تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796978131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود مدیریت درست تئاتر آزاد را به بیراهه برده است/ طرح چند انتقاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مجید جعفری در گفتگو با مهر:
نبود مدیریت درست تئاتر آزاد را به بیراهه برده است/ طرح چند انتقاد

مجید جعفری


شناسهٔ خبر: 3896550 - شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
هنر > تئاتر

.jwplayer{ display: inline-block; } مجید جعفری که این روزها نمایش «گاو، صندوق اسکناس» را در سینماتئاتر بلوار اجرا می کند، معتقد است نبود مدیریت درست فرهنگی باعث بیراهه رفتن تئاتر آزاد شده است. مجید جعفری کارگردان با سابقه تئاتر که این روزها نمایش «گاو، صندوق اسکناس» را در سینماتئاتر بلوار روی صحنه دارد درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش را که خودم نوشته ام از یک ماه پیش در سینماتئاتر بلوار به صحنه برده ایم و هر شب ساعت ۲۱ اجرا می شود و قرار است نمایش «گاو، صندوق اسکناس» را تا قبل از ماه محرم و صفر در سال ۹۶، همچنان اجرا کنیم. وی درباره موضوع این نمایش، افزود: این نمایش در یک سوله اتفاق می افتد که در آن تعدادی آدم از اقشار مختلف جامعه حضور دارند و بین آنها اتفاقاتی رخ می دهد. این هنرمند عرصه تئاتر با اشاره به اینکه نمایش «گاو، صندوق اسکناس» فضایی کمدی دارد، درباره شرایطی که تئاتر کمدی تهران یا تئاتر آزاد دارد و روندی که برخی آثار در این حوزه طی می کنند و از کیفیت برخوردار نیستند و به نوعی به ابتذال کشیده می شوند، یادآور شد: مشکل اساسی ما این است که برخی انسان های نابلد و ناشی که شایستگی و تخصص کافی برای مدیریت فرهنگی را ندارند، در مسند تصمیم گیری قرار می گیرند. وقتی از آنها سؤال کنیم که تئاتر حرفه ای چیست نمی توانند جواب درستی ارائه دهند و یا به اشتباه، تئاتر حرفه ای را تعریف می کنند. جعفری ادامه داد: به تئاترهایی که در تئاتر شهر و توسط هنرمندانی که هر چند سال یک ماه فرصت اجرا پیدا می کنند، تئاتر حرفه ای گفته می شود ولی به افرادی که هر شب روی صحنه هستند و دغدغه شان تئاتر است و از این راه ارتزاق می کنند، تئاتر حرفه ای نمی گویند و از آن به عنوان تئاتر آزاد نام می برند. این رفتار مدیران از روی عمد نیست بلکه به دلیل نبود شناخت و کفایت لازم و تخصص است. از این رو هنرمندانی را که هر روز به صحنه می روند و زندگی خود را از طریق اجرای تئاتر تأمین می کنند، در شرایطی قرار می دهند که مطلوب نیست. وی با بیان اینکه مدیریت غیر متخصص هر کسی را که از راه می رسد وارد عرصه تئاتر کمدی تهران می کند، اظهار کرد: آدمی که بلد نیست کار حرفه ای انجام دهد وارد این حیطه می کنند و چون مهارت لازم را ندارد و نمی تواند از طریق هنر و زیبایی مردم را بخنداند یا محزون کند، دست به هر کاری روی صحنه می زند و هر چیزی را روی صحنه بیان می کند تا مخاطب داشته باشد. از سوی دیگر افراد کاربلد هم برای اینکه از رقابت عقب نمانند و مخاطب را از دست ندهند، به ناچار خود را در شرایطی مشابه قرار می دهند. این روند باعث می شود که دیگر نشود فرقی بین هنرمندان کاربلد با افراد ناشی و غیر حرفه ای گذاشت. کارگردان نمایش «ساحره سوزان» با اشاره به اینکه باید افراد تازه کار مدیریت شوند، توضیح داد: این مدیریت نباید توسط دولت انجام گیرد ولی دولت با دخالت هایی که می کند این شرایط را رقم می زند. ما بارها گفتیم که نباید افراد کارنابلد نباید وارد این عرصه شوند. سال گذشته ۸۰ اثر در تئاتر کمدی تهران روی صحنه بود که تعدادی از این کارها از طریق رابطه روی صحنه رفته بودند. گویا مدیریت برای هنرمندان این حرفه و جماعتی که از این طریق زندگی می کنند، اهمیت قائل نمی شود. فعالان تئاتر کمدی تهران حرفه ای هستند و مهارت در آنها بسیار بالا است. جعفری تأکید کرد: چند ماهی است که به دلیل فشارهایی که ما آوردیم، گروهی در شورای ارزشیابی و نظارت آمده که اعضای آن حساسیت به خرج داده اند و شرایط کار تغییر کرده و مطلوب شده است اما این شرایط پایدار نیست چون قانونمند نشده است. وی در پایان تصریح کرد: باید بدانیم که تئاتر حرفه ای تئاتری است که هنرمندان آن هر شب روی صحنه می روند و گذران زندگی شان از طریق اجرای تئاتر است و به کاری که یک هنرمند هر چند سال یک ماه به صحنه می برد، نمی توان تئاتر حرفه ای گفت. بهروز پور برجی، موسی شیر دل، فرورتیش شوشپور، افشین کاویانفرد، اردوان کاویانفرد، غزل کاویانفرد و سحر پیر علی بازیگران نمایش «گاو، صندوق اسکناس» هستند و آهنگساز: آرمان ابو حمزه، روابط عمومی: نازنین الماسی و تهیه کننده: فرهاد فقیه دیگر عوامل این نمایش هستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن