تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799681786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كينه ادامه‌دار ليورپولی‌ها از روزنامه سان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



كينه ادامه‌دار ليورپولی‌ها از روزنامه سان
روز نو : باشگاه لیورپول پس از 27 سال همچنان با روزنامه سان مشکل دارد.
 فاجعه ورزشگاه هليزبورو در تاريخ باشگاه ليورپول براي هميشه ماندگار شده. پانزدهم آوريل 1989 بر اثر ازدحام جمعيت در ديدار ليورپول و ناتينگام‌فارست 96 هوادار ليورپول جان خودشان را از دست دادند. سرخپوشان مرسي‌سايد به ياد قربانيان اين حادثه پشت يقه پيراهن‌شان عدد «96» را حك كرده‌اند. حتي در بسياري از مراسم‌هاي يادبود اين فاجعه اورتون، رقيب ديرينه ليورپول، هم با آنها همراه مي‌شود.
 
مشكل با روزنامه سان چه بود؟
اما حادثه ورزشگاه هيلزبورو حواشي‌اي هم داشت كه مهم‌ترين آنها خشم ليورپولي‌ها از روزنامه «سان» بود. پس از اين حادثه تلخ، روزنامه معروف انگليسي به جاي همدردي با قربانيان حادثه از واژه «حقيقت» روي جلد خودش استفاده كرد و سه تيتر فرعي هم به كار برد كه به اين شكل بودند: «بعضي هواداران كيف پول قربانيان را برداشتند»، «بعضي هواداران روي پليس ادرار كردند» و «بعضي هواداران پليس‌هايي كه در حال دادن تنفس مصنوعي به حادثه‌ديده‌ها بودند را كتك زدند!» تيترهاي روزنامه سان واكنش همه مردم انگليس را در پي داشت و طبيعتاً ليورپولي‌ها را خشمگين كرد. راه مقابله با اين روزنامه هم تحريم آن در شهر ليورپول بود و هواداران سرخ‌هاي مرسي‌سايد ديگر روزنامه سان نخريدند. 
 
27 سال بعد... 
در سال بيست ‌و ‌هفتم حادثه هليزبورو هستيم و حدود دو ماه ديگر هم سالگرد 28 سالگي آن برگزار خواهد شد. كينه ليورپولي‌ها نسبت به روزنامه سان آن‌قدر عميق شده كه هنوز هم از حضور نماينده‌هاي اين رسانه در زمين تمريني‌شان «ملوود» جلوگيري مي‌كنند. البته براي مدتي روزنامه سان چنين مشكلي نداشت اما با تشكيل گروهي با عنوان «حاميان خانواده‌هاي هيلزبورو» اتفاقات ديگري رخ داد. خبرنگار روزنامه سان وقتي براي كنفرانس خبري يورگن كلوپ، سرمربي ليورپول، پيش از ديدار هفته جاري اين تيم برابر تاتنهام به ملوود مراجعه كرد اجازه ورود به اين كنفرانس را پيدا نكرد. جريان از اين قرار است كه گروه حاميان خانواده‌هاي هيلزبورو با كمك وكلاي خودشان تصميم گرفتند اين تحريم كه در سال‌هاي اوليه پس از آن حادثه وجود داشت را باز هم به كار بگيرند. روزنامه سان از سال 1989 به دليل پوشش غيرواقعي و عجيب از حادثه هيلزبورو با ممنوعيت باشگاه ليورپول از پوشش كنفرانس‌هاي خبري برگزار شده در باشگاه مواجه شده بود و حالا پس از 27 سال با ادامه كينه هواداران تيم به روزنامه مذكور، اين تحريم جدي‌تر هم شده است. ديگر روزنامه سان حتي نمي‌تواند نماينده‌اي براي پوشش دادن حواشي باشگاه ليورپول به زمين تمريني ملوود بفرستد. پيش از اين براي مدتي اين روزنامه اجازه پيدا كرده بود كنفرانس‌هاي خبري مربيان و بازيكنان ليورپول را پوشش بدهد.
 
اتهام سان چيست؟
از سوي ليورپولي‌ها اتهام روزنامه سان سرپوش گذاشتن بر اشتباهات پليس «يوركشاير جنوبي» با استفاده از داستان‌هاي غيرواقعي است. پليس به دليل باز كردن در ورزشگاه هيلزبورو به روي جمعيت باعث شد تا تماشاگراني كه كنار فنس‌ها بودند زير دست و پا بمانند. چهار روز بعد از حادثه تيتر معروف «حقيقت» و مواردي كه اشاره شد روي جلد روزنامه سان رفت تا بسياري از حقايق ديگر فراموش شوند. 
 
واكنش روزنامه سان
روزنامه سان در بيانيه‌اي به اين اتفاق واكنش نشان داد و نوشت: «سان و باشگاه ليورپول يك رابطه كاري محكم طي 28 سال اخير بعد از تراژدي هيلزبورو داشته‌اند. ممنوعيت يك روزنامه از حضور در باشگاه هم براي طرفداران فوتبال بد است و هم براي خودِ فوتبال. سان مي‌تواند اين اطمينان را به مخاطبانش بدهد كه اين تحريم روي پوشش كامل ما از فوتبال تأثيري نخواهد گذاشت.» روزنامه سان در ادامه اين بيانيه به نوعي از حادثه‌ديده‌هاي هيلزبورو هم دلجويي كرده است: «سان عميقاً تأسف خودش را از حوادث غم‌انگيز در ورزشگاه هيلزبورو و آسيب‌هاي ناشي از آن اعلام مي‌كند و مي‌داند كه اثرات آن هنوز هم در بسياري از شهرها وجود دارد. نسل جديدي از روزنامه‌نگاران وارد كار شده‌اند و براي آنها كار در چنين شرايطي سخت خواهد شد. آنها اعتبار خودشان را با انتشار حقايق به دست مي‌آورند. ما دوست داريم با ارائه كارمان احترام خودمان به مردم شهر ليورپول را نشان بدهيم.»




تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن