تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798139376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع شرکت‎های قابل ثبت در ایران


واضح آرشیو وب فارسی::

 

شما برای ورود به دنیای هیجان‎‌انگیز معاملات و تجارت راه‎های مختلفی دارید اما آیا تا به حال به ثبت یک شرکت تجاری به نام خود فکر کرده‎اید؟ شاید الان با خود بگویید که تاسیس یک شرکت تجاری نیازمند به سرمایه زیاد است و دنگ و فنگ زیادی دارد اما شما سخت در اشتباهید بنابراین تا پایان این مقاله را بخوانید تا شرکت تجاری مناسب خود و انواع شرکت قابل ثبت در ایران بشناسید.

در دنیای امروز یکی از راه‎های کسب درآمد زیاد و طولانی مدت ثبت یک شرکت تجاری است اما باید حواستان باشد که شما برای ثبت یک شرکت تجاری به نام خود با چالش‎‌های بسیاری روبرو خواهید شد.

هر فردی در یک کاری تخصص دارد و تخصص شما سر و کله زدن با قانون و چالش‎های بیشمار آن نمیباشد، پس اگر قصد ثبت شرکت تجاری به نام خود دارید با افراد متخصص در این حوزه تماس بگیرید.

اولین گام برای تاسیس شرکت تجاری یک ثبت خوب فرهنگ است، پس برای ثبت شرکت تجاری خود با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از میان انواع شرکت قابل ثبت در ایران، شرکت تجاری مناسب خود را به سادگی به ثبت برسانید.



انواع شرکت تجاری قابل ثبت در ایران

تمامی شرکت‎های قابل ثبت در ایران محدود به 8 تا میشود که از آن‎ها با عنوان شرکت‎های تجاری هشتگانه نیز یاد میشود. در ادامه مقاله قرار است تا به صورت مختصر با انواع شرکت قابل ثبت در ایران آشنا شوید.

شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام اولین عضو شرکت‎های سرمایه و یکی از انواع هشتگانه شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران است. در شرکت سهامی عام صرف نظر از نوع فعالیت شما شرکت‎تان تجاری به شمار میرود.

به بیان دیگر حتما قرار نیست در شرکت سهامی عام به فعالیت‎های تجاری بپردازید، زیرا در هرصورت شرکت سهامی عام شکلا شرکت تجاری به حساب می‎آید.یداتت

سرمایه در شرکت سهامی عام به سهام تقسیم میشود که بخشی از این سهام میتواند در قالب پذیره نویسی در اختیار عموم قرار بگیرد تا آن‎ها تامین کننده بخشی از سرمایه شرکت باشند.

برای تشکیل شرکت سهامی عام حداقل به 3 سهامدار اصلی نیاز است که مسئولیت هرکدام از آن‎ها در مقابل طلبکاران شرکت به اندازه مبلغ اسمی سهام‎شان میباشد.

شرکت سهامی خاص

عضو دوم و آخر شرکت‎های سرمایه و یکی از انواع شرکت قابل ثبت در ایران، شرکت سهامی خاص است. شرکت سهامی خاص یکی از محبوب‎ترین شرکت‎های تجاری در میان علاقه‎مندان ورود به دنیای تجارت است.

در شرکت سهامی خاص درست به مانند عام حتی درصورتی که فعالیت شرکت شما تجاری نباشد، شرکت‎تان شکلا حالت تجاری دارد و مهم نیست که فعالیت شما تجاری باشد یا خیر.

به مانند سهامی عام سرمایه شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم میشود اما برخلاف عام، تمامی سرمایه شرکت سهامی خاص توسط سرمایه‎گذاران تامین میشود به علاوه برای تاسیس این شرکت به حداقل سه سهامدار نیاز دارید.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت قابل ثبت در ایران است که برخلاف شرکت‎های سرمایه و اشخاص ساختار مخصوص خود را دارد، به علاوه به دلیل ساده بودن مراحل ثبت، شرکت با مسئولیت محدود محبوب‎ترین شرکت تجاری در میان فعالان دنیای تجارت است.

شرکت با مسئولیت محدود نیاز به رعایت قواعد پیچیده‎ای ندارد بلکه شما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل به 2 شریک نیاز دارید، به علاوه نوع فعالیت شرکت با مسئولیت محدود حتما باید تجاری باشد.

همچنین مسئولیت شرکا در مقابل طلبکاران در شرکت با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه آن‎ها میباشد که این ویژگی بزرگترین مزیت ثبت شرکت با مسئولیت محدود است.

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت‎های اشخاص و از انواع شرکت قابل ثبت در ایران است. از این شرکت به دلیل مسئولیتی که برای هر یک از شرکا می‎آورد کمتر استفاده میشود.

نوع فعالیت در شرکت تضامنی باید حتما تجاری باشد، به علاوه برای ثبت شرکت تضامنی به حداقل 2 شریک نیاز است، اما چه چیزی این شرکت را نسبت به سایر شرکت‎های تجاری متمایز میکند؟

در شرکت تضامنی بدون در نظر گرفتن سرمایه هر یک از شرکا، هر یک از آن‎ها در مقابل تمام بدهی‎های شرکت مسئول میباشند البته درصورتی که دارایی شرکت برای پرداخت دیون طلبکاران کافی نباشد.

شرکت نسبی

یکی دیگر از انواع شرکت قابل ثبت در ایران و عضو آخر شرکت‎های اشخاص، شرکت نسبی است. شرکت نسبی بسیار شبیه به شرکت تضامنی است، هرچند در عمل تفاوت‎هایی با هم دارند.

نوع فعالیت در شرکت نسبی درست به مانند شرکت تضامنی باید حتما تجاری باشد، به علاوه برای تشکیل شرکت نسبی به حداقل دو شریک نیاز خواهید داشت.

در شرکت نسبی شرکا مسئول تمام بدهی‎های شرکت نمیباشند، بلکه مسئولیت آن‎ها در مقابل طلبکاران به نسبت سرمایه‎ای است که شرکت دارند.

شرکت مختلط سهامی

یکی از شرکت‎های ترکیبی و از انواع شرکت قابل ثبت در ایران، شرکت مختلط سهامی است. این شرکت ترکیبی از شرکت تضامنی و سهامی در کنار یکدیگر است.

شرکای سهامی، شرکایی هستند که سرمایه آن‎ها در شرکت به صورت سهام است و مسئولیت آن‎ها به اندازه مبلغ سهام‎شان میباشد. اما شریک ضامن کسی است که سرمایه او به سهام تقسیم نمیشود و در مقابل تمامی دیون شرکت حتی درصورتی که بیش از دارایی او باشد مسئول است.

برای ثبت شرکت مختلط سهامی به حداقل یک شریک ضامن و به حداقل دو شریک سهامی نیاز است و درصورتی که شریک ضامن بیشتر از 1 نفر باشد قوانین مربوط به شرکت تضامنی اجرا میشود.



شرکت مختلط غیرسهامی

شرکت مختلط غیرسهامی یکی از شرکت‎های ترکیبی و از انواع شرکت قابل ثبت در ایران است. این شرکت از ترکیب دو شرکت تضامنی و با مسئولیت محدود تشکیل میشود.

نوع فعالیت در شرکت مختلط غیرسهامی باید حتما تجاری باشد، به علاوه در این نوع شرکت بعضی از شرکا دارای مسئولیت محدود و بعضی از شرکا ضامن میباشند.

شرکای با مسئولیت محدود تنها به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول میباشند اما شرکای ضامن در مقابل تمام دیون شرکت مسئول هستند.

شرکت تعاونی

نوع هشتم و آخر از انواع شرکت قابل ثبت در ایران، شرکت تعاونی است. شرکت تعاونی شرکتی است که عموما افراد هم صنف برای دستیابی به منافع مشترک گروهی تشکیل میدهند.

احتمال دارد که در شرکت تعاونی اعضای آن سهم متفاوتی از سود داشته باشند اما هر یک از اعضا بدون در نظر گرفتن سرمایه‎اش، یک حق رای دارد. به علاوه برای تاسیس شرکت تعاونی حداقل 7 عضو نیاز است.

جمع بندی

اکنون که با انواع شرکت قابل ثبت در ایران آشنا شدید، قطعا میل بیشتری به سرمایه‎گذاری مطمئن در این راه دارید. ثبت یک شرکت تجاری نیازمند تجربه و دانش بسیاری است که تنها توسط اداره ثبت شرکتها و با پیچیدگی های فراوان انجام میگیرد. موسسه ثبت شرکت فرهنگ با بهره‎گیری از بهترین متخصصان ثبت شرکتی در کشور به شما کمک میکند تا با خاطری جمع شرکت تجاری خود را ثبت کنید، بنابراین وقت را تلف نکنید و همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 901]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن