تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797609415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرآنچه که باید راجب ریخته‌گری بدانید!!!


واضح آرشیو وب فارسی::

ریخته‌گری یکی از روش‌های قدیمی در زمینه‌ی تولید قطعات مختلف می‌باشد. اکثر صنایع برای ساخت قطعات خود از این راهکار استفاده کرده که به مرور زمان دستخوش یکسری تغییرات بوده است. ریخته‌گری، از طریق ذوب کردن و ریختن مواد مذاب، به داخل قالب صورت می‌گیرد؛ که مواد به کار رفته در این قطعات، با توجه به نیاز شما انتخاب می‌شود.

 

بررسی روش‌های ریخته‌گری

ریخته‌گری قدمت 7000 ساله داشته، که یکی از روش‌های قدیمی برای حالت دادن به فلزات و آلیاژهای گوناگون می‌باشد. این مرحله در اصل نخستین گام برای ساخت قطعات مختلف است؛ که به مرور زمان دستخوش یکسری از تغییرات قرار گرفته است. این روش از طریق ذوب کردن و ریختن مواد مذاب، داخل قالب مورد نظر صورت گرفته؛ که مواد مذاب پس از سرد شدن ، به شکل قالب در می‌آیند. یکی از نکات مهم در ریخته‌گری، نوع انتخاب آلیاژ و مواد اولیه برای تولید محصولات مورد نظر است. امروزه اکثر کالاهای تولید شده، حداقل شامل یک قطعه ریخته‌گری هستند؛ که بر حسب نیاز مشتری، از نظر اندازه و شکل با یکدیگر متفاوت می‌باشند. این روش برای ساخت قطعات پیچیده نیز مناسب بوده؛ که معمولا برای تولید، از الگوهای از پیش تعیین شده بهره می‌گیرند.

 



انواع آلیاژهای فلزی در ریخته‌گری 

ریخته گری فولاد : این روش نوعی از  ریخته گری بوده که در ترکیب آن از گریدهای متفاوت استفاده شده است. نخستین کوره‌های ساخته شده برای قالب زدن در این روش از جنس خاک رس، با لایه‌هایی از چوب و مس می‌باشد. از این فلز زمانی استفاده می‌کنند؛ که آلیاژهای دیگر مانند آهن نتوانند مقاومت و استحکام لازم را، در برابر عوامل گوناگون داشته باشند. امروزه برای ساخت لوازم و تجهیزات صنعتی مختلف، از فولاد استفاده می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت فولاد در میان صنعتگران، مواد تشکیل دهنده و هزینه‌ی کم، ساخت این آلیاژ می‌باشد. از تجهیزات مختلف که از ریخته‌گری فولاد ساخته شده‌اند؛ می‌توان به پره‌های پمپ، ماشین آلات استخراج معدن، بلوک‌های سیلندر موتور و توربین اشاره کرد. به طور کلی محصولات تولید شده در این بخش به دو دسته‌ی فولاد آلیاژ و کربنی تقسیم بندی می‌شوند؛ که فولاد از نقطه ذوب بالاتری برخوردار است.

ریخته‌گری مس : آلیاژ مس معمولا در برابر  ضربه و آسیب‌های احتمالی مقاوم و مستحکم می‌باشد. این آلیاژ در بیش از 400 نوع صنایع مختلف به کار رفته است، که روش تولید آن‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. در این روش با بهره گیری از ریخته‌گری مس می‌توانید، قطعه‌های مسی دقیق و منظم بسازید. 

ریخته‌گری چدن خاکستری:  این آلیاژ با توجه به هزینه‌ی کم، سرعت خنک شدن و بدون نیاز به تغییرات 



اساسی، یکی از آلیاژهای محبوب بوده که بخش ظاهری آن به رنگ خاکستری است. در این نوع از چدن، کربن به صورت لایه‌های مختلف بین کریستال قرار می‌گیرد. قابلیت ذوب این محصول 1250 بوده که برای افزایش قابلیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این آلیاژ معمولا در ساخت قطعات و لوازم صنعتی و ماشین آلات استفاده می‌کنند.


 

 

 

 

ریخته‌گری برنج : برنج یکی از فلزات مناسب برای ریخته‌گری بوده که بر اساس نظریه‌های مختلف ثابت شده که برنج جزئی از  آلیاژ روی و مس می‌باشد. آلیاژ برنج، به علت نقطه ذوب کم، به عنوان ماده اصلی شناخته شده؛ که در صنایع بزرگ و کوچک از آن استفاده می‌کنند. البته شایان به ذکر است؛ که وجود قطعات برنج در پروژه‌های عمرانی ضروری است. امروزه به دلیل جنس درخشان و براق این آلیاژ، از آن برای ساختن جواهرات و لوازم تزئینی نیز، استفاده می‌کنند.

ریخته گری برنز : تمامی فلزات در ابتدا از یک سری نقاط قوت و ضعف برخوردارند.که برای طراحی قطعات خود، از روش ریخته‌گری استفاده می‌کنند. در واقع، آلیاژ‌های زیادی با توجه به مس ریخته‌گری شده‌اند؛ که برنز نمونه‌ای از آن‌ها می‌باشد. معمولا این آلیاژ، در کارهای حساس و خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های برنز : مقاوم در برابر خوردگی‌ها، دارای رسانای برق و گرما، اصطکاک کم

ریخته‌گری داکتیل : با مرور زمان ساخت قطعات صنعتی و مهندسی، با استفاده از چدن‌های نشکن رو به افزایش بوده که این قطعات معمولا از ترکیب منیزیم و سدیم به دست آمده و طی فرایند تولید به چدن خاکستری اضافه می‌شود. در این میان باید توجه داشت که منیزیم، به دلیل نقطه جوش بالای خود به سرعت با اکسیژن ترکیب می‌شود. به همین خاطر برای اضافه کردن مواد مذاب به چدن از روش‌های ویژه استفاده می‌شود؛ که در حال حاضر شرکت آزدن https://azdanco.com/ یکی از تولید کنندگان قدر، در این حوزه می‌باشد.


 



فرایند اجرای ریخته‌گری 

مدل سازی : نخستین گام برای طراحی قالب‌های مورد نیاز، در تولید قطعات، استفاده از برنامه‌های تخصصی برای طراحی می‌باشد.

تولید ماهیچه : ساخت ماهیچه‌های داخلی قالب با استفاده از مواد مختلف

قالب سازی : در این مرحله با استفاده از طراحی‌های اولیه و مواد مورد نیاز ، قالب‌ها به صورت فیزیکی تولید می‌شوند.

ریختن مواد مذاب در قالب : در این قسمت فلزها در دمای بالا قرار گرفته و طی فرایندی از حالت جامد به مایع تبدیل شده که در نتیجه این مواد مذاب ، با استفاده از تجهیزات مختلف، به درون قالب‌ها ریخته می‌شوند.

انجماد : سپس قالب‌ها در فضای سرد قرار داده شده و دمای محیط را کاهش می‌دهند؛ این عمل باعث شده که مواد مذاب داخل قالب، منجمد شود.

باز کردن قالب : در این مرحله قطعه‌ی آماده شده را از قالب خارج کرده و از آن جدا می‌کنیم.

پرداخت :  در بخش آخر با استفاده از ابزارهای گوناگون مانند برشکاری و سنگ زنی، قسمت‌های اضافی هر قطعه را جدا کرده و بافت مناسبی را شکل می‌دهیم.

انواع روش‌های ریخته‌گری : به طور کلی روش‌های ریخته‌گری ،شامل قالب‌های دائمی و یکبار مصرف می‌شوند.

نمونه‌ای از قالب یکبار مصرف 

قالب ماسه‌ای : استفاده از این قالب بسیار پرکاربرد بوده که در این روش می‌توانید انواع فلزات را ریخته‌گری کنید. قالب ماسه‌ای، بسیار کم هزینه بوده و از نظر اندازه این قالب، محدودیتی ندارد. این روش با بهره‌گیری از ماسه یکبار مصرف صورت می‌گیرد؛ که می‌توانید از طریق بازیافت کردن ماسه، به طور مجدد از آن استفاده کنید. 



قالب ماسه‌ای به طور کلی در دو بخش و در دو درجه ساخته می‌شود؛ که در مجموع دارای چند تغذیه می‌باشند. هر کدام از آن‌ها، راه‌هایی برای خارج شدن گازها و انتقال مواد مذاب به حفره‌ها هستند.

 

 

 

نمونه‌ای از قالب دائمی 

قالب تحت فشار : این روش، یکی از راه‌های سریع و تولید انبوه، برای ساخت قطعات ساده و پیچیده می‌باشد. معمولا از این راهکار برای تولید قطعات کوچک و متوسط استفاده می‌کنند؛ که در این مرحله می‌توان، با هر بار ریختن مواد مذاب ، یک یا چند قطعه تولید کرد.

در نهایت شرکت آزدن، در این راستا فعالیت گسترده داشته، که بنابر نیاز مشتریان و صنایع مختلف، آغاز به ساخت قطعات مختلف کرده و با به کارگیری دانش فنی و متخصصان با تجربه در این بخش، محصولات با کیفیت خود را، همراه با خدمات پس از فروش، به مشتریان ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت خرید، با ما در ارتباط باشید.

همچنین آزدن یکی از بزرگترین وارد کنندگان ورق استیل در کشور می باشد که جهت خرید ورق استیل و استعلام قیمت می توانید با ما در تماس باشید .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن