تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797797149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد ایزو 9001 چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 

آیا می دانستید دلیل شماره یک که شرکت ها در به دست آوردن مشتریان جدید شکست می خورند به دلیل فقدان کیفیت محصولات و خدمات آنها نیست، بلکه به این دلیل است که آنها سیستم های مدیریت کیفیت رسمی ISO 9001 و گواهینامه مستقلی برای تأیید عملکرد عملی ندارند؟

مشکلی که با آن روبرو هستید اینجاست: ISO به حداقل استانداردهای قابل قبول در انجام تجارت با شرکت های کوچک تا بزرگ تبدیل شده است. مشتریان شما به منظور اطمینان از اینکه محصولات و خدمات شما می توانند نیازهای آنها را برآورده کنند، از شما می خواهند که سیستم های مدیریت کیفیت موثری را پیاده سازی کرده باشید.



عواقب نداشتن سیستم های مدیریت کیفیت ISO شدید است. حتی اگر مشتریان شما بپذیرند که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، در نهایت به شرکت‌هایی که سیستم‌های مدیریت کیفیت ISO 9001 را ثبت کرده‌اند اعتماد کرده و قرارداد می‌بندند. این بدان معناست که بدون داشتن گواهینامه ISO 9001 برای شرکت خود، نمی توانید ثابت کنید که آیا شرکت شما می تواند الزامات قراردادی و شرایط آن را برآورده کند یا خیر، و هرگز فرصتی برای خدمت به مشتریان خود و ایجاد تأثیر مثبت بر اهداف، زندگی و تجارت آنها نخواهید داشت.

استاندارد ایزو 9001 چیست؟

ISO 9001 - شناخته شده ترین استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در جهان است. ISO 9001 توسط بیش از 1.1 میلیون سازمان در سراسر جهان پذیرفته شده است و توسط مشاغلی مانند شما برای نظارت مستمر، مدیریت و بهبود کیفیت محصولات و خدمات استفاده می شود.

ISO 9001 استاندارد بین المللی شناخته شده برای سیستم های مدیریت کیفیت (QMS) است. این استاندارد پرکاربردترین استاندارد QMS در جهان است که بیش از 1.1 میلیون گواهینامه برای سازمان ها در 178 کشور صادر شده است.

ISO 9001 چارچوب و مجموعه‌ای از اصول را ارائه می‌کند که رویکرد عقل سلیم را برای مدیریت سازمان شما تضمین می‌کند تا رضایت مشتریان و سایر ذینفعان را به طور مداوم جلب کند. به عبارت ساده، گواهینامه ISO 9001 مبنایی را برای فرآیندهای مؤثر و افراد مؤثر برای ارائه محصول یا خدمات مؤثر هر چند وقت یکبار فراهم می کند.

ایزو 9001 یک ابزار قدرتمند برای بهبود کسب و کار است که چارچوب و راهنمایی لازم را برای کمک به شما برای برآورده کردن انتظارات مشتری و الزامات قانونی ارائه می دهد.

QMS بیش از 18000 گواهینامه ISO 9001 را برای مشتریانی که به برتری مدیریت دست یافته اند صادر کرده است.

ISO 9001 استاندارد بین‌المللی سیستم‌های مدیریت کیفیت است که اولین بار در سال 1987 توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) منتشر شد و یکی از متداول‌ترین ابزارهای مدیریتی در سراسر جهان است.

ایزو 9001 برای کمک به سازمان ها طراحی شده است که با داشتن چارچوبی که به تضمین کیفیت ثابت در ارائه کالاها و/یا خدمات کمک می کند، اطمینان حاصل کنند که نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان را برآورده می کنند.

این استاندارد از رویکرد فرآیندی استفاده می کند و بر اساس 7 اصل مدیریت کیفیت است که شامل داشتن تمرکز قوی بر مشتری، مشارکت مدیریت ارشد و انگیزه برای بهبود مستمر است.

مزایای ISO 9001

سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 (QMS) به شما کمک می کند فرآیندهای خود را ساده کنید، خطاها را کاهش دهید، زمان ارزشمند مدیریت را آزاد کنید و ارتباطات داخلی را بهبود بخشید. شرکت هایی که این رویکرد را اتخاذ می کنند از افزایش روحیه کارکنان، بهبود حفظ مشتری و درآمد سالم تر بهره مند می شوند.

یکی از مزایای گواهینامه ISO 9001 این است که یک چارچوب انعطاف پذیر است. گواهی تأیید می کند که یک کسب و کار خاص با استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 مطابقت دارد. همچنین تأیید می کند که روش آنها برای تولید یک محصول یا ارائه خدمات به گونه ای طراحی شده است که از یک نتیجه با کیفیت بالا برای مشتری اطمینان حاصل کند.

ISO 9001 استانداردهای بین المللی را برای شرکت هایی تعیین می کند که به دنبال راه هایی برای برآوردن یا فراتر رفتن از معیارهای کنترل کیفیت هستند. در عین حال، به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند بین شرکت‌ها تمایز قائل شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد هنگام انتخاب فروشنده، انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند. این کار را با شناسایی بهترین شیوه ها برای هر صنعت، استانداردسازی آن شیوه ها و ترویج پایبندی به آن شیوه ها انجام می دهد.

به طور خلاصه، از طریق صدور گواهینامه ISO 9001 نشان می‌دهید که سازمان شما مشتری مدار و متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا است.

 



در اینجا مهمترین مزایای استفاده از چارچوب ISO 9001 آمده است:

افزایش بهره وری: با پیروی از بهترین روش صنعت و تمرکز بر کیفیت می توانید هزینه ها را کاهش دهید.

افزایش درآمد: از طریق شهرت ISO 9001 می‌توانید مناقصه‌ها و قراردادهای بیشتری را برنده شوید و با کارآمدی بیشتر، مشتریان بیشتری را حفظ کرده و سفارش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

سطوح بالاتر رضایت مشتری: با درک نیازهای مشتریان و کاهش خطاها، اعتماد مشتری را نسبت به توانایی خود در ارائه محصولات و خدمات افزایش می دهید.

بهبود روابط تامین کننده: از آنجایی که گواهینامه تضمین می کند که فرآیندها با بهترین عملکرد وجود دارد که می تواند به زنجیره تامین کارآمدتر کمک کند، صدور گواهینامه اعتماد آنها را به فرآیندهای شما افزایش می دهد.

بهبود روحیه کارکنان: با بهبود ارتباطات داخلی، اطمینان حاصل می کنید که همه با یک دستور کار فعالیت می کنند.

 

الزامات ISO 9001

استاندارد ISO 9001 از ساختار ده بند به نام Annex SL استفاده می کند که چهار حوزه کلیدی را پوشش می دهد:

مسئولیت مدیریت – حوزه‌هایی در QMS که تیم مدیریت شما باید بر روی آنها تمرکز کند، درگیر باشد و پاسخگو باشد.

مدیریت منابع – نحوه تخصیص منابع مانند افراد، زیرساخت ها و امکانات برای اطمینان از بهترین عملکرد ممکن

تحقق محصول - جزئیات نحوه عملکرد کسب و کار شما به منظور ارائه خدمات یا محصول با کیفیت بالا

اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود – چگونه می‌توانید تعیین کنید که آیا سیستم مدیریت شما مطابق انتظار کار می‌کند و بهبود مستمر سیستم شما را تسهیل می‌کند.

آیا گواهینامه ISO 9001 برای من مناسب است؟

هر سازمانی می تواند از دستیابی به گواهینامه ISO 9001 و اجرای ISO 9001:2015 بهره مند شود زیرا الزامات آن بر اساس اصول مدیریت جهانی است:

  • تمرکز بر مشتری
  • رهبری
  • مشارکت مردم
  • رویکرد فرآیندی
  • بهبود
  • تصمیم گیری مبتنی بر شواهد
  • مدیریت روابط

چرا باید گواهی ISO 9001 را دریافت کرد؟

  • ساختار Annex SL زبان مشترکی را بین سیستم های مدیریت ISO ارائه می دهد که مسیر صدور گواهینامه های مرتبط با انطباق را ساده می کند.
  • تمرکز بر ریسک، زمینه‌های مورد توجه را از قبل شناسایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد منابع را در جایی که بیشتر مورد نیاز است تخصیص دهید.
  • نیاز رهبری، مدیریت سطح بالا را درگیر می کند و تضمین کیفیت را بیشتر با اهداف کلی کسب و کار منطبق می کند.
  • ارزیابی عملکرد و مؤلفه‌های خودگردانی می‌تواند نوآوری را تقویت کند و ارزش افزایش‌یافته را برای ذینفعان ارائه دهد.
  • تاکید بر زمینه سازمانی به مدیریت کیفیت از منظر تصویر بزرگ می نگرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن