تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805610251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور روحانی و پیام نفتی ایران به دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور با یك تیم عالیرتبه به خوزستان آمد. از وزیر كشور گرفته تا وزرای نفت، نیرو، راه و تا رئیس شورای عالی امنیت ملی. سه پرده كنار رفت و سه طرح مهم توسعه میادین نفتی غرب كارون افتتاح شد. آزادگان شمالی (٧٥ هزار بشكه)، یادآوران (٣٠+٨٥ هزار بشكه) و یاران شمالی (٣٠ هزار بشكه) در روز.
 
 اگر تولید دو میدان نفتی نیمه‌كاره آزادگان جنوبی و یاران جنوبی را هم به این مجموعه بیفزاییم، مجموعاً ٧ میلیارد دلار در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده تا تولید نفت ایران را روزانه ٣٠٠ هزار بشكه بالا ببرد. مراسم دیروز اما حاوی پیام‌های مهمی بود؛ دستورات استانی، ملی و پیام‌های بین‌المللی.

١- خوزستان رنج دیده در دوران جنگ از این به بعد باید روی مهربان نفت را بیشتر ببیند. «چهره منطقه نفتی برای مردم منطقه باید چهره رحمت باشد نه خشونت.» این دستور رئیس‌جمهور بود وقتی داشت طرح‌های نفتی را افتتاح می‌كرد. در اهواز و شهرهای خوزستان، از شدت گرد و غبار، گاه حتی نفس كشیدن سخت می‌شود. فلرهای گاز همراه نفت می‌سوزند و بر آلودگی می‌افزایند. جوانان دشت آزادگان و هویزه و تحصیلكرده‌های جویای كار استان روی نفت خوابیده خوزستان، كار مناسب می‌خواهند. نفت به خوزستان رسیده، اما مردم از نفت انتظار بیشتری دارند.

«در پنج سال آینده ١٠٠٠ میلیارد تومان در منطقه سرمایه‌گذاری می‌كنیم. با این سرمایه‌گذاری، چهره خشن فقر از منطقه برداشته می‌شود.» این را وزیر نفت دولت، در تكمیل دستور رئیس‌جمهور روحانی گفت. دستوری كه مكملش، استفاده بیشتر از نیروی كار بومی است كه مهارت آموخته است. نمایندگان مردم و رسانه‌ها باید این قول‌ها را پیگیری كنند. خوزستان می‌تواند و باید گل سر‌سبدمان باشد؛ با تحقق وعده‌های دولت، با تلاش واقعی مردمانش.

٢- با انتخاب دونالد ترامپ در امریكا، برخی نسبت به آینده برجام بدبین شده‌اند. رئیس‌جمهور اما دیروز چنان از برجام و هوای تازه‌ای برای تنفس و حركت به سمت جلو حرف زد كه گویی هیچ نگرانی‌ای ندارد: «برجام یعنی یك فضای جدید و تنفس جدید كه باید از این فضا بهره‌برداری كرد» واقعیت این است كه ترامپ نمی‌تواند برجام را لغو كند كه اگر چنین قصدی كند، نه اروپا و روسیه و نه چین امكان همراهی‌اش را ندارند. حتی بی‌تعهدی نسبت به برجام، وجهه بین‌المللی امریكا را به‌شدت مخدوش خواهد كرد. پس در همین فضاست كه رئیس‌جمهور رشد تولید و صادرات نفت ایران در دوره كوتاه پس از برجام را، برای برخی اعجاب‌آور می‌داند.

٣-‌ چند روز دیگر صد و هفتاد و یكمین اجلاس وزرای اوپك برای تعیین سهم كشورها از كاهش تولید نفتی كه اجلاس الجزایر تصویب كرده بود در وین تشكیل می‌شود. ایران خواهان معافیت از هرگونه كاهش تولید به خاطر تحریم سال‌های گذشته است. كسانی كه در موضع ایران تردید دارند می‌توانند سخنان دیروز رئیس‌جمهور و وزیر نفت را مرور كنند: «امروز به رقم تولید ٢٥٠ هزار بشكه در این منطقه (غرب كارون) رسیده‌ایم، كه توان تولید ٣٠٠ هزار بشكه را هم داریم، اما باید این رقم به بیش از یک میلیون بشكه برسد.» این دستور رئیس‌جمهور روحانی بود. وزیر نفت هم برای این دستور ١٨ تا ٢٠ میلیارد دلار سرمایه لازم داشت. هرچند این برنامه برای چند سال آینده است، اما می‌توان حدس زد كه ایران احتمالا آمادگی نخواهد داشت كه امروز تولیدش را محدود كند تا مباد فردا با خط‌كش امروز اندازه گرفته شود.

٤-‌ طرح‌های دیروز نماد توانمندی ملی و مشاركت با خارجی‌هاست. آزادگان شمالی و یادآوران را چینی‌ها اجرا كرده‌اند و یاران شمالی را شركت ایرانی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام. قرارداد دو طرح اول در دو ساله دوم دولت نهم امضا شد و قرارداد سوم در ابتدای دولت یازدهم. هم رئیس‌جمهور و هم وزیر نفت بر لزوم اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاكید كردند. از قرائن پیداست كه به احتمال فراوان فاز دوم توسعه یادآوران به ساینوپك چین و فاز دوم توسعه آزادگان شمالی هم به CNPC چین واگذار خواهد شد.

چارچوب كلی قرارداد توسعه فاز دوم یاران شمالی نیز اخیراً با شركت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده است. هرچند وزیر نفت بارها بر راهبردی بودن رابطه صنعت نفت ایران با شركت‌های چینی تاكید كرده، و توسعه كار با این شركت‌ها در پسابرجام هم توجیه‌پذیر است اما، از نقطه نظر امنیت ملی نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یك سبد گذاشت. متنوع‌سازی جذب شركت‌های خارجی در پروژه‌های نفتی ایران، هم قیمت پروژه‌ها را پایین می‌آورد هم امنیت ملی را قوی‌تر می‌كند.

٥- حضور دریادار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی كشور در افتتاحیه سه طرح نفتی، نشان از نگاه همه‌جانبه مسئولان به صنعت نفت دارد. صنعتی كه یك روز كاركنانش محكم در جنگ ایستادند و امروز چنان سرافراز از دوره پس از تحریم بیرون آمده‌اند كه رئیس شورای عالی امنیت ملی كشور بگوید: «صنعت نفت در چند ماه كاری كرد كه جهانیان را به شگفتی واداشت و این تلاش‌ها جای تشكر و سپاسگزاری دارد.»




۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن