تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798419403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله مکارم‌:تکفیری‌ها بزرگترین خطربرای عالم اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

یکی از مراجع عظام تقلید در پیام خود به همایش «جریان‎های تکفیری؛ علل گرایش و راه‏کارهای مقابله» گفت: مبارزه با تکفیر بدون برنامه فرهنگی بی‌نتیجه است.

به گزارش تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به همایش «جریان‎های تکفیری؛ علل گرایش و راه‏کارهای مقابله» تصریح کرد: تشکیل این همایش پرشکوه را در این منطقه با حضور علمای شیعه و اهل‏ سنت و مسئولین به همه شما عزیزان تبریک عرض می‎کنم و یقین داشته باشید که شرکت در این برنامه و هرگونه فعالیتی در آن جزء ذخایر یوم‎المعاد شما ان‎شاءالله خواهد بود. عمل صالحی است که خداوند به این عمل پاداش مناسب عنایت خواهد فرمود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دلیل آن‌هم روشن است که امروز بزرگ‎ترین خطری که عالم اسلام را تهدید می‎کند خطر تکفیری‎ها است. اگر یک نگاه به جهان اسلام کنیم، می‎بینیم که همه‌جا تکفیری‎ها آتش روشن کرده‎اند و بعضی از کشورهای اسلامی را تبدیل به یک ویرانه کرده‎اند. ان‎شاءالله آتش جنگ سوریه خاموش شود، پنجاه سال هم بخواهند ویرانی‎ها را تعمیر کنند شاید نتوانند. این‌ها در عراق و یمن و جاهای مختلف آتشی روشن کرده‎اند که دامن مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت را گرفته است و در عراق بیشترین تخریب و کشته‎ها مربوط به بخش شمال است که همه برادران اهل سنت هستند و برای آن‌ها سنی و شیعه تفاوتی ندارد. بنابراین این‌ها خطری برای جهان اسلام هستند.

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: خطر تکفیری‌ها درجاهایی هم که آتش روشن نشده است، ناامنی ایجاد کرده‎اند؛ کشورهایی مانند ترکیه که گاه‌وبیگاه جنایاتی را آنجا انجام می‎دهند و خطرهایی را برای مردم به وجود آورده‎اند و در بیرون کشورهای اسلامی هم خطر آن‌ها محسوس است. بنابراین یک خطری برای کل بشریت‏‎اند و همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا این خطر برطرف شود.

وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: برای مبارزه با تکفیر سه‌راه هست. یکی راه نظامی، یکی راه سیاسی و یکی راه فرهنگی. راه‎های سیاسی و نظامی بدون راه فرهنگی نتیجه نمی‎دهد. برای اینکه هرگاه این‌ها از بین بروند، یک عده دیگری جای آن‌ها می‎آیند. باید طوری جهان اسلام را روشن کرد که این‌یک انحراف از جهان اسلام است و باروح و جسم اسلام سازگار نیست تا کسی جلب و جذب به این‎گونه افراد نشوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: الحمدالله بعد از دو کنگره جهانی علیه جریان‎های تکفیری که در شهر قم در دو سال گذشته برگزار کردیم و علمای بزرگ 80 کشور جهان شرکت کردند به ما خبر رسید که جلب و جذب داعش و امثالهم خیلی کمتر شده و این یعنی کار فرهنگی اثر می‎گذارد. بنابراین شما علما و شخصیت‎ها و مسئولین باید دست‌به‌دست هم بدهید و در هر منطقه‎ای خطرات این‌ها روشن بشود و انحراف و بیگانگی این‌ها از اسلام و مسلمین روشن بشود.

وی تصریح کرد: عزیزان، اسلام دین رحمت است. ما شبانه‌روز در نمازهایمان خدا را به رحمان و رحیم توصیف می‎کنیم و هر کاری که این‌ها می‎کنند مباین با این است. دین کشتار و خونریزی و تخریب و تخویف است. اسلام این دین نیست و آخرین سخنی که لازم می‎دانم عرض کنم یک ضرر مهم دیگر آن‌هاست و آن این‌که اسلام را در دنیا در نظر عده‎ای بدنام می‎کنند و دشمنان اسلام هم که دلشان می‎خواهد اسلام را مساوی با خشونت معرفی کنند. درحالی‌که اسلام در دنیا در حال پیشروی است و کار این‌ها جلوی پیشروی اسلام را می‎گیرد و ما باید ثابت کنیم که این‌ها بیگانه از اسلام هستند و بنابراین اسلام آیین رحمت است.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: اخیراً هم این مسئله برای غربی‎ها روشن‌شده است و پاپ به‌صراحت گفت که این‌ها کاری به حقیقت اسلام ندارد و اسلام دین رحمت است و این‌ها یک اقلیتی نادان و بی‎خبر و جنایت‎کارند و دیگران هم متوجه شده‎اند و در همایش چچن، علمای اسلام جمع شدند و شیخ الازهر رفت و در آنجا با صراحت گفتند که تکفیری‎ها و حتی وهابیت جزء مذاهب اسلامی نیستند و طرفداران وهابیت ناراحت شدند ولی بالاخره این مطلب بیان شد. بنابراین این‌ها از اسلام جدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با این برنامه‌ها این مسئله بازهم دامنه بیشتری پیدا کند و آگاهی بیشتری به مردم داده شود و ان‌شاء‌الله برنامه‌های فرهنگی و سیاسی و نظامی دست‌به‌دست هم بدهد و ریشه تکفیری‎ها کنده شود و اسلام و مسلمین و بلکه جهان از شر آن‌ها نجات پیدا کنند.از همه شما و متصدیان و همه‌کسانی که برای این همایش زحمت کشیدند صمیمانه تشکر می‎کنم و بدانید برای همه شما از صمیم دل دعا خواهم کرد.
 



۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن