تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817162803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار داد ایدرو ایران و رنو فرانسه نهایی نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مدیر ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام کرد: خودروی داستر جدید که قرار است در ایران ساخته شود هنوز رونمایی نشده و در عین حال قرارداد ایدرو و رنو، هنوز نهایی نشده است.



رنوبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، « مجتبی نظری » در جمع خبرنگاران افزود: مدل هایی که قرار است در ایران تولید شود، بر روی پلت فرم ال90نیست و برخی پیرامون قرارداد یاد شده قضاوت عجولانه دارند، درحالی که مذاکرات دو طرف ادامه دارد و بندهای قرار داد نهایی نشده است.
وی تصریح کرد: تمام اطلاعات، مذاکرات و مفاد قرار داد را نمی توان منتشر ساخت و در این فضا، برخی به دلیل اطلاعات ناقص، قضاوت نادرست کرده اند.
به گفته نظری، دولت می تواند تا 20 درصد از بازار خودرو را در اختیار داشته باشد و براساس اصل 44 قانون اساسی، سهم ایدرو در این همکاری مشترک (جوینت وینچر) پس از تحقق اهداف پیش بینی شده و با گذشت سه سال از راه اندازی شرکت مشترک، به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی یاد آور شد: طرح این موضوع که مدل های داستر و سیمبل در چارچوب همکاری ایدرو و رنو مربوط به سال 1999 است ،صحیح نبوده و اطلاعات مربوط به این دو مدل خودرو که قرار است در ایران تولید شود در سایت رنو قرار دارد و علاقه مندان می توانند با ورود به سایت رنو مشاهده کنند که این دو خودرو از مدل های جدید هستند.
مدیر ارتباطات ایدرو گفت: امضای این قرارداد، حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری را وارد ایران می کند و تعهد یک شرکت برای تاسیس شرکت مهندسی، نشان دهنده ورود دانش به کشور است .

احتمال واگذاری سهم 40 درصدی ایران به یک شرکت داخلی
«احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز در این نشست در باره امضای قرارداد ایدرو و رنو گفت: انجمن خودروسازان ایران پیش از این در یک نشست از وزیر صنعت درخواست کرد که کمک کند تا یک خودروساز خارجی به کشور وارد شود و کل کار را در کشور انجام دهد و تحقق آن را موجب رقابت بیشتر و کیفیت بهتر دانستیم.
وی افزود: کمپانی رنو از خدمات پس از فروش خودروی ال 90 رضایت نداشت و همیشه اصرار می کرد که خودش شرکت خدمات پس از فروش را راه اندازی کند.
نعمت بخش اضافه کرد : قراردادهای ایران خودرو - پژو و سایپا - سیتروئن نیز سهم طرف خارجی 50 درصد است و خودروسازان داخلی رضایت ندادند که سهم طرف خارجی بیش از 50 درصد باشد.
وی گفت: قرارداد ایدرو و رنو در چارچوب درخواست رنو برای ارایه مستقل خدمات پس از فروش و تولید خودرو و همچنین به دنبال درخواست انجمن خودروسازان از وزیر صنعت صورت گرفت.
نعمت بخش معتقد است : منتقدان پیش داوری می کنند و در واقع می توان گفت، ایدرو نقش کاتالیزور و تسهیل کننده را در این قرار داد ایفا خواهد کرد و احتمال دارد که سهم 40 درصدی خود را بعد از مدتی به یک شرکت داخلی واگذار کند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: رعایت مقررات وزارت صنعت،معدن وتجارت مبنی بر صادرات 30 درصد از تولیدات و شروع کار با ساخت حداقل 40 درصدی منجر به ارتقای جایگاه قطعه سازان می شود .
وی انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو مزبور را نادرست خواند و گفت: تورم هنوز بالای 10 درصد و هزینه های تولید همچنان بالا است؛ ضمن اینکه ایران خودرو و سایپا در بورس حضور دارند و سالها زیان می دادند.
دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: شرکت های خودرو ساز یادشده، امسال به صورت محدود سود ارایه کردند و علاوه بر این، هزینه های تولید خودرو مانند هزینه تولید دیگر کالاها افزایش یافته و در این شرایط نباید انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

** صلاح صنعت قطعه سازی و خودروسازی
« ساسان قربانی » سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو نیز در مورد قرارداد رنو و ایدرو به خبرنگاران گفت: اینگونه قراردادها که بین ایدور و رنو امضا شده به صلاح صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور است.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری های خودرویی قوانینی دارد که خیلی با دقت تنظیم شده و برپایه آن بخشی از تولیدات باید صادر شود، شریک خارجی و پلت فرم ملی خودمان را داشته باشیم و ... .
دبیرهمایش بین المللی صنعت خودرو افزود: برپایه همکاری با شرکت های خارجی، چنانچه محورهایی مانند شروع با 40 درصد ساخت داخل و صادرات 30 درصدی رعایت شود، این قراردادها مفید است و نام بخش دولتی و خصوصی مطرح نیست، بلکه رعایت چارچوب ها اهمیت دارد.
به اعتقاد وی سازمان ایدرو بعد از این که پروژه فعال شد و به یک نتیجه قابل قبول رسید، باید این سهام را به بخش خصوصی واگذار کند و سهمش را به 20 درصد تقلیل دهد.
به گزارش ایرنا، سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) و شرکت رنو فرانسه در پاریس، توافق نامه ای برای همکاری مشترک (جوینت ونچر) امضا کردند که براساس آن راه اندازی یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال را شامل می شود.
این توافق نامه روز جمعه ( دهم مهرماه ) از سوی « منصور معظمی » رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و «تیری بلوره» قائم مقام مدیرعامل رنو و با حضور « محمدرضا نعمت زاده » وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با «کارلوس گون» مدیرعامل رنو به امضا رسید.
بر اساس این توافق نامه، دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه هستند که در سال 2018 به تولید می رسند.
همچنین رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را دایر و همکاری های فعلی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو نیز در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» ادامه خواهد داشت.




سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت 15:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن