تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821107227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران كربلا در بند شركت پست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مسافران كربلا در بند شركت پست
عدم‌همكاري شركت پست با زائران عتبات عاليات كه قصد داشتند براي ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني به كشور عراق سفر كنند باعث لغو چندين سفر شد.


به گزارش «جوان» به رغم همكاري خوب نيروي انتظامي در تسهيل صدور گذرنامه و كاهش زمان صدور گذرنامه براي متقاضيان، شركت پست باعث شد با افزايش زمان انتظار دريافت گذرنامه بسياري از مسافران عتبات عاليات سفرهاي خود را لغو كنند.

طبق روال اداري نيروي انتظامي گذرنامه‌ها را جهت تحويل به متقاضيان در اختيار شركت پست مي‌گذارد. اما در شرايط خاصي مانند ايام عزاي حسيني كه جمعيت مشتاق زيارت مضجع امام حسين(ع) براي تهيه گذرنامه اقدام مي‌كنند نيروي انتظامي جهت دسترسي سريع‌تر و سهولت در خروج از كشور، كد رهگيري مرسوله پستي گذرنامه را در اختيار صاحبان گذرنامه‌ها مي‌گذارد تا با حضور در پست مركزي تهران مرسوله را پيش از توزيع در شبكه پست دريافت كنند. خبرنگاران «جوان» براي تهيه گزارش ميداني در روز يك‌شنبه 18 مهرماه در اداره كل پست تهران (منطقه 13 پست) واقع در چهار راه لشكر حضور پيدا كردند.

در بدو ورود به ساختمان بزرگ پست جمعيت سياه‌پوشي كه به دنبال گرفتن مرسوله پستي حاوي گذرنامه‌اند به چشم مي‌خورد كه نگران از دست رفتن زمان سفر به دنبال مسئولي مي‌گردند كه بتواند گذرنامه‌ها را در اختيار آنها قرار دهد. نگهبانان مجموعه به رغم وضعيت خاص به وجود آمده سعي مي‌كنند با گفتن اينكه گذرنامه‌ها ساعات پاياني شب به اداره پست مي‌آيند جمعيت را متفرق می‌كنند ولي جمعيت كه براي زيارت امام حسين‌(ع) قصد سفر دارند نمي‌خواهند با اين سخنان از زيارتي كه در آستانه انجام آن هستند منصرف شوند.
شخصي كه نگهبانان وي را مسئول پست تهران معرفي مي‌كنند به حضار قول مي‌دهد اگر ماشين پست گذرنامه‌ها را بياورد تحويل آنها خواهد داد اما تأكيد مي‌كند كه نمي‌آيد، ساعت 16 مي‌شود و جمعيت نگران‌تر از وضعيت سفر هستند. بعضي از مسافرها كه خبر رسيدن مرسوله پستي از اداره گذرنامه را دارند اصرار مي‌كنند كه مسئول پست را ببينند اما با برخورد زننده و توهين آميز نگهبانان اداره پست روبه‌رو مي‌شوند.
 
مسئول پست تهران مي‌گويد اگر شلوغ كنيد گذرنامه‌ها را نمي‌دهد و با مسافران كربلا مانند بچه‌هاي دبستاني رفتار مي‌كند در صورتي كه در جمعيت حاضر افراد سالخورده نيز حضور دارند. چند نفري از شهرستان نيز حضور داشتند و مي‌گفتند در صورت ارسال به شهرستان گذرنامه بعد از ايام زيارتي در اختيار آنها قرار مي‌گيرد و به سفر نمي‌رسند.

ساعت 17 مي‌شود و چند نفر از افرادي كه به دنبال گذرنامه آمده‌اند بعد از اينكه كارمندان پست آن‌ها را نااميد مي‌كنند مجموعه را ترك مي‌كنند و به دنبال لغو بليت سفرشان مي‌روند، چشمان اشك‌آلود و صورت حزن‌انگيز‌شان در زمان خروج از اداره پست صحنه‌اي ناراحت‌كننده را به وجود آورده ولي نگهبانان پست مي‌خندند و مي‌گويند هنوز مرسوله نيامده. كاركنان پست در حال خالي كردن كاميون‌هاي حاوي مرسولات هستند، بسته‌ها از روي كاميون به روي تسمه نقاله‌ها پرتاب مي‌شوند، روي كيسه‌اي نايلوني ذكر شده«شكستني با احتياط حمل شود!»
 ساعت 18 مي‌شود پيرمردي كه از شهرستان آمده گوشه‌اي نشسته و زانوي غم بغل كرده مي‌گويد امام حسين طلبيده اما اينها (شركت پست) نمي‌گذارند.

ساعت 19 به رغم وعده مسئول پست جمعيت نااميد يكي‌يكي در حال ترك ساختمان هستند، برخي از كساني كه هنوز در اداره هستند حتي پيشنهاد «شيريني دادن» به مسئول پست را مي‌دهند. نگهبان‌ها باهم پچ‌پچ مي‌كنند، يكي‌شان مي‌گويد مرسوله رسيده و كدهاي رهگيري را مي‌گيرد كه برود گذرنامه‌ها را بياورد، مي‌رود اما دست خالي باز مي‌گردد و مي‌گويد نيامد! ساعت 20 است و ساختمان پست تقريباً خالي شده، نگهبان مي‌گويد نيروي انتظامي اصلاً گذرنامه‌ها را تحويل پست نداده! يك نفر از افراد باقي مانده كه مي‌خواهد به اروپا سفر كند گويا آشنايي در شركت پست دارد و با تلفن پچ‌پچ مي‌كند چند دقيقه بعد مسئول پست صدايش مي‌كند و مي‌گويد در مرسوله‌اي كه آمده چند گذرنامه هم هست، كد رهگيري آن فرد را مي‌گيرد و مي‌رود.
در ميان تعجب ديگران گذرنامه‌اي كه گفته شده بود مرسوله‌اش اصلاً از سوي نيروي انتظامي ارسال نشده، تحويل آن فرد داده مي‌شود.

روز دوشنبه(19 مهر) يكي از افراد حاضر در اداره پست تصوير صفحه سايت پست را براي «جوان» ارسال مي‌كند كه زمان تحويل مرسوله گذرنامه‌ها به اداره پست ساعت 16 روز 18 مهر يعني زماني كه مسئولان پست زائران كربلا را به دروغ از سفر وامي‌داشتند معرفي مي‌كند. در تمام زماني كه نگهبانان و مسئول اداره پست به زائران دروغ مي‌گفتند مرسوله گذرنامه‌ها در اداره پست بود. آيا اعتماد مردم به اداره‌اي كه وظيفه‌اش امانتداري و انتقال سالم امانات و مرسولات پستي است با اين گونه رفتار‌ها باقي خواهد ماند؟!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن