تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797105977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارز دیجیتال چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال یک پول مجازی است که توسط محاسبات پیچیده و رمزنگاری های سخت، ایمن می‌شود و تقلبی بودن آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند.

جالب است بدانید یکی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که، معمولاً توسط هیچ مرجع مرکزی و دولتی خاص، توسعه نمی‌یابند و از نظر تئوری از دخالت یا دستکاری دولت های مختلف در امان هستند.



آشنایی با ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده سیستم‌هایی هستند که امکان پرداخت‌های آنلاین و امن را فراهم می‌کنند که بر حسب «توکن‌های» مجازی خرید و فروش می‌شوند. "Crypto" به معنی الگوریتم‌های رمزگذاری مختلف و تکنیک‌های امن سازی می‌گویند، مانند توابع مختلف Hash به اسمMD5 ،MD4 ، Hash 256 و...

انواع ارزهای دیجیتال

اولین ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین، بیت کوین است که همچنان به عنوان محبوب ترین و با ارزش ترین ارز ها در بازار به شمار می‌رود. امروزه هزاران ارز دیجیتال جدید با عملکردها و مشخصات مختلف طراحی شده‌اند. برخی از این ها زیرشاحه یا به اصطلاحی فورک(چنگال) بیت کوین هستند. در حالی که برخی دیگر از آنها، ارز های جدیدی هستند که با الگوریتم های جدید و با پروژه های اختصاصی، ساخته شده اند.

بیت کوین در سال 2009 توسط فرد یا گروهی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» طراحی شد.تا نوامبر 2021، بیش از 18.8 میلیون بیت کوین با ارزش کلی در بازار حدود 1.2 تریلیون دلار در گردش بود.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

مزایا: ارزهای رمزنگاری شده این نوید را دارند که انتقال مستقیم پول بین دو طرف را، بدون نیاز به وجود شخص ثالث و قابل اعتماد مانند یک بانک یا یک کارت اعتباری آسان تر می‌کنند.

در سیستم‌ جابه جایی ارزهای دیجیتال، «کیف پول» یا آدرس حساب کاربری دارای یک کلید عمومی است. در حالی که کلید خصوصی فقط برای مالک آن حساب قابل مشاهده است که برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

انتقال وجه با حداقل کارمزد تکمیل می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که از دست کارمزدهای سنگین بانک‌ها و مؤسسات مالی رهایی یابند.

معایب ارز های دیجیتال

ماهیت نیمه ناشناس تراکنش های ارزهای دیجیتال، آنها را برای فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و فرار مالیاتی مناسب می‌کند. با این حال، طرفداران ارزهای دیجیتال اغلب برای ناشناس بودن هویتشان در فضای اینترنت ارزش زیادی قائل هستند. همچنین به مزایای حفظ حریم خصوصی مانند محافظت از افشای اطلاعات یا جریمه های مالی که توسط دولت ها اعمال شده است، اشاره می‌کنند.

به عنوان مثال، بیت کوین یک ارزنسبتا ضعیف برای انجام معاملات غیرقانونی آنلاین است، زیرا تجزیه و تحلیل بلاک چین استفاده شده در بیت کوین به مقامات دولتی کمک کرده تا مجرمان را دستگیر و محاکمه کنند.

بسیاری از کارشناسان فناوری بلاک چین را دارای پتانسیل بالایی برای استفاده هایی مانند انتخابات آنلاین و تامین مالی و نیازهای کشور می‌دانند. همچنین موسسات مالی بزرگ مانند JPMorgan Chase (JPM) با کاهش هزینه های کمیسون و کارمزد هر تراکنش، با ساده سازی توسط ارز های دیجیتال پرداخت می‌کنند.

در صورت عدم وجود نسخه پشتیبان و بک آپ از کلید خصوصی و پرایوت، موجودی یک ارز دیجیتال که در یک پایگاه داده و هاست مرکزی ذخیره می شود، می تواند با از دست دادن یا از بین رفتن هارد دیسک از بین برود. همچنین هیچ مقام مرکزی، دولت یا شرکتی وجود ندارد که به وجوه یا اطلاعات شخصی و هویت شما دسترسی داشته باشد.



انتقاد هایی از بازار و قیمت ارزهای دیجیتال

از آنجایی که قیمت‌های بازار ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا است؛ نرخی که می‌توان با آن یک ارز دیجیتال را با ارز دیگری مبادله کرد، می‌تواند به‌طور گسترده در نوسان باشد.

بیت کوین برخی از روند های نزولی و صعودی شدید و هیجانی را تجربه کرده است. به طوری که در دسامبر 2017 تا 17738 دلار به ازای هر بیت کوین بالا رفت و در ماه های بعد به 7570 دلار کاهش یافت. بنابراین برخی از اقتصاد دانان ارزهای دیجیتال را یک موج یا یک حباب کوتاه مدت در نظر می‌گیرند و سرمایه گذاریه بلند مدت و چند ساله را در آن اشتباه می‌دانند.

همچنین این نگرانی هم وجود دارد که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ریشه در هیچ کالای مادی و فیزیکی ندارند. جالب است بدانید که برخی تحقیقات مشخص کرده‌اند، که هزینه تولید یک بیت کوین، که به مقدار زیادی انرژی برق نیاز دارد، به طور مستقیم با قیمت بازار آن مرتبط است.

بلاک چین‌های ارزهای دیجیتال می‌توانند بسیار امن باشند، اما سایرقسمت ها، از جمله صرافی‌ها و کیف پول‌ها، از خطر هک و دزدی در امان نیستند. در تاریخ 10 ساله بیت کوین، چندین صرافی آنلاین در معرض هک و سرقت بوده اند که گاهی اوقات میلیون ها دلار "توکن" به سرقت رفته است.

ارز دیجیتال به زبان ساده

ارزهای دیجیتال سیستم‌هایی هستند که امکان پرداخت‌های امن آنلاین را فراهم می‌کنند که بر حسب «توکن‌های» مجازی تعریف می‌شوند.

هر سرمایه ‌گذار و تریدر می‌تواند به صورت آزادانه ارز دیجیتال مورد نظرش را از طریق صرافی‌هایی مانند Coinbase، اپلیکیشن Cash و... خریداری کند.

معامله ارز دیجیتال

معامله رمز ارز ها یا به عبارتی ارز های دیجیتال، به نوعی تحلیل قیمت ارز دیجیتال در بازار است که بر روی حرکات بازار و روند آن از طریق یک حساب معاملاتی CFD توسط صرافی ها انجام می‌شود.

معاملات CFD مشتقاتی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که در مورد حرکات قیمتی ارزهای دیجیتال بدون در نظر گرفتن پروژه ی هر ارز، آن را معامله کنید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی

هنگامی که شما ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی خریداری می‌کنید، درواقع خود توکن ها و سکه ها را خریداری می‌کنید. شما باید برای خرید و فروش یک حساب در صرافی مورد نظر باز کنید. تا زمانی که شما تصمیم به فروش بگیرید، می‌توانید توکن های ارز دیجیتال خود را در کیف پول مجازی ذخیره کنید.

بازارهای ارزهای رمزپایه به صورت غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط یک مقام مرکزی مانند دولت یا سازمانی خاص طراحی یا حمایت نمی‌شوند. در عوض، آنها در سراسر شبکه ای از کامپیوترها اجرا می‌شوند.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک ثبت و ذخیره سازی دیجیتالی مشترک، از داده های موجود است. برای مثال در ارزهای دیجیتال، تاریخچه تراکنش ها یک دیتایی است که ثبت و ذخیره می‌شود. بلاک چین با ثبت تراکنش ها در "بلوک ها" کار می‌کند و با هر تراکنش و جا به جایی بلوک های جدیدی در جلوی زنجیره اضافه می‌شود.

فناوری بلاک چین دارای ویژگی های امنیتی منحصر به فردی است که فایل های کامپیوتری معمولی از دسترسی به آن عاجزند.

هر بلوک توسط رمزنگاری و ریاضیات پیچیده و علوم کامپیوتر، به یکدیگر مرتبط می‌شوند. هر گونه تلاش برای تغییر داده ها، پیوندهای رمزنگاری بین بلوک ها را مختل می‌کند و می‌تواند به سرعت توسط رایانه های موجود در شبکه به عنوان تقلب شناسایی شود.

کامپیوتر‌های ماینینگ و استخراج کننده تراکنش‌های معتبر را در یک بلوک جدید جمع‌آوری می‌کنند و با یافتن راه ‌حلی برای یک الگوریتم پیچیده و جدید، تلاش می‌کنند یک پیوند رمزنگاری شده را به بلوک قبلی اضافه کنند. هنگامی که ماینر موفق به ایجاد پیوند بین چند بلوک می‌شود، بلوک را به نسخه اصلی از فایل بلاک چین اضافه می‌کند و به روز رسانی را در سراسر شبکه پخش می‌کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن