تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798779865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با کشورهای صاحب سبک در سینما: استرالیا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: به رغم سابقه‌ی طولانی و قدیمی؛ سینمای استرالیا تا دهه ۸۰ هرگز نتوانست وزنی در سینمای جهان پیدا کند؛ اما همواره از دهه‌های آغازین بروز و ظهور سینما این کشور پذیرای شرکت‌های فیلمسازی خارجی بود.

طی 100 سال اخیر مناسبات دولتی و سیاسی دولت بریتانیا، سرزمین بکر استرالیا را برای فیلمسازان انگلیسی و حتی کشورهای دیگر جهان به محلی خاص برای تولیدات سینمایی تبدیل کرده بود. چنانچه تا دو دهه‌ی پیش فیلم‌های بسیاری در استرالیا ساخته می‌شد که ممکن بود حتی یک بازیگر استرالیایی نیز نداشته باشند.
 

آشنایی با کشورهای صاحب سبک در سینما: استرالیا



با این حال در 2 دهه‌ی اخیر سعی شده‌ است تا حد ممکن استعدادهای سینمای استرالیا در فیلم‌هایی که در خاک این کشور تولید می‌شوند حضور داشته باشند که در این زمینه سینمای آمریکا و سینمای آلمان بیشترین استفاده ها را برده‌اند.

از مهم‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون در خاک استرالیا ساخته شده؛ این  آثارشناخته شده‌تر هستند: آرواره‌ها ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ محصول 1975/استرالیا محصول 2008 ساخته‌ی بازلومان/ سری فیلم‌های ماتریکس و آخرین آنها انقلاب‌های ماتریکس ساخته لری و اندی واچوفسکی محصول 2003/ جنگ ستارگان اپیزود دوم حمله کلون‌ها ساخته‌ی جورج لوکاس محصول2002، جنگ ستارگان اپیزود سوم انتقام سیت ساخته‌ی جورج لوکاس محصول 2005/ جهان گمشده: پارک ژوراسیک ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ محصول 1997/ ماموریت غیرممکن 2 ساخته‌ی جان وو محصول 2000/ مردان ایکس: بنیاد مردان ولوورین ساخته‌ی گوین هود محصول 2009 / وولورین ساخته‌ی جیمز منگولد محصول 2013 . در عمده فیلم‌های ذکر شده در بالا بازیگران استرالیایی نظیر هیو جکمن یا در نقش‌های اصلی و حاضر بوده‌اند و یا نقش‌های مکمل را ایفا کرده‌اند.
 

آشنایی با کشورهای صاحب سبک در سینما: استرالیا



علت ظهور و به بازی گرفتن‌شدن استعداد‌های سینمای استرالیا؛ همانا بروز و ظهور موج نوی سینمای این کشور بود. بین سال‌های 1975 تا 1985 دولت این کشور بودجه مخصوصی را به سینماگران جوان اختصاص داد و در این راستا دیگر از ساخت و سازهای قدیمی و کارگردانان سنتی خبری نیود.

نتیجه ایده‌آل از کار درآمد و از دل موج نوی سینمای استرالیا چندین کارگردان و بازیگر درجه اول به سینمای جهان معرفی شدند. البته بنا به ذات هر موج هنری، موج نوی سینمای استرالیا نیز بیش از 10 سال طول عمر نداشت اما اثرش اینقدر بود که باعث شد بین سال‌های 1982 تا 2012 حدود یک دوجین بازیگر طراز اول و حتی برنده ی جایزه اسکار را تحویل سینمای این کشور بدهد.

بعد از تولید مکس دیوانه محصول 1979 سینمای استرالیا به معنای واقعی کلمه به خود باوری رسید.

از مهم‌ترین کارگردانان این دوره باید از پیتر ویر خالق آثاری مانند انجمن شاعران مرده محصول 1989 و نمایش ترومن محصول 1998 نام برد.

پیتر ویر به نوعی رهبر و بنیان‌گذار موج نوی سینمای استرالیا هم به حساب می‌آید. جدای از ویر ، باید از باز لورمان نیز به عنوان یک استعداد در این دوره پس از موح نو نام برد. لورمان سازنده‌ی آثاری مانند رومئو و ژولیت محصول 1996، مولن روژ محصول 2001، استرالیا 2008 و گتسبی بزرگ محصول 2013 است.
 

آشنایی با کشورهای صاحب سبک در سینما: استرالیا



در زمینه بازیگری نیز سینمای استرالیا با جفری راش سر به عرش سائید. بازیگر توانمند و صاحب سبک استرالیایی اولین بازیگر قاره اقیانوسیه شد که موفق شد به جایزه اسکار دست یابد. او برای فیلم درخشش محصول 1998 برنده این جایزه شد.

پس از موفقیت‌های ویر و لورمان و همچنین جفری راش استعداد‌های سینمایی این کشور نظیر راسل کرو، کیت بلانشت، هیو جکمن، سام نیل، نائومی واتس، میراندا اوتو، گای پیرس،هیث لجر و هوگو ویوینگ هرکدام به نوبه خود در سینمای جهان درخشیدند.

مهم‌ترین جشنواره سینمای استرالیا جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم سیدنی است که امسال دوره 60 خود را برگزار خواهد کرد.

برگزاری اولین دوره در سال 1954 باعث شد فیلمسازان بیشتری به سمت و سوی خاک استرالیا برای تولیدات سینمایی ترغیب شوند و این روند تا بیست سال بعد ادامه یافت.

در اواسط سال‌های دهه‌ی 70 خود استرالیایی‌ها نیز به سبب موج نوی سینمایشان فیلم‌هایی برای عرضه در این جشنواره داشتند. در دهه 90 و به بعد نیز دیگر بازار داغ فیلم‌های استرالیایی بود که گوی سبقت را از دیگر کشورها می‌ربائید. اینگونه جشنواره فیلم سیدنی مساعدت بسیار زیادی به بدنه‌ی سینما استرالیا کرده است.

استرالیا انستیتوی فیلم و هنر و همچنین آکادمی فیلم و تلویزیون معتبری نیز دارد که عمدتا وظایف آموزشی و تحقیقی انجام می دهند.




۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن