تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802735736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ها: آمریکایی‌ها یک قرآن هم بر سر نیزه نکردند و فقط لبخند زدند/ مگر مذاکره با آمریکا چقدر ارزش دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رئیس نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ها: آمریکایی‌ها یک قرآن هم بر سر نیزه نکردند و فقط لبخند زدند/ مگر مذاکره با آمریکا چقدر ارزش دارد؟
رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها گفت: هیچکس نمی‌تواند در سازش نکردن امام حسین با یزید طبق روایات تردید کند.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها در سلسله نشست‌های هیئت‌های انقلابی با انتقاد از تحریف اصل هدف از قیام امام حسین(ع) در عاشورا گفت: در سال‌های اخیر برخی با استناد به تاریخ سعی می‌کنند که هدف از قیام امام حسین اینطور بیان شود که ایشان به دنبال صلح با یزید بود، اما اینطور نشد که در نهایت امام ناچار به جنگ شد. 


وی با طرح این سوال که آیا واقعا امام حسین به دنبال صلح با یزید و به دنبال آن به نتیجه رسیدن مذاکرات بود اظهار کرد: برخی آقایان ادعا کرده‌اند که در دهه‌های اخیر علمای ما خجالت می‌کشیدند که بگویند امام حسین(ع) به دنبال صلح با یزید بوده است و می‌گویند پس از انقلاب اینطور مطرح شده است. این‌ها ادعا می‌کنند که امام حسین(ع) به دنبال این بوده که راهی را برای تفاهم با یزید باز کند.


محمدیان اضافه کرد: برخی اینطور می‌گویند که کربلا درس تعامل و مذاکره است و امام حسین نیز در چارچوب منطق و موازین قصد داشته که با یزید مذاکره کند و با او کنار بیاید. 


رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها در بخش دیگری از سخنانش‌ لفظ مذاکره را گفتگو بین افراد توصیف کرد و گفت: در معنی امروزی مذاکره یعنی دادن و گرفتن امتیاز، مذاکره‌ای که در عرف سیاسی بیان می‌شود به معنی گفتگوی صرف نیست، مذاکره‌ای که هم می‌گویند امام با عمر سعد داشته هدفش داد و ستد بوده است که در عرف امروز اینطور بیان می‌کنند.


وی تاکید کرد: مذاکره و گفتگوی امام با عمر سعد نه یک بار بلکه چند بار انجام شده است اما هدفش داد و ستد نبوده است، عمر سعد به طور قطع فاسد است و باید مطالبی که از بین وی نقد شده باید بررسی کرد. 


محمدیان با بیان این که عمر سعد طبق روایات تاریخی با اکراه به جنگ با امام حسین آمده بود و نمی‌خواست که مستقیم در ریختن خون ایشان نقش داشته باشد افزود: طبق روایات تاریخی عمر سعد تلاش می‌کرد که امام را با عبیدالله ابن زیاد روبرو کند و خودش با ایشان رویارویی نداشته باشد.


رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها با تاکید بر این که هیچ کس نمی‌تواند در سازش نکردن امام حسین با یزید طبق روایات و حدیث تردید کند گفت: طبق روایات و کتب معتبر تاریخی امام حسین می‌فرمایند: «که همچون منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند». 


وی اضافه کرد: در هیچ کتب تاریخی اسنادی وجود ندارد که امام حسین در جایی گفته باشند که هدفشان از عزیمت به کربلا سازش با یزید بوده است.


محمدیان با ابراز تعجب از این که آیا واقعاً بحث مذاکره با آمریکا تا این اندازه مهم است که از امام حسین(ع) خرج و ایشان را کوچک کنیم، اظهار کرد: البته صلح امام حسن با معاویه نیز به دلیل بی‌عرضگی و سستی یارانشان بود در غیر اینصورت ایشان هم محال بود با معاویه صلح کنند. 


رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها با ذکر روایات تاریخی از قرآن بر سر نیزه کردن خوارج در زمان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: عجیب است حتی آمریکایی‌ها یک قرآن هم بر سر نیزه نکردند و فقط لبخند زدند.


وی تاکید کرد: کسانی که با امام حسین بودند به صراحت نقل می‌کنند که ایشان هیچگاه دست مذاکره با یزید را نداشته است. سوال این است که کجای عاشورا درس مذاکره است؟ این که هدف امام حسین از قیام عاشورا را مذاکره با یزید قلمداد می‌کنند، تحریف نیست بلکه نابود کردن عاشورا است. 


محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می‌خواست عمرسعد و لشکر یزید را هدیت کند، اتمام حجت وظیفه امام معصوم است و ایشان قصد مذاکره نداشتند. 





منبع: انتخاب

مطالب مرتبط
ولایتی: خواب امریکا برای به دست آوردن مخازن نفت سوریه تعبیر نمی‌شود
آیت‌الله مصباح:عده‌ای معتقد بودند آداب دیپلماسی باید در برابر دشمن هم رعایت شود
آیت‌الله جنتی:بزرگترین منکر تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است
سعید جلیلی: منطق زور در سند راهبردی امنیت آمریکا به امضای رییس جمهور فعلی که باهوش و مودب خوانده می شود رسیده



۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن