تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797014607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با دنیای متاورس


واضح آرشیو وب فارسی::

 



متاورس یک محیط مجازی آنلاین است؛ این دنیای موازی مجازی، طیف وسیعی از عملکردها را نیز در خود جای داده است.

این دنیای مجازی از طریق هدست واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده و کنسول‌های بازی قابل دسترس است.

در ادامه به معرفی متاورس و مفهوم آن پرداخته‌ایم.

متاورس چیست؟

درواقع دنیای متاورس ترکیبی از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و اینترنت است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند متاورس شبیه مواردی است که در داستان‌های علمی تخیلی شنیده‌ایم. اکنون هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که دنیای Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسیاری از ویژگی‌های اصلی آن مشخص شده است. 

متاورس دنیایی فیزیکی و مجازی را در برمی‌گیرد و بر یک اقتصاد کاملا کارآمد نیز متمرکز است.

این تکنولوژی این اجازه را به کاربران می‌دهد که با سهولت نسبی در مکان‌های مختلف آن نیز حرکت کنند. همچنین از کالاهای خریداری شده و آواتارهای خود نگهداری کنند. در دنیای متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر دیگر، به صورت همزمان از مکانی به مکان دیگر بروند. همچنین در ادامه می‌توانیم برای درک بهتر به بازی‌هایی مانند سیمز و سکند لایف اشاره داشته باشیم. 

در این بازی‌ها کاربران یک شخصیت مجازی را می‌سازند و کارهای آن را کنترل می‌کنند. حال تفاوت این بازی‌ها با دنیای متاورس این است که شما یک شخصیت مجازی را نمی‌سازید بلکه خودتان به این دنیا وارد می‌شوید و یک آواتار از شما به این دنیا ورود می‌کند.

هرکاری که در این دنیا انجام دهید دیگر یک کاراکتر کد نویسی شده نیست، خود شما به کمک یک هدست و عینک واقعیت افزوده وارد این دنیای مجازی خواهید شد. در دنیای موازی مجازی تقریبا هرکاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهید؛ می‌توانید عینا انجام دهید.همچنین می‌توانید بسیاری از کارهایی که در واقعیت امکان انجام آن را ندارد؛ در دنیای متاورس بدون محدودیت انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحی کنید.

حتی می‌توانید با طراحی و ساز و کارهای اعمال شده در متاروس کار کنید و به کسب درآمد برسید. در این دنیا می‌توان زندگی رویایی که در واقعیت به آن نرسیدید را آن‌جا تجربه کنید.

ایده متاورس

واژه‌ی متاورس برای اولین بار توسط نیل استیونسن نویسنده رمان Snow Crash در سال ۱۹۹۲ مطرح شد. در این رمان متاورس یک فضای مجازی و اینترنتی را در خود جای داده است.

اهمیت متاورس

باید به یان موضوع اشاره داشت که اگر دنیای متاورس نتواند به آینده‌ای که در سر دارد، دست یابد؛ می‌تواند نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

یک تجربه مجازی جمعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها و هنرمندان و در نتیجه تمامی افراد ایجاد کرد.

دنیای Metaverse می‌تواند به یک صنعت تریلیون دلاری تبدیل شود. می‌تواند محلی برای سرگرمی، تجارت و حتی محل کار شما باشد. این تکنولوژی به عنوان توسعه‌ای از اینترنت توصیف نمی‌شود؛ بلکه جایگزینی برای آن است که با استفاده از فناوری بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته خواهد شد.

مشکلات متاورس

این دنیا برای واقعیت زیادی خوب است.

مشکلات متاورس چیست؟ اولین مشکل متاورس این است که تعاملات انسانی کم می‌شود و مانند فیلم ماتریکس نمی‌توانیم انسان‌ها را از شخصیت‌های کامپیوتری  تشخیص دهیم.

مشکل بعدی عدم وجود قوانین است. قرار است که یک دنیای مجازی ساخته شود که تمامی قوانین از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به این موضوع است که چه شرکت‌هایی با چه اهدافی در این دنیا قصد سرمایه‌گذاری دارند. متاورس پروژه‌ای نیست که یک شرکت بتواند به تنهایی آن را عملی کند. 

زمانی که متوجه این موضوع می‌شویم که فیسبوک روی چنین ایده‌ای سرمایه گذاری کرده است؛ این سوال پیش می‌آید که چه تضمینی وجود دارد که با تبلیغات بی‌شمار در این دنیا مواجه نشویم.

متاورس هنوز یک ایده است و کلی سوال بی‌جواب دارد.

معرفی دو فیلم برای درک بهتر متاورس

امروزه که همه‌جا سخن از متاورس و بدنبال روش‌های مختلف کسب درآمد هستند، بی‌شک فیلمی با این موضوع می‌تواند طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

ماتریکس

فیلم سینمایی ماتریکس را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی در این حوزه دانست. این فیلم با محوریت متاورس می‌تواند شما را با این دنیا آشنا کند. البته گفتنی است متاورس در فیلم‌های ماتریکس تفاوت زیادی با بهترین پروژه‌های متاورسی فعلی دارد.

درواقع ما در ماتریکس شاهد دنیایی هستیم که تحت تسلط هوش مصنوعی درآمده است. جهان ویران شده و متاورس با نام ماتریکس توسط یک هوش مصنوعی نیز ساخته شده است.

هوش مصنوعی تمامی انسان‌ها را در ماتریکس اسیر کرده است و از جسم آن‌ها برای تولید سوخت استفاده می‌کند.

شخصی به نام نئو متوجه می‌شود که جهان او واقعی نیست و برای کشف حقیقت پیش‌قدم می‌شود.

اصطلاحاتی مانند قرص قرمز و قرص آبی به انتخاب بین فهمیدن یک حقیقت ناراحت کننده با مصرف قرص قرمز و یا ماندن در ناآگاهی و رضایت از زندگی فعلی با مصرف قرص آبی نیز اشاره دارد. قسمت چهارم این فیلم پس از حدود بیست سال در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

Upload

این سریال در آمازون پرایم ساخته شده است. سریال Upload، به موضوع انتقال آگاهی کامل مغز انسان‌ها به کامپیوتر،‌ پس از مرگ آن‌ها می‌پردازد.

داستان این فیلم از آن‌ جایی شروع می‌شود که شرکت‌های مختلف تجاری، در عرصه بارگذاری اطلاعات مغز به کامپیوتر در رقابت به سر می‌برند.

سریال Upload برخلاف Black Mirror، نگاهی بسیار تلخ و تاریک به پیشرفت متاورس ندارد.

این سریال، در فضایی شادتر این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفتنی است که طنزهای تلخ زیادی در این سریال وجود دارند که فضایی روشن اما کمی غمگین را به نمایش می‌گذارد.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و  NFTعلاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم همچنین از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

 

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1628]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن