تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر متولی آب مشکل کم‌آبی ایران را حل نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تغییر متولی آب مشکل کم‌آبی ایران را حل نمی‌کند
وجود بحران آب و نابساماني اجراي پروژه‌ها، دولت را وادار به بررسي طرحي مبني بر كاهش اختيارات وزارت نيرو كرده اما اينكه اجرايي شدن اين طرح مي‌تواند باري از مشكلات بكاهد يا خود عامل ازدياد مشكلات شود موضوعي است كه اين روزها بحث اصلي مسئولان آبي شده‌ است.
به گزارش ايسنا، لايحه‌اي تحت عنوان لايحه مديريت شهري يكپارچه مدتي پيش از طرف وزارت كشور به كميسيون دولت راه پيدا كرده و در حال بررسي است. در اين لايحه فرض بر اين است كه اگر بخواهيم مديريت يكپارچه ايجاد كنيم بايد سازمان‌هاي مختلفي كه در داخل شهر فعاليت مي‌كنند همه زيرنظر شهرداري قرار گيرند.   واگذاري مسئوليت توزيع آب به شهرداري‌ها در حالي در اين لايحه قرار گرفته كه درحال حاضر مسئوليت اين امر بر عهده شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور قرار دارد كه در دو بخش آب و فاضلاب روستايي و شهري به ارائه خدمات تصفيه و توزيع آب مي‌پردازد.
وزارت نيرو ضمن گلايه و اعتراض از مطرح شدن چنين طرحي معتقد است واگذاري مسئوليت تأمين آب به شهرداري‌ها در مناطقي از دنيا به انجام رسيده است كه از آب فراوان برخوردارند اما اين موضوع در ايران با وجود نياز به انتقال آب در فواصل طولاني يا مشترك بودن بعضي خطوط انتقال بين چند استان امكانپذير نيست.
به گفته وزير اينگونه مسائل پيش از طرح در رسانه‌ها، بايد مورد بحث و تبادل نظر كارشناسي قرار بگيرد كه اين امر در حال انجام است. با وجود اين، اگر تصميم‌گيران مصلحت را در سپردن كار به شهرداري‌ها ديدند، تمكين مي‌كنيم.  همچنين رحيم ميداني، معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در خصوص اين واگذاري معتقد است اين مسئله جنبه‌هاي مثبتي دارد به‌طوري كه مجموعه‌اي از اقدامات خدماتي در داخل شهر هماهنگ با يكديگر اجرا مي‌شود، اما وزارت نيرو با توجه به شرايط فعلي منابع آبي اعتمادي به اجرايي شدن اين طرح ندارد.
به گفته وي با توجه به اينكه مديريت آب يك مديريت به هم پيوسته است و در واقع بين آب‌هاي سطحي و زيرزميني از نظر كميت و كيفيت ارتباط وجود دارد، به نظر مي‌رسد كه اجرايي شدن اين طرح نمي‌تواند منافع زيادي را در بر داشته باشد.  معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا بر اين باور است كه در شرايط موجود وضعيت شبكه‌هاي آب شهري مناسب نيست و در اين اوضاع اين تغيير و تحول نمي‌تواند به نفع مردم تلقي شود.
ميداني با بيان اينكه يك تصميم خوب بايد در يك زمان مساعد گرفته شود، مي‌گويد: در حال حاضر به دليل وضعيت نامناسب اقتصاد آب نتوانسته‌ايم شبكه‌هاي توزيع آب را ساماندهي و ميزان هدررفت فيزيكي و برداشت‌هاي غيرمجاز را كاهش دهيم كه مجموعه اين شرايط اين موضوع را القا مي‌كند كه ايجاد اين تغيير و تحول نمي‌تواند به صلاح مردم باشد و بهترين كار اين است كه در اين شرايط وضعيت نامناسب فعلي ساماندهي شود.  وي ضمن نادرست دانستن اجرايي شدن اين طرح، اظهار مي‌كند: در اين موضوع شكي نيست كه اجراي اين طرح در اين شرايط نمي‌تواند تأثيرات مثبتي داشته باشد.  علاوه بر اين حميدرضا جانباز، مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب در خصوص اين واگذاري، معتقد است كه با توجه به اقليم ايران به صلاح كشور نيست كه اين مسئوليت به شهرداري‌ها واگذار شود.
وي با اشاره به تجارب ساختاري شهرداري‌ها، معتقد است كه با اين شرايط دولت بايد بين مديريت يكپارچه آب و مديريت شهري تصميم بگيرد و باتوجه به اقليم و مشكلات موجود براي تأمين آب در ايران بايد تصميم دولت سنجيده باشد.  مدير‌عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با بيان اينكه اگر اين مسئوليت به شهرداري‌ها واگذار شود قطعاً به مديريت آب كشور و توزيع آب در شهر‌ها آسيب مي‌رساند، مي‌گويد: اين طرح قبلاً نيز مطرح شده اما به اعتقاد من بهتر است كه در بخش‌هاي ديگري به وظايف مديريت شهري اولويت داده شود.
جانباز ضمن تأكيد بر وجود بحران آب در كشور، تأكيد مي‌كند: با توجه به بحراني بودن وضعيت منابع آب در ايران و حساسيت اين مسئله دولت بايد نگاه ويژه‌اي به اين مسئله داشته باشد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن