تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکسال از نامه آخوندی به جهانگیری گذشت | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: با گذشت یک سال از ارسال نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول، مدیرعامل بانک مسکن از احتمال اجرای گام دوم طرح بازار رهن ثانویه و انتشار ۱۰هزار میلیارد تومان اوراق رهنی خبر می دهد.

به گزارش تراز ، بهمن سال گذشته، رئیس سازمان بورس از ارسال نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس‌جمهور برای عرضه ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی خبر داد؛ اما با گذشت حدود یکسال از انتشار این خبر، مدیرعامل بانک مسکن همچنان از انتظار برای صدور مجوز انتشار این اوراق سخن به میان می‌آورد.

محمدهاشم بت شکن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: درگام ابتدایی اجرای طرح بازار رهن ثانویه، ۳ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی با نرخ  ۱۸.۵ درصد منتشر شد که در گام بعدی، این مبلغ افزایش می‌یابد.

بت شکن، ادامه داد: برای اجرای گام دوم این طرح، بانک مسکن درخواستی مبنی بر انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی را به بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه داده است.

وی اظهار می‌کند: درخواست بانک مسکن در مرحله دریافت مجوزهای مربوط به بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار است و امیدوارم که این مجوزها به زودی صادر شود.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، با صدور مجوزهای بانک مرکزی و سازمان بورس، ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی برای بهبود وضعیت مسکن منتشر می‌شود.

در این میان اگرچه مدیرعامل بانک مسکن بر اهمیت اجرای فاز دوم بازار رهن ثانویه تاکید دارد، کارشناسان نظرات متفاوتی درباره تاثیر انتشار این اوراق بر بهبود بازار مسکن دارند، البته ناگفته نماند که فعالان اقتصادی، بازار رهن ثانویه را روش مناسبی برای تقویت مالی بخش مسکن معرفی می‌کنند؛ اما حجم اوراق منتشر شده را کم می‌دانند.

در عین حال، نبود شفافیت و ابهامات بسیار در اجرای این طرح از جمله عدم معرفی محلی برای تامین منابع مابه‌التفاوت سود دریافت‌کننده تسهیلات(به طور متوسط ۱۳ درصد) و خریدار اوراق(سود مرکب ۲۰ درصد) و نگرانی‌ها درباره انحراف منابع حاصل از اجرای این طرح توسط بانک مسکن، مشکلات اصلی این طرح، اعلام می‌شود.

گفتنی است در بازار رهن ثانویه، وام بانکی برای ساخت و ساز به فروش اقساطی تبدیل شده و قسط‌های وام مسکن یک نوع اوراق بهادار محسوب می‌شود، به عبارت دیگر بازار رهن ثانویه مانند اوراق قرضه است که دولت یا بخش خصوصی آن را منتشر می‌کند و اگر بانک بتواند این اوراق بهاردار را در بازار بفروش  برساند، منابع غنی‌تری را برای پرداخت تسهیلات در اختیار خواهد داشت.

گام ابتدایی این طرح با انتشار ۳۰۰۰میلیارد تومان اوراق رهنی از ۱۳تیرماه سال جاری، آغاز شد و بر اساس آن، سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف به انتشار اوراق رهنی و در مقابل بانک مسکن هم مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن شده است.


منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 17 بهمن 1395 - 13:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن