تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796900906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۰ روش که به شما کمک می‌کند تا ملک خود را به درستی قیمت گذاری کنید


واضح آرشیو وب فارسی::



خرید و فروش ملک یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فردی در طول زندگی است. بسیاری از افراد حاضرند تا از خواسته های زیادی در زندگی چشم پوشی کنند تا بتوانند یک واحد مسکونی را خریداری کند و یک سرپناه داشته باشند. فروش ملک هم به اندازه خرید آن اهمیت بسیار زیادی دارد.تا حدی که اگر اشتباهی در زمان قیمت گذاری صورت بگیرد فرد دچار ضرر و زیان مالی بسیار زیادی می‌شود و حتی ممکن است کل سرمایه و یا بخش زیادی از آن را از دست بدهد.

 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع روش های قیمت گذاری ملک آشنا کنیم. روش هایی که به شما کمک می‌کند تا در زمان فروش ملکتان بهترین تصمیم را بگیرید. با این روش ها می توانید چالش و مشکلات آینده را پیش بینی کنید و بهترین روش و راهکار را برای قیمت‌گذاری ملک خود انتخاب کنید.

 

طرح‌ها و روش‌های قیمت گذاری در ملک و ساختمان

· قیمت‌گذاری رخنه‌ای

· قیمت گذاری بر مبنای اقزودن به بهای تمام شده

· قیمت گذاری بر مبنای بازده مورد نظر

· قیمت گذاری بر مبنای ارزش مورد تصور

· قیمت‌گذاری دسته‌ای

· قیمت گذاری دو طرفه‌ای

· قیمت‌گذاری میزان خرید

· قیمت گذاری بر مبنای قیمت رایج

· قیمت گذار یدسته بندی شده

· قیمت گذاری بر اساس همکاری

 

یک بنگاه یا هر فروشنده‌ای اغلب باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد قیمت خود را کاهش دهد یا افزایش، قیمت ملک یا ساختمان جدیدش بالا باشد یا پایین، قیمت محصول همواره ثابت باشد یا متغیر، از طرح‌های قیمت‌گذاری ثابت استفاده کند یا مزایده‌ای و.... به انتخاب یک راه یا مجموعه‌ای از این راه‌ها، استراتژی قیمت‌گذاری می‌گویند.

 

طرح‌های مختلفی در قیمت گذاری ملک و ساختمان هنگام معامله خرید آپارتمان و فروش اجاره وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

· قیمت‌گذاری رخنه‌ای: در روش قیمت‌گذاری رخنه‌ای بنگاه یا فرد برای رخنه در بازار، در ابتدا ملک یا ساختمانی را با قیمت بسیار پایین ارائه می‌نماید. هدف این روش دستیابی به برندسازی و سهم بازار بالا، قابل قبول و یا استانداردسازی بازار است.

· قیمت‌گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده: در این روش که ابتدایی‌ترین روش قیمت‌گذاری نیز محسوب می‌شود، قیمت با افزودن یک عدد استاندارد به بهای تمام شده تعیین می‌شود. این روش تنها زمانی کار ساز واقع می‌شود که قیمت تعیین شده بتواند فروش مورد انتظار را تضمین کند.

· قیمت‌گذاری بر مبنای بازده مورد نظر:  در این روش، فروشنده یا بنگاه قیمتی را تعیین می‌کند که به یک نرخ‌ بازده از سرمایه‌گذاری برسد. در اجرای این روش اگر بنگاه بتواند هزینه‌ها و فروش را به صورتی دقیق برآورده کند، بازده سرمایه مورد انتظار تحقق خواهد یافت.

· قیمت‌گذاری بر مبنای ارزش مورد تصور: در این روش، قیمت‌گذاری بر مبنای پنداشت خریداران در مورد ارزش ساختمان‌ها و ملک‌ها و نه بر پایه بهای تمام شده آن صورت می‌گیرد. سپس با استفاده از سایر اجزای تشکیل دهنده آمیزه بازاریابی، مانند تبلیغات، تلاش می‌شود تا بر ارزش مورد تصور در ذهن مشتریان افزوده شود.

· قیمت‌گذاری دسته‌ای: در این روش بنگاه دو یا چند ملک یا ساختمان را در کنار هم و با قیمتی کمتر از مجموع قیمت تک تک اقلام، می‌فروشد. 

· قیمت‌گذاری دو تعرفه‌ای: در این روش فروشنده دو قیمت را تعیین می‌کند، یکی برای حق استفاده یا سرقفلی از ملک یا ساختمان و دیگری برای اجاره.




· قیمت‌گذاری میزان خرید: در این روش با افزایش میزان خرید یا متراژ خرید در یک ساختمان، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. در این روش با استفاده از روش‌های تنظیم قیمت، قیمت تنظیم شده برای تعداد متوسط به دست آمده و سپس برای میزان خرید بیشتر، قیمت‌ها کاهش می‌یابند.

· قیمت‌گذاری برمبنای نرخ رایج: در این روش فروشندگان، قیمت‌های ساختمان و ملک‌هی خود را بر مبنای قیمت ساختمان‌ها و ملک‌های شرکت‌های رقیب می‌گذارند. در این حالت امکان دارد شرکتی ساختمان‌ها و ملک‌های خود را یکسان، بیشتر یا کمتر از قیمت شرکت‌های عمده و رقیب عرضه کند. این روش هنگامی که نتوان به راحتی هزینه‌ها را محاسبه کرد یا واکنش رقبا نامشخص است، بکار برده می‌شود.

· قیمت‌گذاری دسته‌بندی شده: در این روش مشتریان براساس خصوصیاتشان دسته‌بندی شده و بنگاه‌های متفاوتی را برای هر دسته پیشنهاد می‌کند. برای نمونه برای گروه پزشکان یک قیمت و برای گروه مهندسان قیمتی جداگانه.

· قیمت‌گذاری براساس همکاری: در حالت رقابت انحصاری چند جانبه که در آن تعداد کمی عرضه کننده، بازار را کنترل می‌کنند اغلب قیمت‌گذاری رقبا براساس همبستگی و همکاری است. آن‌ها به تنهایی نمی‌توانند قیمتی را تعیین کنند بلکه باید طوری نسبت به حرکت‌های قیمت‌گذاری یکدیگر واکنش نشان دهند که منافع گروهی تأمین گردد. وقتی پیشتاز قیمت در بازار، افزایشی ارائه دهد. دیگران نیز از حرکت او پیروی می‌کنند، زیرا به نفع همه رقبا خواهد بود.

 

رویکردهای عمومی قیمت گذاری در ملک و ساختمان

در کل رویکردهای مهمی که در قیمت‌گذاری وجود دارد شامل موارد زیر می‌باشد که به طور خلاصه تشریح می‌شود:

۳- رویکرد مبتنی بر هزینه: در این رویکرد قیمت املاک و ساختمان‌ها براساس کل هزینه ساخت و ساز به علاوه یک حاشیه سود معقول تعیین می‌شود.

مزایا: ساده و سریع است، رویه عمل استاندارد است، در بازارهای ایستا، ثبات قیمت ایجاد می‌کند، از نظر مشتری منصفانه هستند، سودآورترین روش است.

معایب: رقابت، عرضه و تقاضا را در نظر نمی‌گیرد، به حساسیت مشتریان نسبت به قیمت توجه نمی‌کند. گاهی ویژگی‌های منحصر به فرد ملک و ساختمان و شرایط فروش را در تصمیمات لحاظ نمی‌کند.

2- رویکرد مبتنی بر رقابت: در این رویکرد قیمت جهت تحقق وضعیت رقابتی بازار تعیین می‌شود. در این رویکرد عامل تعیین کننده این است که ملک‌ها، ساختمان‌ها یا پروژه‌های رقبا در چه وضعیتی است و یا در کل رقبا در حال انجام چه کاری هستند.

مزایا: سادگی و سرعت، ممکن است که از جنگ قیمت‌ها جلوگیری کند، زیرا رقبا می‌دانند که کاهش قیمت تقلید می‌شود.

معایب: از ابتکار عمل برای سود بنگاه جلوگیری می‌کند، هزینه‌های خود بنگاه را نادیده می‌گیرد و نهایتاً پیروی از رقبا  می‌تواند به قیمت‌گذاری کمتر از هزینه منمجر شود.

۳- رویکرد قیمت‌گذاری بر مبنای مشتری: در این رویکرد قیمت براساس واکنش مشتریان به قیمت تعیین می‌شود. در این حالت سطح قیمت با توجه به خواست، رفتار، ذائقه‌ها و ترجیحات مشتری تعیین می‌گردد.

مزایا: توجه به رابطه سهم بازار(تقاضا)  و قیمت، حداکثر کردن سودن کوتاه مدت و بلندمدت و سهم بازار افزایش می‌یابد، تفاوت در ارزش‌ها و ادراک مشتریان را در نظر می‌گیرد و به قیمت‌هایی منجر می‌شود که مشتریان تمایل دارند و می‌توانند بپردازند.

معایب: هزینه و قیمت‌های رقبا را در نظر نمی‌گیرد و به یک سیستم اطلاعاتی بازاریابی بسیار قوی و پویا نیاز دارد.

 

نتیجه گیری :

قیمت، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی، معامله و خرید و فروش است و برای رسیدن به قیمتی معین باید متغیر‌های بسیاری را از وضعیت رقابتی گرفته تا ذهنیت و تصویر ملک و ساختمان به حساب آورد. موارد گفته شده در مطلب بالا می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش و راهکار را برای قیمت گذاری ملک خود انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید برای فروش سریعتر و پیدا کردن مشتری واقعی، ملک خود را در وب سایت شابش آگهی کنید.

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است. در شابش می توانید به راحتی و خیلی سریع به انوع آگهی های ملکی، خرید و یا اجاره خانه در تهران و یا سایر شهر های ایران دسترسی پیدا کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 605]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن