تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816523597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات لوازم خانگي به افغانستان، عراق و روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صادرات لوازم خانگي به افغانستان، عراق و روسيه
اتحاديه صادركنندگان لوازم خانگي به منظور كمك به صادركنندگان با همكاري شركت زودل، با برگزاري دوره‌هاي آموزشي روش‌هاي صحيح ارتباط با ساير كشورها و كاهش ريسك صادرات را به فعالان اين صنعت آموزش مي‌دهد.
روز پنج‌شنبه اولين گردهمايي صادركنندگان لوازم خانگي با كارشناسان شركت زودل برگزار شد و در اين نشست چالش‌هاي پيش روي صادركنندگان و راه‌هاي كاهش ريسك و بازگشت سرمايه به كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. شفيعي مشاور ارشد حقوق بين‌الملل در ابتداي اين نشست با اشاره به چالش‌هاي پيش روي صادرات در كشور گفت: ناهماهنگي و عدم نگاه سيستمي بين بخش بازرگاني و ساير دستگاه‌ها، عدم‌وجود ناوگان حمل و نقل و اولويت نداشتن ديپلماسي تجاري در سياست خارجي و تعداد موافقت نامه‌هاي منعقده نا‌كارآمد از دلايل اصلي رشد صادرات در اين سال‌هاست.

وي افزود: به عنوان مثال به دليل ضعف در سيستم حمل و نقل كشور نمي‌توانيم گل و ميوه به روسيه صادركنيم و هنوز با كشورهاي بزرگ اقتصادي مانند انگليس، سوئيس و حتي ژاپن نتوانسته‌ايم روابط تجاري برقرار كنيم. اين كارشناس بين‌الملل به مشكلات صادرات اشاره كرده و افزود: حجم بالاي كالاي قاچاق، وجود نقصان در عملكرد مناطق آزاد و بازارچه‌هاي مرزي، سهم پايين كالاهاي داراي ارزش افزوده و ضعف منابع مالي بنگا‌هاي توليدي و... از مشكلات بخش صادرات كشور است كه بايد به تدريج رفع شود.

شفيعي به جايگزيني سوخت‌هاي پاك به جاي نفت اشاره كرده و معتقد است در سال‌هاي آتي قيمت نفت كاهش خواهش يافت، از اين رو بايد صادرات كالاهاي غيرنفتي رشد كند و درآمد صادرات جايگزين فروش نفت شود. وي افزود: ايران توان رقابت با روسيه وچين را در بخش صادرات كالا ندارد اما مي‌تواند با تركيه رقابت كند و به دليل تشابهات فرهنگي صادرات خوبي به عراق و افغانستان داشته باشد، البته به شرطي كه صادركنندگان فرصت‌سوزي نكنند.
در اين گردهمايي شركت «زودل» به منظور كاهش ريسك صادركنندگان و تسهيل صادرات كالا به كشورهاي مختلف معرفي شد. مديراجرايي زودل در اين نشست با معرفي پلت فرم اين شركت و حمايت از فعالان صادراتي در برگشت سرمايه‌شان به شركت گفت: زودل (Zoodel. com) با هدف تسهيل و بهبود تجارت و براي كمك به صادرات شركت‌هاي ايراني تأسيس شده است. شركت‌ها مي‌توانند محصولات خود را در وبسايت زودل معرفي كرده و با خدمات بازاريابي ما دركشورهاي همسايه (افغانستان، عراق، تركيه و عمان) و همچنين كشورهاي جاده ابريشم (ارمنستان، آذربايجان، گرجستان، قزاقستان، پاكستان، قرقيزستان، تاجيكستان، تركمنستان و روسيه) كسب و كار خود را گسترش دهند.

وي افزود: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شركت عضو زودل هستند كه ۱۱ هزار محصول، صادر مي‌كنند و در مدت چهار ماهي كه بازار يابي اين شركت آغاز شده تعدادي از توليد‌كنندگان لوازم خانگي نيز عضو اين شبكه شده‌اند. وي افزود: اعضاي شبكه زودل سالانه ۳ ميليون تومان حق عضويت پرداخت مي‌كند و از خدمات ويژه اين شركت بهره‌مند مي‌شوند.

نيما تهراني در حاشيه اين نشست در گفت‌و‌گو با «جوان» از امضاي تفاهم‌نامه با انجمن صادركنندگان لوازم خانگي خبر داد و گفت: طي اين تفاهم‌نامه سرويسي ويژه به اعضاي اين انجمن ارائه داده مي‌شود و اعضا از تخفيف ۵۰۰ هزار توماني نيز بهره‌مند مي‌شوند. وي تصريح كرد: شركت‌هايي كه از طريق انجمن به اين شركت معرفي مي‌شوند، معتبر هستند و قطعاً پتانسيل صادرات داشته‌اند و از فيلتر انجمن عبور كرده‌اند، از اين رو همكاري با اعضاي انجمن راحت‌تر است. وي صادرات لوازم خانگي ايراني را به كشورهاي روسيه، قزاقستان و افغانستان اعلام كرد و گفت: در حال حاضر سوئيفت باز است اما به دليل مسدود شدن حساب بانك‌هاي ايراني در خارج از كشور امكان تبادل پول با محدوديت‌هايي همراه است كه اميد‌واريم با افتتاح حساب مجدد در بانك‌هاي خارجي اين مشكلات برطرف شود.

همچنين علي ختايي مدير عامل صنايع استيل ايران نيز در اين نشست در گفت‌وگو با «جوان» از چالش‌هاي پيش روي توليد‌كنندگان و صادركنندگان سخن گفت و افزود: تحريم‌ها مانع از ارتباط توليد‌كنندگان با توليد‌كنندگان اروپايي شده و مجبوريم مواد اوليه خود را از مالزي و كشورهاي آسياي‌‌ميانه تأمين كنيم. وي افزايش نرخ ارز را مشكل ديگر توليد‌كنندگان لوازم خانگي عنوان كرد و گفت: از آنجا كه تمامي مواد اوليه صنعت ما وارداتي است، افزايش نرخ ارز قيمت تمام‌شده را بالا برده و قدرت رقابت ما را با كالاهاي چيني وارداتي كاهش مي‌دهد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن