهای لوکس است و مانند هر وسیله ای که در دسته لوکس قرار می گیرد، خدمات آن ارزان نیست. هم مکانیک های مستقل و هم نمایندگی ها از ساختار قیمت یکسانی استفاده می کنند. قیمت قطعات، نیروی کار و مالیات، کل بودجه را تعیین می کند.

خرید روغن موتور و روغن گیریکس بی ام و

شما حدود 60 تا 100 دلار را فقط برای خرید افزودنی ها مانند خرید روغن موتور بی ام و، خرید روغن گیربکس بی ام و ، خرید فیلترها و ... پرداخت خواهید کرد. شما می توانید با خرید آنلاین این قطعات از فروشگاه های آنلاین لوازم یدکی خودرو مانند چیتایدک و یا مراجعه به مکانیکی های مستقل که قطعات خارجی را ارائه می دهد، در هزینه ها صرفه جویی کنید.


images_1678524019_640c3e73cfb3d.png

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد که می‌توانید قطعات را به صورت آنلاین با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید، اما نمایندگی‌ها و مکانیک‌های مستقل، قطعات خود را ارزان‌تر می‌گیرند اما معمولاً این پس‌انداز را به مشتریان منتقل نمی‌کنند. بنابراین اکنون که می دانید قیمت قطعات و افزودنی های اصلی چقدر است، از هر جایی که به شما پیشنهاد تعویض روغن با 19.99 دلار می دهد دوری کنید.

هزینه نیروی کار

بسته به اینکه به یک مکانیک مستقل یا یک نمایندگی بروید، حدود 80 تا 120 دلار برای نیروی کار پرداخت خواهید کرد. هزینه های نیروی کار معمولا به دو دسته، نرخ نیروی کار و زمان نیروی کار مورد نیاز تقسیم می شوند. معمولاً  تعویض روغن و فیلتر توسط  نمایندگی‌های بی ام و و مکانیک‌های مستقل در حدود یک ساعت زمان می برد.

چه زمانی باید روغن بی ام و را تعویض کنید؟

روغن موتورهای مختلفی وجود دارد که خودروسازان از آنها استفاده می کنند. روغن و فاصله سرویس با توجه به ساختار مهندسی این موتورها و آب و هوای مورد استفاده توسط کارخانه مشخص می شود. این محدوده بر اساس مسافت پیموده و زمان است، بنابراین حتی اگر اصلاً از ماشین خود استفاده نمی کنید، تاریخ انقضای روغن و فیلتر موتور نیز حائز اهمیت است.

شرکت بی ام و  توصیه می کند که روغن را هر 10 هزار مایل تعویض کنید، که نسبت به تولیدکنندگانی که از روغن معمولی استفاده می کنند، فاصله زمانی سرویس طولانی تری دارد. با این حال، ممکن است بر اساس سبک رانندگی خود مانند رفت و آمد روزانه، رانندگی در مسیر و غیره نیاز به تعویض روغن داشته باشید. توصیه می شود روغن موتور خود را هر 5 هزار مایل یا 1 سال یکبار تعویض کنید، زیرا  یک راه آسان برای افزایش عمر موتور تعویض به  موقع روغن است.

روغن موتور و روغن  گیربکس مناسب بی ام و

با مشاهده نمودار تعویض روغن که در زیر کاپوت، روی شاسی یا اطراف بدنه موتور قرار دارد، می توانید به راحتی مناسب ترین نوع روغن موتور را برای خودروی خود پیدا کنید. موتورهای BMW فقط از روغن مصنوعی استفاده می کنند، بنابراین هنگام انتخاب برند باید مراقب باشید.در خرید روغن موتور بی ام و توصیه ما روغن موتور فول سینتتیک خودرو اروپایی Mobil 1 0W-40 است که به صورت سفارشی برای خودروهای اروپایی ساخته شده است و پرکننده کارخانه برای اکثر خودروهای بی ام و و خودروهای لوکس اروپایی است  Motul و Liqui Moly نیز در بین مالکان بی ام وبسیار محبوب هستند و در خرید روغن گیربکس بی ام و شرکت های محبوب Valvoline  ، Pentosin، Pennzoil  و ... است.

چرا خرید  روغن موتورهای مصنوعی بهتر است؟

روغن موتور از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. از آنجایی که روغن های مصنوعی حاوی روغن های پایه تصفیه شده بیشتری نسبت به روغن های معدنی معمولی هستند، محافظت و عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهند و ماندگاری بیشتری نسبت به روغن های معمولی دارند. روغن موتورهای مصنوعی همچنین مزایای مختلفی از جمله تمیز کردن موتور، بهبود گردش خون و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می‌کنند تا موتور شما را در بهترین حالت خود برای سال‌های آینده حفظ کند.


images_1678524041_640c3e890c688.png

اگر روغن موتور به موقع عوض نشود چه اتفاقی می افتد؟

با بالا رفتن انقضای روغن موتور، ویسکوزیته آن کاهش می یابد و همچنین توانایی فیلتر روغن برای فیلتر کردن ذرات ساینده کاهش می یابد. روغن موتوری که خواص خود را از دست داده است نمی تواند موتور را به درستی روغن کاری کند که در نتیجه منجر به افزایش سایش موتور و گرمای بیش از حد احتمالی می شود. همچنین روغن موتور قدیمی می تواند باعث کاهش عملکرد موتور ،سر و صدا، مشکلات جدی و حتی خرابی کامل موتور شود.

آیا تعویض روغن موتور عملکرد خودرو را بهبود می بخشد؟

تعویض روغن باعث بهبود عملکرد یک موتور سالم نمی شود. با این حال، عدم تغییر روغن منجر به سایش زودرس موتور و در نهایت خرابی موتور می شود. قطعات اصلی مانند بلبرینگ موتور، پیستون ها، رینگ ها و دیواره های سیلندر برای جلوگیری از تماس فلز با فلز، اصطکاک و گرمای بیش از حد نیاز به روغن کاری دارند. بنابراین در حالی که تعویض روغن عملکرد را بهبود نمی بخشد، از کاهش عملکرد موتور شما در طول زمان جلوگیری می کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1735]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن