تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796634620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توتال صلاحیت شرکت‌های ایرانی را ارزیابی کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توتال صلاحیت شرکت‌های ایرانی را ارزیابی کرده است
وزیر نفت گفت: استان خوزستان دارای صنعت حفاری، فولاد سازی، لوله سازی و صنایع جانبی دیگری است که می‌تواند با تکیه بر این توانمندی‌ها در اولویت پروژه‌های نفتی قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : بیژن زنگنه در نشست با فعالان اقتصادی استان خوزستان گفت: یکی از دغدغه‌های کنونی شرکت‌های داخلی، حضور و مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز و به‌ویژه قرار گرفتن در فهرست شرکت فرانسوی توتال است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیقی شده است.


وی افزود: توتال در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی حفاری و لوله گذاری نمی‌کند و تنها مهندسی مخزن را مدیریت می‌کند، از این رو چنانچه شرکت‌های ایرانی توانمندی موردنظر این شرکت فرانسوی را داشته باشند می توانند کارها را به دست گیرند.


وزیر نفت تصریح کرد: توتال در پروژه‌های نفتی، شرکت‌هایی را که ما معرفی می‌کنیم باید به مناقصه دعوت کند اما این شرکت فرانسوی، صلاحیت همه شرکت‌های داخلی را ارزیابی کرده است.


زنگنه گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های ایرانی باوجود داشتن تجهیزات پیشرفته، در کارهای فنی با مشکل روبه‌رو می شوند که در این باره تدابیری اندیشیده شده است.


وی تاکید کرد: حضور شرکت‌های ایرانی در کارگاه‌های آموزشی و رساندن دانش فنی خود به استانداردهای بین المللی از برنامه‌هایی است که در مدت زمان باقیمانده تا برگزاری مناقصه های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.


وزیر نفت تصریح کرد: اکنون شاهد توانمندی خوبی در شرکت‌های داخلی هستیم و اگر دانش فنی را بتوانیم به همان میزان ارتقا دهیم می توانیم در پروژه‎های نفتی سهمی بسزا داشته باشند.


زنگنه عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی می توانند با شرکت‌های خارجی شریک شوند و کار را به دست گیرند.


وی ادامه داد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها، قرار است حدود ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای پروژه‌های نفتی از داخل خریداری شود.


وزیر نفت یادآور شد: اولویت در ادبیات حقوقی معنی ندارد، زیرا نمی‌شود دو شرکت با پیشنهاد یکسان باشند و کار به شرکت ایرانی داده شود در حالی که توانمندی و دانش فنی مورد نظر توتال است.


وزیر نفت گفت: شرکت‌های ایرانی با حضور در کارگاه‌های آموزشی می توانند با شرایط بهتری در مناقصه حاضر شوند تا احتمال سپردن کار به شرکت‌های داخلی در صورت پیشنهاد یکسان با شرکت های، خارجی بیشتر شود.


وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه ارتقای دانش فنی شرکت های داخلی بتوانیم ۷۰ درصد ارزش این قراردادها را به شرکت‌های ایرانی واگذار کنیم.


زنگنه تصریح کرد: خوزستان هم اکنون ظرفیت‌های بالایی دارد و می توان گفت سرمایه‌ای عظیم در زیر پای این استان است در حالی‌ که همچنان خیلی‌ها از شرایط اقتصادی گله‌مند هستند.


وی افزود: خوزستان دارای صنعت حفاری، فولاد سازی، لوله سازی و صنایع جانبی دیگری است که می تواند با تکیه بر این توانمندی‌ها در اولویت پروژه‌های نفتی قرار گیرد اما رسیدن به این جایگاه نیازمند یک همت همه جانبه است.


وزیر نفت گفت: وقتی یک شرکت لوله سازی قرارداد امضا می‌کند باید به آن پایبند باشد و نمی شود پس از امضای قرارداد انتظار تغییر مفاد آن را داشته باشد.


زنگنه گفت: اکنون برخی شرکت‌های لوله سازی در کشور با ما همکاری خوبی ندارند و انتظارهای ما را برآورده نمی کنند، اگر قرار باشد چنین وضعی برای ما ایجاد شود ما هم می توانیم در کنار کارخانه های لوله سازی دو کارخانه جدید راه اندازی کنیم و دیگر با این شرکت های لوله سازی درگیر نباشیم.


شرکت‌های دانش بنیان را به زودی وارد وندورلیست شرکت ملی نفت ایران خواهیم کرد


بیژن زنگنه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان واقع در استانداری خوزستان نیز بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه صادرات تاکید کرد و گفت: اگرچه در  بخش صادرات به عراق مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات غیر قابل حل نیست و با همت سرمایه‌گذاران این استان برطرف می‌شود.


وی افزود: هم اکنون ظرفیت‌های موجود در خوزستان برای توسعه صادرات مناسب است اما با روند کنونی نگران آینده صادرات به عراق هستیم.


وزیر نفت با اشاره به اهمیت بازار عراق برای استان خوزستان افزود: نزدیکترین بازار به خوزستان بازار عراق است و تاکنون در زمینه صادرات به عراق خوزستان نقش قابل توجهی داشته است و باید با برنامه ریزی، حضور این استان در این بازار تقویت شود.


زنگنه تاکید کرد: اکنون با توجه به نیازهایی که در بازار عراق مشاهده می شود انواع محصولات کشاورزی و صنعتی را می توان از طریق خوزستان به این کشور صادر کرد.


وی عنوان کرد: برای بررسی جزئیات مسائل صادرات کالا به عراق از خوزستان جلسه ویژه ای برگزار شود، زیرا از دست دادن بازار عراق ضربه جبران ناپذیر به اقتصاد خوزستان وارد می‌کند.


وزیر نفت گفت: در خوزستان باتوجه به نزدیکی به عراق و دسترسی به دریا می توان با ایجاد واحدهای پایین دستی، بسیاری از اقلام مورد نیاز این کشور را تامین کرد زیرا با توجه به شرایط کنونی این کشور، سال ها زمان می برد تا عراقی ها بتوانند برخی اقلام اساسی خود را تولید کنند.


زنگنه تصریح کرد: اگرچه خوزستان دارای ذخایر عظیم نفت است اما در زمینه گاز با کمبودهایی روبه‌روست که این وعده را می دهیم که گاز مورد نیاز را برای این استان تامین کنیم.


وی یادآور شد: خوزستان تاکنون در بخش اقتصاد مقاومتی به همت استاندار فعالیت مطلوبی داشته که جای قدردانی دارد.


وزیر نفت همچنین به توسعه مراکز فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: توسعه فنی حرفه ای با افزایش مهارت آموزی یک موضوع قابل قبول است اما در این باره مشکلات قانونی وجود دارد زیرا فنی حرفه ای نامش در قانون نیامده است و باید این مشکلات بررسی شود.


زنگنه تصریح کرد: یکی دیگر از اقدام‌های حمایتی ما از خوزستان این است که به زودی شرکت‌های دانش بنیان را وارد وندورلیست شرکت ملی نفت خواهیم کرد.
ایلنا



۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن