تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809579603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات بانکی کماکان سد راه توسعه تجارت خارجی/بلاروس در ایران کارخانه می سازد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشکلات بانکی کماکان سد راه توسعه تجارت خارجی/بلاروس در ایران کارخانه می سازد
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: بدون برقراری روابط بانکی توسعه تجارت و فعالیتهای اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.

نعمت
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درگفتگو اختصاصی با خبرنگار صنعت، معدن و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نتایج نشست دیدار با وزیر صنایع جمهوری بلاروس اظهار داشت: مذاکرات در زمینه معدن، کشاورزی و تجارت صورت گرفت و  کمیسیون مشترک دو کشور نیز مذاکراتی  برای پیگری تصمیمات جلسه اردیبهشت ماه انجام دادند.


وی در ادامه  تصریح کرد: پیگیری نقشه راهبردی سال 2017 میلادی در قالب توسعه همکاریهای مشترک در زمینه پروژه ها فنی مهندسی پیمانکاری و سرمایه گذاری از مهم‌ترین موضوعات مذاکرات بشمار می رود.



وی با اشاره به رکود حاکم بر منطقه و تأثیر آن بر روابط دو طرف اظهار داشت: سرعت فعالیت بین دو کشور به سبب رکود در بازار با کندی مواجه شده  اما در آینده ای نزدیک شرکت های سرمایه گذاری، مهندسی و پیمانکاری فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.


نعمت زاده در خصوص نحوه فعالیت شرکت های ایرانی در کشور بلاروس اظهار داشت: تعدادی از سرمایه گذاران داخلی در حوزه های ساختمان سازی، انبارداری تجاری، نگهداشت محصولات تجاری و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فعالیت های مشترک دارند.


این عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص فعالیت های آتی دو کشور گفت: کشور بلاروس در زمینه مسائل صنعتی و تولید ماشین آلات سنگین تجارت ارزشمندی دارد اما تمامی همکاریها منوط به ساخت و مهندسی تولیدات در داخل کشور ایران است.


وی همچنین اذعان داشت:در خصوص ماشین آلات سنگین معدنی مذاکراتی صورت گرفته و قرار است تولیدات مشترک در این زمینه نیز آغاز شود.


توسعه تجارت در گرو تسهیل روابط بین بانکی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در خصوص توسعه تجارت طرفین اظهار داشت: به نظر می رسد تجار طرفین آشنایی محدودی با بازار های دو کشور دارند بر همین اساس مقرر شد تا گروهی از تجار ایران و بلاروس برای یافتن راهکارهای مناسب برای توسعه تجارت همکاری کنند.


نعمت زاده ضمن انتقاد از موانع بانکی میان طرفین گفت: در حال حاضر مشکل اصلی دو کشور نداشتن روابط معمول بانکی است به طوریکه بانک های طرف بلاروس علیرغم قول و قرارها هنوز روابط بانکی خود و ما را آغاز نکرده اند.


وی یادآور شد: بر همین اساس تاکید شد که بدون برقراری روابط بانکی توسعه تجارت و فعالیتهای اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود چرا که تجار ایرانی اعم از صادرکننده و وارد کننده در این زمینه مشکلات فراوانی داشته بطوریکه باید مبادلات بانکی و پولی خود را از طریق کشور ثالث انجام دهند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور روسیه که در همسایگی بلاروس قرار دارد، روابط بانکی خود با ایران را آغاز کرده، اظهار داشت: در خصوص از سرگیری روابط بانکی به طرف روس تاکید بسیار شد و طرف مقابل نیز در این زمینه قول پیگیری داده است چراکه توسعه همکاری های مشترک در گرو تسهیل روابط بین بانکی است.


انعقاد قرارداد در حوزه های نفتی و کشاورزی
نعمت زاده در خصوص سایر دیدارهای ؟ بلاروس اظهار داشت: در زمینه خرید نفت برای پالایشگاه های این کشور مذاکراتی برای انعقاد قرارداد بلندمدت نفتی صورت گرفته که مقرر شده در این زمینه کارگروهی از دو کشور تشکیل شود.


وی افزود: همچنین جلسه ای با وزیر کشاورزی در خصوص واردات کودهای نظیر پتاس و فسفات و در مقابل صادرات فرآورده های شیلات نظیر میگو و ماهی و تأمین نیازهای طرفین برگزار شده است.


 کارخانجات مشترک در ایراناحداث می شود
"ویتالی ووک" وزیر صنایع جمهوری بلاروس در گفتگو اختصاصی خبرنگار صنعت، معدن و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زمینه فعالیت مشترک دو کشور اظهار داشت: در خصوص صادرات ماشین آلات سنگین و ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور و کمباین قرار است فعالیتهای مشترکی صورت گیرد.


وی افزود: همچنین مذاکراتی در خصوص تشکیل کارگروه تجاری بخش خصوصی برای تسهیل تجارتهای کوچک و متوسط و آشنایی فعالان اقتصاد دو طرف با بازارهای یک دیگر صورت گرفته است.


"ووک" همچنین تاکید کرد: کشور بلاروس آمادگی خود را برای ایجاد شرکت و کارخانه مشترک در زمینه تولید محصولات این کشور و صادرات آن به کشور ثالث از طریق ایران اعلام می دارد.


وزیر صنایع جمهوری بلاروس در پاسخ به این سوال که چه فعالیتهایی برای برقراری روابط بانکی دو طرف صورت گرفته، گفت: در حال حاضر بانکهای ایرانی فعالیت خود را در کشور بلاروس آغاز کردند که امیدواریم تمامی موانع پیش رو به زودی از میان برود.





۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن