تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817288114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل پرونده تخلف ۳ هزار میلیاردی یک شعبه بانکی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون اول قوه قضاییه از تشکیل پرونده تخلف یک شعبه بانکی با گشایش ۳ هزار میلیارد تومان ال سی غیر واقعی خبرداد و گفت: پرونده‌های تخلفات اقتصادی گروهی است.

به گزارش تراز ، به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ در برخی موارد مدیرعامل یک بانک به صورت دستوری و بدون تخصص کافی منصوب می‌شود و در آینده مجبور است بسیاری از خدمات و تسهیلات را به صورت دستوری پرداخت کند که در نتیجه منجر به تشکیل پرونده‌ اقتصادی کلان و بحران اجتماعی در جامعه می شود.

معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه افزود:‌ پرونده ای وجود دارد که شعبه یک بانک ۳ هزار میلیارد تومان ال سی غیر واقعی داشته است که منجر به تشکیل پرونده تخلف اقتصادی بزرگی شده است؛ در این میان بسیاری از افرادی که درحال حاضر پرونده های تخلف اقتصادی بزرگی در قوه قضاییه دارند نتیجه اقدامات و تخلف های یک گروه و عوامل متعدد است که تمام مشکلات در نهایت بر سر یک نفر آوار و اسم یک نفر به عنوان متخلف اعلام می شود.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: قوه قضاییه قبول دارد که این شخص خاصی است و باید به اندازه تخلف خود مجازات شود اما ما از بخش خصوصی می خواهیم که در جهت حل اینگونه مشکلات و حل و فصل مشکلات افراد خاطی اقتصادی کمک کنند.

وی بیان کرد: من دو سوال از بخش خصوصی دارم و سوال اول این است که در شرایط خاص فعلی چگونه می توان از منظر قضایی به بخش خصوصی کمک کرد و همچنین از طرف اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی چه کمکی به پرونده ای قضائی می تواند بشود؟

اژه ای افزود: رشد و توسعه اقتصادی کشور می تواند بر مسائل اقتصادی، امنیتی و اجتماعی کشور تاثیر گذار باشد، زیرا دشمن به دنبال این است که به جای جنگ نظامی، برای تاثیرگذاری بیشتر بر روابط نظام، انقلاب و مردم و مسائل اقتصادی تاثیر بگذارد و با این ابزار قصد جدایی مردم از نظام و انقلاب را دارد؛ از نگاه اسلام تلاش و فعالیت اقتصادی، حرمت دارد و اگر محدودیتی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد، سقفی برای آن تعیین نشده است. از نظر قانون اساسی و مقام معظم رهبری و سایر مسئولین نظام نیز جایگاه فعالیت اقتصادی مشخص و شفاف است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: سیاست های اصل ۴۴ اجرائی و ازجانب مجلس قوانین آن ابلاغ شد و پس از آن مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که این نشان از اهمیت به بحث اقتصادی در کشور است.

وی افزود: با توجه به فرهنگ اسلامی، قانون اساسی و نظر مسئولین نظام، در امر رشد و توسعه و استقلال اقتصادی چه کرده ایم؟ آیا این پاسخ که بگوییم اجازه ندادند و یا مربوط به گذشتگان است، کافی است؟ آیا اینگونه پاسخگویی قانع کننده است؟

اژه ای ادامه داد: آیا اینکه می گوییم اقتصاد دولتی خوب نیست و باید به بخش خصوصی واگذار شود، بخش خصوصی متولی خاص و اتاق فکر جهت هدایت، کنترل و مشورت دادن دارد؟ اتاق بازرگانی برای اینگونه مباحث وجود دارد اما اینکه در تمام این مسائل موفق بوده یا خیر ابهام وجود دارد.

وی افزود: اگر اقتصاد مهم است آیا به اندازه اهمیت آن در مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه نیز اهمیت دارد؟ آیا قوه مجریه به دلیل اهمیت این موضوع تیم اقتصادی هماهنگ، فعال و خبره دارد؟ در این میان وظیفه اتاق مشورت دادن، نظارت کردن است که به این نتیجه می رسیم که اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی وظیفه خود را تا حدودی به درستی انجام می دهد اما آن مقداری که باید درباره فعالان اقتصادی مؤثر باشیم، نیستیم.

معاون قوه قضاییه گفت: به نظر شما چگونه اتاق و بخش خصوصی می توانند به قوه قضاییه و پرونده های اقتصادی کمک کنند؟

وی افزود: الان نظام، مردم و فعالان اقتصادی همه از شرایط اقتصادی پیش آمده متضرر هستند. آیا همه این مشکلات به خاطر شخص خاطی است و تمام تقصیر بر گردن او است یا مجموعه عوامل بر سر یک نفر آوار شده و منجر به تخلف و جرم این شخص شده است.


منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 21 اسفند 1395 - 13:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن