تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797691539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجرت به نروژ


واضح آرشیو وب فارسی::



نروژ از کشور های اسکاندیناوی است که جز کشور های پیشرفته اروپایی نیز محسوب می شود. عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن نیز به اهمیت این کشور افزوده است. نروژ را می توان یکی از انتخاب های مناسب برای مهاجرت دانست. روش های متنوعی برای مهاجرت به نروژ وجود دارد که همه آن ها را می توان در 5 دسته بندی اصلی قرار داد. این دسته بندی ها شامل مهاجرت از طریق تحصیل، ویزای کاری نروژ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، ازدواج با شهروند نروژی و پناهندگی می باشد.

از بین روش هایی که برای مهاجرت به نروژ ذکر شد، پناهندگی توصیه نمی شود. خطرات زیادی در این روش وجود دارد، به همین دلیل توصیه می کنیم از سایر روش هایی که معرفی خواهد شد اقدام کنید. با توجه به کنوانسیون ژنو افرادی می توانند پناهنده شوند که در کشور خود مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند و یا جان آن ها در خطر است. علت این آزار مواردی مثل نژاد، دین و مذهب، عضویت در گروه های اجتماعی، فعالیت های سیاسی و ... می باشد. با این وجود متاسفانه در سال های اخیر مشاهده شده که افراد زیادی با ارائه کیس های دروغین درخواست پناهندگی می دهند و برای خود مشکلات زیادی ایجاد می کنند.

ازدواج با یک شهروند نروژی موجب اخذ اقامت می شود. به این معنا که از ابتدا به شما پاسپورت نروژ اعطا نمی شود و پس از چند سال زندگی در نروژ می توانید تابعیت این کشور را کسب کنید. نروژ در قانون اعطای اقامت از طریق ازدواج تفاوتی میان شهروندان زن و مرد قائل نشده است و همسران زنان و مردان نروژی می توانند اقامت و تابعیت این کشور را کسب کنند.

یکی از راه پرطرفدار برای مهاجرت به نروژ تحصیل در دانشگاه های این کشور است. نروژ از معدود کشورهای اروپایی است که به دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل رایگان در تمامی مقاطع تحصیلی می دهد. در مقطع تحصیلی لیسانس برای تحصیل رایگان باید به زبان نروژی تحصیل کنید. در صورتی که سطح مطلوبی از زبان نروژی ندارید می توانید به مدت 1 سال در این کشور به یادگیری زبان نروژی بپردازید. در مقاطع تحصیلی بالاتر امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی وجود دارد. برای دریافت پذیرش تحصیلی باید مدرک آیلتس 6.5 یا 7 ارائه دهید. پس از پایان تحصیل نیز به شما فرصت کاریابی داده می شود و در صورت یافتن کار می توانید اقامت کاری این کشور را کسب کنید.

ویزای کار نیز یکی از راه های اصلی مهاجرت به نروژ است. برخی از کشور ها مانند آلمان و اتریش با ارائه ویزای جستجوی کار به شما اجازه می دهند که به مدت 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید و به جستجوی کار بپردازید. متاسفانه برای مهاجرت به نروژ ویزای جستجوی کار ارائه نمی شود و شما باید از راه دور به جستجوی کار بپردازید. در صورتی که موفق شوید از طرف کارفرمایی در نروژ دعوتنامه بگیرید، می توانید ویزای کار این کشور را کسب نمایید. برای یافتن کارفرما باید رزومه ای قوی داشته باشید که می تواند شامل تخصص و سابقه کار، مدرک تحصیلی مرتبط، مدرک زبان و ... باشد.

سرمایه گذاری در نروژ می تواند موجب اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود. البته باید توجه داشته باشید که شما با هر نوع سرمایه گذاری نمی توانید اقامت نروژ را کسب کنید. به عنوان مثال در صورت خرید خانه یا ملک در نروژ نمی توان به این کشور مهاجرت کرد. برای مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری باید در این کشور یک شرکت ثبت کنید. برای شرکتی که ثبت می کنید باید یک بیزینس پلن یا طرح تجاری ارائه دهید و به دولت نروژ ثابت شود که طرح تجاری شما برای این کشور سود آور است.

هزینه تحصیل در کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین کشور ها برای دانشجویان بین المللی است. در بین ایرانیان نیز دانشگاه های کانادا محبوبیت زیادی دارند و هر ساله عده زیادی از ایران در دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند. یک از مسائل مهمی که پیش از اقدام باید بررسی شود هزینه تحصیل در کانادا می باشد. واحد پول این کشور دلار کانادا می باشد که از دلار آمریکا ارزان تر است. شما باید هزینه ها را به دلار کانادا بپردازید. در مقاطع تحصیلی مختلف، از مدرسه گرفته تا مدارج بالای دانشگاهی می توان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد.

هزینه تحصیل در کانادا را می توان در دو دسته قرار داد: 1) شهریه دانشگاه یا کالج یا مدرسه. 2) هزینه زندگی در کانادا.

شهریه ای که می پردازید به مقطع تحصیلی شما و مرکز آموزشی که در آن تحصیل می کنید بستگی دارد. برای تحصیل در مدارس بهترین سن بین 12 تا 18 سال است. شهریه مدارس در کانادا با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند بین 35 تا 50 هزار دلار است. دانش آموزان در مدارس شبانه روزی از همه امکانات رفاهی برخوردارند و برای اسکان، غذا و بسیاری موارد دیگر نیاز به پرداخت جداگانه ندارند.

هزینه تحصیل در کانادا برای افرادی که از دانشگاه های این کشور پذیرش می گیرند شامل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی (از قبیل اسکان، رفت و آمد، خورد و خوراک و ...) است. شهریه در دانشگاه های مختلف متفاوت است، به طور مثال در دانشگاه تورنتو با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه بین 35 تا 60 هزار دلار کانادا است. به طور میانگین نیز می توان گفت که شهریه دانشگاه های کانادا حدود 17 هزار دلار است.

برای دریافت ویزای تحصیلی باید نشان دهید که هزینه زندگی در کانادا را دارید. برای نشان دادن این تمکن مالی باید هزینه یک سال زندگی در کانادا را در حساب بانکی خود داشته باشید. این هزینه برای یک نفر بین 10 تا 12 هزار دلار کانادا می باشد و با اضافه شدن اعضای خانواده برای هر نفر باید بین 3 تا 4 هزار دلار کانادا در نظر بگیرید.

شرایط تحصیل در دانمارک

دانمارک یکی دیگر از کشور های اروپایی است که دانشگاه هایی با سطح علمی بالا دارد. هر ساله افراد زیادی از کشور های مختلف از جمله ایران برای تحصیل در دانمارک اقدام می کنند. یکی از شرایط تحصیل در دانمارک ارائه مدرک زبان مناسب است. دانشجویان می توانند به زبان های دانمارکی، انگلیسی و یا آلمانی تحصیل کنند. در صورتی که سطح زبان مناسبی ندارید، می توانید به مدت کوتاهی در این کشور به یادگیری زبان مورد نیاز بپردازید. البته نداشتن مدرک زبان مناسب شانس شما را برای دریافت ویزا کاهش می دهد به همین دلیل بهتر است مدرک زبان با سطح مناسب ارائه دهید و برای دوره زبان اقدام نکنید، چرا که شانس خیلی پایینی خواهید داشت.

یکی از موضوعاتی که شرایط تحصیل در دانمارک را آسان تر می کند، عدم وجود محدودیت سنی برای دریافت ویزای تحصیلی است. در حالی که در بسیاری از کشور ها سن متقاضی اهمیت زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی دارد، دانمارک اهمیت کمتری به سن شما می دهد و با داشتن گپ تحصیلی (فاصله زیاد از تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی) نیز می توان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کرد.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در دانمارک داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. دانشگاه های دانمارک معمولا بین 10 تا 12 هزار یورو شهریه دارند. البته در برخی از رشته ها ممکن است این مبلغ بسیار بیشتر یا کمتر باشد. برای هزینه های زندگی در شهر کپنهاگ که گران ترین شهر دانمارک است، دانشجویان باید در هر ماه حدود 1،200 یورو پرداخت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک باید نشان دهید که هزینه یک سال زندگی و تحصیل در این کشور را در حساب بانکی خود دارید.

پس از تحصیل در دانمارک به شما فرصت داده می شود تا در این کشور به جستجوی کار بپردازید. با توجه به اینکه دانمارک نرخ بیکاری پایینی دارد، فارغ التحصیلان شانس خوبی برای یافتن کار در این کشور و اخذ اقامت کاری دارند.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن