تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله نوري‌همداني: سازش با براندازان معنا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آيت‌الله نوري‌همداني: سازش با براندازان معنا ندارد
سازش با کساني که پيوسته به فکر براندازي نظامي اسلامي هستند و هر روز يک توطئه عليه نظام و مردم طراحي مي‌کنند، معنا ندارد.
به گزارش رسا، آيت‌الله حسين نوري‌همداني از مراجع تقليد ديروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به در پيش بودن ايام محرم، تبليغ و ترويج معارف اهل بيت و تبيين ماهيت انقلاب اسلامي را رسالت مبلغان دانست. آيت‌الله نوري‌همداني انقلاب اسلامي ايران را باعث عزت مسلمانان و آزاديخواهان جهان و خوار شدن مستکبران جهاني دانست و تأکيد کرد: علما و روحانيت در قبال اين انقلاب که نشئت گرفته از غدير و عاشورا و زمينه‌ساز ظهور است، وظيفه سنگيني دارند. وي تبليغ را وظيفه همه طلاب و روحانيان دانست و گفت: امروز روزي نيست که به بهانه‌هاي مختلف از انجام وظيفه تبليغي خود شانه خالي کنيم.
 
آيت‌الله نوري‌همداني در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تفکري که امروز جامعه اسلامي ما را تهديد مي‌کند اين است که برخي مي‌گويند بايد با کل دنيا سازش کنيم. وي تصريح کرد: اين سخن با منطق قرآن و آموزه‌هاي ديني سازش ندارد و با سيره حضرت رسول اکرم(ص) نيز در تضاد است.

اين مرجع تقليد افزود: سازش با کساني که پيوسته به فکر براندازي نظام اسلامي هستند و هر روز يک توطئه عليه نظام و مردم طراحي مي‌کنند، معنا ندارد. ارتباط با دنيا بايد براساس موازين اسلامي و مصالح و منافع مردم صورت گيرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم بخش ديگري از سخنان خود را به لزوم مراقبت در عزاداري‌هاي اختصاص داد و با تأکيد صريح بر لزوم پرهيز از هرگونه اقدامي که سبب وهن دين و مذهب مي‌شود، قمه‌زني را باعث وهن عزاداري امام حسين(ع) و حرام اعلام کرد. وي ادامه داد: در عزاداري‌ها جلوي هر عملي که باعث اختلاف شيعه و سني مي‌شود گرفته شود. امروز نياز اساسي ما حفظ وحدت بين مسلمانان و به ويژه شيعيان و اهل سنت است. اين مرجع تقليد توهين به صحابه پيامبر(ص)، مقدسات ديگر مذاهب و بزرگان اهل سنت را حرام دانست.





تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن