تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819267203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ بخشنامه تخفیف‌های وارداتی تولیدکنندگان +سند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: بخشنامه مهم تخفیفهای وارداتی تولید کنندگان با یکسال تاخیر از سوی دفتر واردات به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش تراز ، وزارت صنعت بر اساس رویهای معمول برای حمایت از تولید داخلی تخفیفهایی را (در قالب ipi) برای حقوق و عوارض وارداتی در نظر می‌گیرد.
 
بر این اساس  در صورتی که قطعات منفصله کالایی به صورت  CKD وارد شود، مابه ازای درصد تولید داخل از تخفیف  حقوق ورودی برخوردار می‌شود.
 
همانطور که در بخشنامه زیر مشاهده می‌شود، شرکتهای تولیدی وارد کننده قطعات در صورت داخلی سازی کمتر از 20 درصد کالا بایستی 80 درصد حقوق ورودی را پرداخت کنند. در صورتی که میزان ساخت داخل بیش از 70 درصد باشد وارد کننده تنها 20 درصد حقوق ورودی کالای کامل را می‌پردازد.
 
این بخشنامه در حالی به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است که بر اساس متن آن یکسال از زمان صدور نامه وزیر صنعت و همچنین دبیر هیئت دولت در خصوص اجرای بند چ ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر گذشته است.
 
همچنین سربرگ این بخشنامه مربوط به دفتر تعیین ارزش بوده اما از سوی سرپرست دفتر واردات گمرک امضا و ابلاغ شده است.
 گفتنی است، در سالهای اخیر سود بازرگانی قطعات وارداتی خودروهای تولید داخل کشور با توجه به میزان درصد ساخت داخل آن خودروها پرداخت می گردد. به همین جهت  گزارشهایی تحت عنوان تدوینIPI خودرو و همچنین محاسبه درصد ارزش ساخت داخل آنها شکل گرفته است.
گمرک ایران دلیل تاخیر در ابلاغ این بخشنامه را عدم ارائه پیوست نامه وزیر در خصوص اسامی شرکتهای تولیدی می داند.
 
شرکتهای خودروسازی و واردکنندگان قطعات خودرو بیشترین استفاده کنندگان ipiهای وزارت صنعت هستند. واژهI.P.I  مخفف کلمات Itemize Price Indices می‌باشد که به معنی "شاخصهای ارزش جزء به جزء" نوشته شده است. به بیان دیگر معرف ارزش کلیه هزینه‌های ساخت یک مجموعه یا یک قطعه نسبت به ارزش کل محصول می‌باشد که به صورت جزء به جزء نوشته شده است. این ارزش معمولاً به صورت درصد بیان می گردد و مجموع ارزش کل یک محصول 100 درصد می‌باشد.
 
 
 
 







منبع: تسنیم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 16 فروردين 1396 - 09:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن