تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797074838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوشتن طرح توجیهی برای ثبت شرکت استارتاپ


واضح آرشیو وب فارسی::

 

طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business plan ) کانادا انگلیس استرالیا و نظایر آن مانند نقشه‌ راه است. ارزوی راه اندازی یک کسب و کاری بدون نقشه راه امکان‌پذیر است، اما این کار شانس ورشکسته شدن و از دست دادن سرمایه خود را افزایش میدهید.

مالکان دارای طرح توجیهی 30 درصد سریعتر از صاحبان بدون برنامه رشد می کنند و 71 درصد از شرکت های با رشد سریع برنامه های تجاری دارند. 

یک ضرب المثل وجود دارد: شکست در برنامه ریزی یعنی برنامه ریزی برای شکست. این یکی از دلایلی است که طرح توجیهی شما یکی از مهم ترین اسنادی است که باید هنگام شروع یک کسب و کار جدید تهیه کنید. نیاز به یک طرح توجیهی یک مسئله نسبتاً رایج است. طبق گزارش اداره تجارت کوچک ایالات متحده (SBA)، تنها 67.6 درصد از مشاغل جدید حداکثر دو سال زنده می مانند. به عبارت دیگر، از هر 3 سرمایه گذاری جدید، 1 مورد 24 ماه دوام نخواهد آورد . به نمونه طرح توجیهی توجه نمایید و در صورت تمایل مشاوره نوشتن طرح توجیهی دریافت نمایید.



طرح توجیهی استارتاپ چیست؟

طرح توجیهی سندی است حدودا 60 تا 70 صفحه که نحوه دستیابی به اهداف تجاری خود را مشخص می کند و شامل اطلاعاتی در مورد محصول، استراتژی های بازاریابی ، فروش و امور مالی، ریسک ، ... شما می باشد. زمانی که در حال ثبت رسمی شرکت استارتاپ هستند، باید به دنبال نوشتن طرح توجیهی مناسب باشید و با رشد کسب و کارتان به به روز رسانی آن ادامه دهید.

به جای اینکه خود را در موقعیتی قرار دهید که ممکن است مجبور شوید توقف کنید و مسیرهای جدید را بیابید و دوباره شروع کنید، صاحبان مشاغل کوچک اغلب از طرح توجیهی برای همین استفاده می کنند. این به این دلیل است که طرح تجاری – طرح توجیهی – طرح کسب و کاری – بیزینس پلن کمک می کند تا تصویر بزرگتر را ببینید، از قبل برنامه ریزی کنید، تصمیمات مهم بگیرند و احتمال موفقیت کلی را بهبود بخشید.

چرا طرح توجیهی استارتاپ مهم است؟

یک طرح توجیهی به خوبی نوشته شده ابزار مهمی است زیرا به کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک و همچنین کارمندان آنها این توانایی را می دهد که اهداف خود را ترسیم کرده و پیشرفت خود را با شروع رشد کسب و کارشان پیگیری کنند. برنامه ریزی کسب و کار باید اولین کاری باشد که هنگام شروع یک کسب و کار جدید انجام می شود. طرح‌های تجاری برای جذب سرمایه‌گذاران نیز مهم هستند، بنابراین آنها می‌توانند تعیین کنند که آیا کسب‌وکار شما در مسیر درستی قرار دارد و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر.

طرح توجیهی استارتاپ معمولاً شامل اطلاعات دقیقی است که می‌تواند به بهبود شانس موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند، مانند:

  1. تجزیه و تحلیل بازار: جمع آوری اطلاعات در مورد عوامل و شرایطی که بر صنعت شما تأثیر می گذارد
  2. تجزیه و تحلیل رقابتی: ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبای شما
  3. تقسیم بندی مشتری: مشتریان خود را بر اساس ویژگی های خاص به گروه های مختلف تقسیم کنید تا بازاریابی خود را بهبود ببخشید
  4. بازاریابی: از تحقیقات خود برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید
  5. برنامه های لجستیک و عملیات: برنامه ریزی و اجرای کارآمدترین فرآیند تولید
  6. پیش بینی جریان نقدی: آمادگی برای مقدار پولی که وارد و خارج از کسب و کار شما می شود
  7. یک مسیر کلی برای رشد بلندمدت

 

 



نوشتن طرح توجیهی برای ثبت شرکت استارتاپ

 

10 دلیل برای اینکه چرا به یک طرح توجیهی نیاز دارید

می دانم به چه فکر می کنید: 

  • آیا واقعاً برای گرفتن استارتاپ به یک طرح توجیهی نیاز دارم؟ 
  • دوستم رفته با همین طرح توجیهی استارتاپ سرمایه گذار جذب کرده. به من نگفت که طرحی توجیهی نمیخواد!!
  • بیزینس پلن در حد یک صفحه بنویسم ، بره پی کارش . اصلا کسی نمیخونش 

پاسخ این است: بله، شما واقعاً به یک طرح توجیهی حرفه ای برای ثبت استارتاپ  نیاز دارید! همانطور که کارآفرین کوین جی. دونالدسون گفت: «رفتن به تجارت بدون طرح تجاری مانند رفتن به کوهستان بدون نقشه یا پشتیبانی GPS است - در نهایت گم خواهید شد و از گرسنگی خواهید مرد! اگرچه نوشتن طرح توجیهی ممکن است خسته کننده و وقت گیر به نظر برسد، اما طرح های توجیهی برای شروع کسب و کار و آماده سازی خود برای موفقیت بسیار مهم هستند.

برای تشریح اهمیت طرح‌های کسب‌وکار (طرح توجیهی - بیزینس پلن ) و اینکه فرآیند کمتر دلهره‌آور به نظر برسد، در اینجا 6 دلیل وجود دارد که چرا شما برای کسب‌وکار کوچک خود به طرح توجیهی نیاز دارید. 

1. طرح توجیهی برای کمک به شما در تصمیم گیری های حیاتی

اهمیت اولیه یک طرح توجیهی این است که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند. کارآفرینی اغلب یک تمرین بی پایان در تصمیم گیری و مدیریت بحران است. نشستن و در نظر گرفتن تمام عواقب هر تصمیمی، در برخی موارد غیرممکن و یا بسیار پر هزینه است. اینجاست که یک طرح تجاری وارد می شود.

ایجاد یک طرح کسب و کار به شما این امکان را می دهد که پاسخ برخی از حیاتی ترین تصمیمات تجاری را زودتر از موعد تعیین کنید.

ایجاد یک طرح تجاری قوی یک کارکرد اجباری است—شما باید بنشینید و قبل از شروع به اجزای اصلی کسب و کار خود فکر کنید، مانند استراتژی بازاریابی و محصولاتی که می فروشید. شما به بسیاری از سؤالات سخت قبل از ایجاد آنها پاسخ می دهید. و تفکر عمیق در مورد استراتژی های اصلی خود نیز می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که این تصمیمات چگونه بر استراتژی گسترده تر شما تأثیر می گذارد.

2. طرح تجاری برای اتو کردن پیچ خوردگی ها

نوشتن بیزینس پلن مستلزم آن است که کارآفرینان از خود سؤالات سخت زیادی بپرسند و زمان بگذارند تا به پاسخ های تحقیق شده و روشنگری دست یابند. حتی اگر خود سند به محض تکمیل ناپدید شود، تمرین نوشتن آن کمک می کند تا دیدگاه خود را به صورت واقعی بیان کنید و بهتر تشخیص دهید که آیا شکافی در استراتژی شما وجود دارد یا خیر.

 

 



نوشتن طرح توجیهی برای ثبت شرکت استارتاپ

 

3. بیزینس پلن برای جلوگیری از اشتباهات بزرگ

تنها حدود نیمی از کسب و کارهای کوچک میتوانند جشن تولد پنج سالگی خود بگیرند. در حالی که دلایل زیادی برای شکست کسب و کارهای کوچک وجود دارد، بسیاری از رایج ترین آنها به طور هدفمند در بیزینس پلن ها مورد توجه قرار می گیرند.

طبق داده‌های CB Insights، برخی از رایج‌ترین دلایل شکست کسب‌وکارها عبارتند از:

  • بدون نیاز به بازار: هیچکس چیزی را که شما می فروشید نمی خواهد.
  • کمبود سرمایه: مسائل مربوط به جریان نقدینگی یا کسب و کارها به سادگی از بین می روند.
  • تیم ناکافی: این امر بر اهمیت استخدام افراد مناسب برای کمک به شما در اداره کسب و کارتان تاکید می کند.
  • رقابت سخت: زمانی که رقبای زیادی در فضای خود دارید، ایجاد سود ثابت دشوار است.
  • قیمت گذاری: برخی از کارآفرینان محصولات یا خدمات خود را بسیار بالا یا بسیار پایین قیمت گذاری می کنند - هر دو سناریو می توانند دستور العملی برای فاجعه باشند.

تمرین نوشتن طرح توجیهی می تواند به شما کمک کند از این اشتباهات بزرگ جلوگیری کنید. خواه پیش‌بینی جریان نقدی باشد یا تجزیه و تحلیل تناسب محصول با بازار، هر بخش از یک طرح توجیهی می‌تواند به شناسایی برخی از آن اشتباهات بالقوه حیاتی قبل از وقوع کمک کند. به عنوان مثال، از حذف ایده ای که واقعاً دوستش داشتید نترسید، اگر معلوم شد که نیازی به بازار نیست. با خودت صادق باش!

4. طرح توجیهی برای اثبات دوام کسب و کار

بسیاری از استارتاپ ها با اشتیاق شروع شده اند، در حالی که اشتیاق می‌تواند انگیزه‌ای عالی باشد، اما دلیل خوبی نیست.

برنامه ریزی دقیق اینکه چگونه می خواهید، شرکت خود را به یک تجارت موفق تبدیل کنید، شاید مهم ترین گام بین مفهوم و واقعیت باشد. طرح های تجاری می توانند به شما کمک کنند تا تأیید کنید که ایده بزرگ شما منطقی برای تجارت است.

بخش مهمی از طرح توجیهی استارتاپ شما، بخش تحقیقات بازار است. تحقیقات بازار می تواند بینش عمیقی در مورد مشتریان، رقبای شما و صنعت انتخابی شما ارائه دهد. نه تنها می‌تواند کارآفرینانی را که در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستند، آگاه کند، بلکه می‌تواند کسب‌وکارهای موجود را در مورد فعالیت‌هایی مانند بازاریابی، تبلیغات و انتشار محصولات یا خدمات جدید نیز آگاه کند. توجه نمایید اطلاعات استفاده شده در تحقیقات بازاریابی نباید جعلی و قدیمی باشد.

5. طرح توجیهی برای تعیین اهداف و معیارهای بهتر

بدون طرح توجیهی استارتاپ، اهداف اغلب دلبخواهانه می شوند، بدون اینکه قافیه یا دلیل زیادی پشت سر آنها باشد. داشتن یک طرح توجیهی استارتاپ می تواند کمک کند که این معیارها جدی تر ، واقعی تر و نتیجه بخش تر شوند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند که در برابر چشم انداز و استراتژی بلندمدت خود پاسخگو باشید و بینش هایی را در مورد اینکه چگونه استراتژی شما در طول زمان جمع می شود (یا نمی شود) به دست آورید.

 

6.طرح تجاری برای برقراری ارتباط با اهداف و معیارها

چه در حال مدیریت یک تیم 100 نفره باشید یا یک تیم دو نفره، همیشه نمی توانید برای گرفتن هر تصمیمی حضور داشته باشید. به طرح کسب و کار مانند یک معلم جایگزین فکر کنید که در هر زمان غیبت آماده پاسخگویی به سؤالات است. به کارکنان خود اطلاع دهید که در صورت شک و تردید، همیشه می توانند با طرح کسب و کار مشورت کنند تا در صورت عدم امکان پاسخ مستقیم از شما، مراحل بعدی را درک کنند.

به اشتراک گذاشتن طرح تجاری خود با اعضای تیم همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه اعضا با کاری که انجام می دهید، چرا، و درک یکسانی از اهداف بلند مدت دارند.

 

نوشته شده :

 تیم تخصصی طرح توجیهی business-plan.ir

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1874]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن