تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804528624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرش در مسير تاريخ‌سازي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كرش در مسير تاريخ‌سازي
شاگردان کارلوس كرش در پايان چهارمين ديدار خود در انتخابي جام جهاني موفق به کسب 10‌امتياز شده‌اند و اکنون بالاتر از کره‌جنوبي و ازبکستان به عنوان جدي‌ترين رقيبان خود در صدر قرار گرفته است.


مسئله‌اي كه باعث شد تا سايت فيفا گزارشي از عملكرد درخشان تيم ملي ايران در مسير انتخاب جام جهاني منتشر كند و به شرايط شاگردان كرش بپردازد. گزارشي كه رؤياي صعود متوالي ايران به جام جهاني را مورد بررسي قرار داده و به چالش كشيده است. علاوه بر نگاهي به شرايط ايران در مسير جام جهاني، بازي‌هايي كه انجام داده و پيش‌رو دارد، شرايط نفرات تيم ملي نيز در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته است و البته صحبت‌هاي كرش كه در جايي گفته بود: «زماني كه كار در تيم ايران را شروع كردم، ‌تيم ملي تنها يک لژيونر داشت و اکنون 11 لژيونر در ترکيب خود دارد.» پيشرفتي كه بي‌ارتباط با شعار كرش «کار بيشتر براي رسيدن اهداف سخت و غيرممکن» نيست و مي‌تواند شرايط تيم ملي ايران را در آينده از اين هم بهتر كند.
 
ابتداي راهي دشوار
زماني که سوت پايان بازي ايران برابر کره‌جنوبي در ديدار مرحله انتخابي جام جهاني به صدا در آمد، 11 بازيکن ايراني به همراه 75 هزار هوادار اين تيم به خوشحالي پرداختند و مرد پرتغالي نيمكت ايران، به سبك خود با بيان اينكه ما رقيبي را شکست داديم که در جام جهاني 2002 ميزبان بود و به نيمه صعود کرده و در حال حاضر بازيکنان بزرگي دارد که در تيم‌هاي سطح اول اروپا مهر‌هاي کليدي به حساب مي‌آيند، كره را تحسين كرد و البته تأكيد كرد كه ما، براي رسيدن به هدف به سختي آنها را شکست داديم و نشان داديم که چه کيفيتي داريم. 9 روز بعد، ايران بار ديگر جشن گرفت. در رده‌بندي انتخابي از سوي فيفا در ماه اکتبر ايران با 10 پله صعود به رده 27 تيم‌هاي برتر جهان قرار گرفته بود. اين نشان‌دهنده بهترين عملکرد آنها نسبت به سال 2006 که رتبه 19 جدول را کسب کرده بودند و همچنين کمي پايين‌تر از رتبه آنها در سال 2005 با بهترين رکوردشان يعني حضور در رتبه پانزدهم رده‌بندي جهان بود. با تمام اين اوصاف و نتايج، همچنان مسير طولاني پيش‌روي آنها قرار دارد و اين چيزي است که كرش هم به خوبي مي‌داند: «رسيدن به مجوز جام جهاني هنوز تمام نشده است. ما سه امتياز از کره جنوبي گرفته‌ايم، اما همچنان به امتيازات بيشتر نياز داريم. اين برد تنها يک قدم براي رسيدن به هدف ما بود.»
 
رؤياي بزرگ
صعود به جام جهاني روسيه، كرش را تبديل به اولين مربي‌اي خواهد کرد که قهرمان سه دوره آسيا را براي دومين‌بار متوالي به جام جهاني مي‌رساند. ايران به عنوان تيمي که تاکنون چهار بار به جام جهاني صعود کرده، هرگز موفق به حضور در اين رقابت‌ها براي دو بار متوالي نشده، اما نسل فعلي از اين شانس برخوردار است تا به اين هدف بزرگ و رؤيايي دست يابد و بعد از صعود به جام جهاني برزيل در دوره قبل، اينبار به جام جهاني روسيه صعود کنند. اتفاقي كه كرش به تكرار آن خيلي خوش بين است: «نبايد فراموش كنيم كه هنوز کار براي ما تمام نشده و در ابتداي مسير قرار داريم و بايد گام به گام پيش برويم و هر پيروزي و امتياز يک گام به سوي هدف نهايي به حساب مي‌آيد. ايران بازيكنان و مربيان خوبي دارد كه هميشه براي رسيدن به هدف تلاش كردند اما، هيچ‌گاه نتوانسته دو بار متوالي راهي جام جهاني شود و اين مأموريت بزرگ من به حساب مي‌آيد که بايد با درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تبديل کردن آنها به يک پوئن مثبت مبدل به صعود و رسيدن به هدف شود. مي‌دانم بازيكنانم توانايي رسيدن به اين هدف را دارند. اين هدف همه ماست.»
 
اعتماد به نفس بالا
اطمينان كرش از موفقيت در پايان اين راه سخت و تحقق رؤياي بزرگ صعود متوالي، انگيزه و روحيه شاگردانش را هم بالا مي‌برد و آنها را براي نبردهاي سنگيني كه در اين راه انتظار آنها را مي‌كشد، ‌آماده و آماده‌تر مي‌كند. به طوري‌كه مرتضي پورعلي‌گنجي، مدافع تيم ملي ايران بعد از محروميت‌هايي كه فيفا براي تيم ملي در بازي با سوريه در نظر مي‌گيرد، با اعتماد به نفس تمام مي‌گويد كه: «قطري‌ها مي‌خواستند كاري كنند كه كار براي حريف‌شان سخت شود. آنها خود نيز در اين جنجال بودند و حالا سه بازيكن خود آنها نيز محروم شده است. ما هم البته طبق رأي فيفا بازيکنان خوبي را از دست داده‌ايم، اما جايگزين‌هاي خوبي هم برايشان داريم. كرش شرايطي را در تيم‌ ‌ملي ايجاد کرده است که اگر ۱۰ بازيکن ما هم نباشند، ۱۰ جايگزين خوب هستند که براي تيم‌ ‌ملي سرشان را هم مي‌دهند.» صحبت‌هايي كه نشان از اعتماد به نفس بالاي بازيكنان تيم ملي دارد. اعتماد به نفسي كه بدون شك، اعتماد و باور سرمربي تيم در آنها به وجود آورده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن