تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796349927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع روش های خرید ملک در ایران را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی::



آیا با این جمله موافقید که:

خرید ملک به انواع مختلف مانند: خرید آپارتمان، ویلا، زمین، ساختمان های اداری و یا تجاری به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های یک فرد در طول عمرش به حساب می آید؟

 

بازارهای سرمایه گذاری زیادی از قبیل بورس، طلا، ارز، مسکن، بیت کوین و ... وجود دارند و تشخیص این که کدام یک بهترین بازار برای سرمایه گذاری است، کار دشواری می باشد. شما با یک سرمایه گذاری غلط می توانید بخشی و یا حتی کل سرمایه خود را از دست بدهید. بسیاری از افراد حاضرند تا از بسیاری از موارد چشم پوشی کنند تا یک واحد مسکونی را خریداری کنند.

 

اگر شما هم تمایل به خرید خانه و یا سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با انواع ‌روش‌های خرید ملک در ایران آشنا شوید. آشنایی با این موارد به شما کمک تا بهترین روش برای خرید خانه را انتخاب کنید. و دچار مشکل و یا سردرگمی در زمان خرید خانه نشوید.

 

روش های خرید و تهیه ملک در ایران

تهیه ملک از طریق وام مسکن :

در این شکل، بانک‌ها به شرط اینکه ملک در رهن بانک می‌باشد، پس از مدتی که سپرده‌ای در اختیار بانک باشد، به خریدار وام اهدا می‌کنند و ملک به عنوان ضمانت در رهن بانک تا باز پس دادن تمامی اقساط، باقی می‌ماند. در ایران بانک‌هایی مانند بانک مسکن و بانک پارسیان به این شکل عمل می‌کنند. البته وام مسکن را می‌توان از کانال‌های مختلف تهیه کرد حتی برخی از بنگاه‌ها، وام مسکن را به فروش می‌گذارند که برای نمونه یک وام ۱۵ میلیونی را می‌توان با ۱۸ میلیون خریداری نمود.

اجاره به شرط تملیک :

در این حالت، ملک و ساختمانی به خریدار تا مدتی که صاحب ملک شود، اجاره داده می‌شود، البته اجاره‌ای که بیش از اندازه و مقدار معمولی است، به شرط آن که پس از مدتی خریدار صاحب ملک شود. برخی از ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از چنین سیاستی برای خانه‌دار شدن کارکنان خود استفاده می‌کنند حتی در این شرایط از حقوق کارکنان نیز بیش از اندازه کسر می‌کنند تا ملک پس از مدتی به تملک فرد درآید.

خرید اقساطی :

این شکل تهیه و خرید ملک نیز گاهی دیده می‌شود در این حالت ملک یا ساختمان یا آپارتمانی به صورت اقساط پله‌ای یا غیرپله‌ای به افراد فروخته می‌شود معمولاً انبوه سازان از این سیاست استفاده می‌کنند برای نمونه آپارتمان‌های برج تهران (۵۶ طبقه) به این شکل به فروش می‌رسد.

خرید از انبوه سازان :

انبوه سازان نیز یکی از منابع تهیه و خرید ملک به شمار می‌روند. در این حالت املاک و ساختمان‌های ساخته شده توسط انبوه سازان به فروش گذاشته می‌شود. خریداران می‌توانند با هر شرایطی با انبوه سازان وارد معامله شوند. مانند خرید قسطی، پایاپای، خرید شبکه‌ای، خرید کلی، خرید جزئی، اجاره به شرط تملک و... .

خرید به شکل تعاونی :

برخی از افراد شرکت‌ها و سازمان‌ها با تشکیل تعاونی‌های مسکن و اخذ مجوزهای لازم به‌صورت شرکت تعاونی مسکن شروع به خرید زمینی کرده و در آن زمین ساخت و ساز کرده و به اعضای خود واگذار می‌نمایند.

خرید ۹۹ ساله :

این طرحی است که به تازگی به بازار مسکن و ملک وارد شده. برای کسب اطلاعات بیشتر از این طرح میتوانید به سایت وزارت مسکن مراجعه نمایید.

خرید املاک اوقافی :

در این شکل افراد یا سازمان‌هایی خیر زمین‌هایی را در اختیار افراد برای خانه‌دار شدن آنها می‌گذارند و افراد با ساخت و ساز در این مناطق خانه‌دار شده و سکونت می‌گزینند. این نوع املاک دارای سند موقوفی است. و در زمان خرید و فروش نیز با این شرایط خرید و فروش می‌شوند.

خرید مشارکتی :

برخی از افراد و سازمان‌ها با تشکیل گروه‌هایی به صورت مشارکتی ملک یا زمینی را خریداری نموده و پس از ساخت و بهره‌برداری بین خود تقسیم می‌کنند. معمولا در تهران کسانی که زمینی داشته باشند با سازندگان واردمعامله شده و در قبال هزینه ساخت مالک برخی از واحد‌های ساخته شده می‌شوند.

 

نکات مهمی که در زمان معامله ساختمان، خانه و یا ملک به آنها توجه کرد

ملک یا خانه ایده‌آل برای هر کس، مسلماً تعریف مخصوص به خود را دارد، دید یک مهندس ساختمان با یک زن خانه‌دار متفاوت است و هر دو درباره بهترین خانه، نظری کاملاً جداگانه دارند. یک خانه مسکونی مطلوب هم شاخص‌ها و استانداردهایی مخصوص به خود دارد که با یک ساختمان تجاری، اداری یا آموزشی کاملاً فرق می‌کند. اکثر ما برای تشخیص دادن یک خانه خوب و خرید آن، از روش‌های نامطمئنی مثل حس و غریزه و خاطراتی که از خانه‌های مشابه داشته‌ایم، استفاده می‌کنیم. کمتر به ذهنمان خطور کرده که خصوصیات مطلوب مورد نظرمان را فهرست کنیم، نظرات کارشناسان این موضوع را هم بپرسیم، به آن اضافه کنیم و به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده وقت بگذاریم و دنبال خانه مسکونی یا ملک تجاری بگردیم. مسلماً هیچ خانه‌ای را در هیچ جا نمی‌توان یافت که پاسخگوی همه نیازهای ما و واجد همه خصوصیاتی باشد که در ذهن خود داریم. به همین علت فهرست کردن این ویژگی‌ها و اولویت دادن به آن‌ها می‌تواند کمک زیادی در تصمیم‌گیری صحیح و سریع بکند. در هنگام خرید خانه یا ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که به برخی از آن‌ها به صورت تیتروار اشاره می‌شود:

۱. به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد توجه داشته باشید مانند هزینه سند، محضر و پایان کار، مالیات و....

۲. توجه دقیق به ماده‌ها و تبصره‌های متن قرارداد و مبایعه نامه خرید.

۳. توجه به پایداری و مقاومت سازه ساختمان در برابر حوادث طبیعی.

۴. قبل از این که برای بازدید ملک یا آپارتمانی بروید، به تعداد واحدهای کل ساختمان توجه کنید. تعداد مطلوب ۱۵ تا ۳۰ واحد است. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهروها خواهد شد.

۵. به تعداد واحدها در هر طبقه نیز توجه کنید تعداد واحدهای موجود در هر طبقه هم اهمیت دارد. مخصوصاً اگر واحدها در هر طبقه کنار هم قرار گرفته باشند و در آن‌ها نزدیک به هم باز شود. بهترین حالت در مورد آپارتمان‌‌های چند واحدی در یک طبقه، آپارتمان‌های مقابل هم و یا به صورت نیم‌ طبقه است. البته شکل ایده‌آل آن است که در هر طبقه یک واحد باشد، یا حداقل هر واحد در هر طبقه راهروی مخصوص به خود را داشته باشد.

۶. یکی از مهم‌ترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود، سیستم سرمایش و گرمایش آن می‌باشد. حتماً از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید نمایید و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد همچنین به نفع شماست که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.

۷. به نمای ساختمان توجه کنید. نمای ساختمان اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. نمایی که هم دوام و هم زیبایی را توأمان داشته باشد، انواع مختلف سنگ مانند گرانیت و... است. ضمناً شستشو و تمیز نگه‌داشتن آن هم ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

۸. به ورودی ساختمان توجه کنید. برای رفت و آمد بهتر باید حداقل عرض استاندارد آن رعایت شود. این مقدار حتماً باید بیشتر از ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. عرض راه‌پله‌ها نیز باید حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد تا عبور و مرور به راحتی صورت گیرد.

۹. به پله‌ها توجه کنید، ابعاد استاندارد پله‌ها هم به کاهش خطرات و حوادث به خصوص برای کودکان و سالمندان کمک می‌کند. یک پله استاندارد در آپارتمان‌ها باید حداقل ۳۰ سانتی‌متر و عرض ۱۸ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. اما اگر ساختمان بالای ۴ طبقه داشته باشد، استانداردترین پله‌ها هم نمی‌تواند جای آسانسور را در آن بگیرند.

۱۰. به ورودی و خروجی پارکینگ‌ها توجه کنید که در زمستان به علت یخ‌زدگی موجب سرخوردن ماشین شما در حین بالا آمدن یا پایین رفتن نشود.

۱۱. سعی کنید خانه‌هایی با بیش از چهارطببقه بدون آسانسور را برای خرید انتخاب نکنید، چون حتی اگر خودتان در طبقات پایین باشید و یا بتوانید بالا و پایین رفتن‌های هر روزه را تحمل کنید، میهمان‌های شما و همسایگان محترمتان چنین تحملی را ندارند و حتی شما هم تحمل سر و صدای آن‌ها را نخواهند داشت.

۱۲. توجه به طراحی نقشه‌های معماری و کمک گرفتن از مشاوران و متخصصین این رشته.

۱۳. توجه به نوع کاربری در اصل سند یا مبایعه نامه.

۱۴. طراحی نقشه‌های معماری به منظور حصول اطمینان از ارتباطات صحیح بین اجزای مختلف هر واحد از بلوک ساختمانی، براساس این که ساختمان مسکونی یا اداری و یا تجاری باشد.

۱۵. حصول اطمینان از عدم اتلاف انرژی در ساختمان، زیرا اتلاف انرژی به مرور زمان برای شما هزینه‌های زیادی خواهد داشت.

۱۶. حصول اطمینان از ضد صوت بودن یا راه‌های کاهش ورود صوت و صدا به داخل ساختمان.

۱۷. بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر.

۱۸. توجه به کیفیت ضروری‌ترین مایه زندگی، یعنی آب مصرفی و آشامیدنی منطقه.

۱۹. توجه به فشار برق و میزان کیفیت روشنایی.

۲۰. اگر قرار باشد فضایی بیشتر از بقیه قسمت‌ها نورگیر باشد، بهتر است این فضا اتاق خواب‌ها و اتاق نشیمن باشند. چون بیشترین ساعاتمان را در طول شبانه‌روز در این منطقه از منزل می‌گذرانیم. در مورد نور آشپزخانه هم، دقت کنیم. بهتر است پنجره‌ای به بیرون از خانه یا حداقل نورگیر ساختمان در آشپزخانه وجود داشته باشد.

۲۱. به جنس کفپوش‌ها دقت کنید. در شماره قبل راجع به تأثیر انتخاب کفپوش‌های مختلف در خانه به تفصیل صحبت کردیم.

۲۲. کابینت‌های mdf در مقایسه با سایر انواع دوامی بیشتر همراه با زیبایی کافی دارند و می‌توانید در آشپزخانه‌های مدرن آنها را ببینید. مراقب باشید که تعداد کابینت‌ها و قرارگیری آنها مناسب باشد.

۲۳. به جنس پوشش دیوارها هم توجه کنید. اگر رنگ استفاده شده، رنگ قابل شستشو باشد تا چند سال از رنگ‌آمیزی و دردسرهای آن در امان هستید.

۲۴. لوله‌های فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن و یا لوله پلیکای فشار قوی انتخاب شده باشد تا احتمال صدمه به آن‌ها کمتر باشد.

۲۵. وجود بالکن یکی از چیزهایی است که ابتدا چندان مهم تلقی نمی‌شود، اما به تدریج به اهمیت آن پی می‌برید. فواید و موارد استفاده از بالکن بسیار است. از خشک کردن لباس‌ها گرفته، تا گذاشتن دبه‌های ترشی و همین طور نشستن و چای خوردن و...

۲۶. انباری هم یکی از ضروریات یک خانه مسکونی مطلوب است. اگر فضای ویژه انباری را در اختیار ندارید، به فضاهای مرده اهمیت بدهید و آنها را دست کم نگیرید. قفسه بندی کوچک‌ترین آنها می‌تواند به شما انباری کوچکی هدیه دهد.

۲۷. توجه به فشار گاز و کیفیت و چگونگی لوله‌کشی گاز در داخل ساختمان.

۲۸. توجه به کیفیت و چگونگی لوله‌کشی آب در داخل ساختمان.

۲۹. حصول اطمینان از نبود آلودگی صوتی و جلوگیری از انتقال صدا، از بیرون به داخل ساختمان و از واحدی به واحد دیگر در ساختمان.

۳۰. رعایت اصولی که موجب تأمین بهداشت و رفاه و آسایش ساکنان ساختمان می‌شود مانند: طراحی درست پلان، پنجره‌ها، نورگیرها و...



نتیجه گیری:

خرید مسکن یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فردی در طول زندگی است. که اگر به درستی انتخاب نشود می‌تواند عواقب جبران ناپذیر و خسارت‌های مالی داشته باشد. لذا با شناخت بازار مسکن و روش های خرید آپارتمان می توان تا حدی از ضرر و زیان‌های مالی جلوگیری کرد و با انتخاب یک روش مناسب، آپارتمان و یا هر ملکی را خریداری کرد.

 

می توانید برای فروش ملک و یا خرید و اجاره آپارتمان در تهران و یا سایر شهرهای ایران به وب سایت شابش مراجعه کنید. در شابش می توانید بهترین نتیجه را از جستجوی ملک داشته باشید و هوشمندانه ملک خود را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن