تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820683589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کي روش ارزان تر از مانوئل و برانکو!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه نود: انتقادها از کي روش به مسيري مي رود که اصلا معلوم نيست انتهاي آن کجاست؟ او مقابل چين در خاک چين بهتر از حريف فوتبال بازي مي کند مي گويند نتيجه نگرفته است، مقابل قطر نتيجه مي گيرد مي گويند خوب بازي نکرده است! برنامه مي دهد و باشگاه‌ها و مربيان امضا مي کنند منتقدان مي گويند با مربيان ارتباط نمي گيرد! با منصوريان ارتباط مي گيرد مي گويند لابي کرده و باند درست کرده است.

صرف نظر از همه اين موارد اما يک نکته از همه جالب‌تر است و آن اين است که مدام  حقوق او را با حقوق مربيان داخلي و حتي مربيان خارجي مقايسه مي کنند  و مي گويند زياد است. اينکه کي روش با دو قهرماني جهان و مربيگري در  منچستر و سرمربيگري در رئال مادريد را با چه کسي مقايسه مي کنند خودش جاي بحث دارد اما نکته جالب اين گزارش است که بايد آن را مطالعه کرد:

اولين مربي خارجي تيم ملي ايران آلفرد جيمز گيبل انگليسي بود که در شهريور ماه 1327 به تهران آمد. دستمزد اين مربي انگليسي هفته اي 20 ليره استرلينگ بود که با نرخ آن روز دريافتي او ماهيانه 1100 تومان مي شد« دقت کنيد سال 1327». اين در حالي بود که قبل از او حسين صدقياني مربي تيم ملي بود و ماهي 60 تومان حقوق مي گرفت! در واقع آقاي گيبل در يک سال حدود  هزار ليره دريافت مي کرد بعلاوه هزينه هاي سفر به لندن و اقامت در تهران به همراه همسرش. قرارداد او با فدراسيون فوتبال، شفاف ترين قرارداد در تاريخ فوتبال ايران بوده است که در نشريات وقت نيز چاپ شد.                

گيبل انگليسي  البته در حد کي روش نبود و کارنامه قهرماني جهان نداشت. فرانک اوفارل ايرلندي که در سال 1353 سرمربي تيم ملي شد و ايران را قهرمان بازي هاي آسيايي 1974 کرد، 500 هزار تومان دستمزدش بود که صداي همه مربيان داخلي را درآورده بود. ناصر ابراهيمي در همان زمان طي يک مصاحبه گفته بود« فرق بين اوفارل و مربيان ايراني 498 هزار تومان است»!                                                                                                                                                                 

بلاژ  اولين مربي ميلياردي فوتبال ما لقب گرفت. بعد از او،  برانکو ايوانکوويچ در دوره دوم مربيگري اش در تيم ملي(آبان 83- خرداد 85) مبلغ يک ميليون و 110 هزار دلار گرفت « او دستيار بلاژويچ بود و تا آن روز اصلا سرمربيگري را در کارنامه اش نداشت» و بعد ها طي شکايتي از فدراسيون فوتبال در فيفا موفق به اخذ غرامت 640 هزار دلاري بابت پاداش صعود به جام جهاني نيز شد. نکته جالب در مورد برانکو اينکه او همچنان بدهي مالياتي هم داشت!!  در واقع برانکو بيش از دو ميليون دلار از ايران گرفت.  

حالا مي رسيم به دستمزد کي روش: کارلوس کي‌روش،  طبق اعلام رئيس فدراسيون فوتبال، کي‌روش ساليانه يک و نيم ميليون دلار يا چهار و نيم ميليارد تومان دريافت مي کند. البته هزينه اقامت و سفر هاي کي روش را هم بايد به اين مبلغ اضافه کنيم و البته تاکيد مي کنيم که تقريبا همه مربيان خارجي ملي در سراسر دنيا هزينه اقامت هم دارند و اين مشمول برانکو و هتل گلشهر هم شده بود همينطور همه ديگران.                                                   
 
باور کنيد موضوع دستمزد  کي روش نه چيز جديدي است نه نسبت به رزومه او در مقابل همه اين مربيان که مقايسه کرديم پول زيادي است.

در واقع برخي مخالفان کي روش آنقدر در مورد قيمت اين مربي حرف زده اند که همه تصور مي کنند کي‌روش پول وحشتناکي از ما مي گيرد. البته خود کي‌روش هم بدش نمي آيد که مبلغش را زياد اعلام کنند چون براي آينده کاري اش در کشوري ديگر اصلا بد نيست که او را با قيمت چند ميليون دلار معرفي کنند اما اعلام رسمي فدراسيوني که اتفاقا به شدت با وزارت ورزش زاويه داشت و اگر هزار تومان اختلاف حساب از آن فدراسيون پيدا مي کردند کفاشيان را  با هياهوي زياد سرنگون مي کردند همين بوده است. ساده است ، او ظاهرا از برانکو هم ارزان تر است.

فراموش نکنيد که در فوتبال ما به حاج محمدي که يک ثانيه بازي نکرده يک ميليارد و صد ميليون پول داده اند، همينطور براي خوزه مانوئل. فراموش نکنيد که اول شهريور «همين ماه قبل» اين گفتگوي رسمي منتشر شد: مدير برنامه‌هاي ايراني ژوزه در گفت‌وگو با يکي از خبرگزاري ها در مورد اينکه قرارداد اين مربي با باشگاه پرسپوليس به چه شکل بوده است، گفت: ژوزه پس از حضورش در ايران قراردادي به مبلغ يک ميليون و هشتصد هزار يورو با باشگاه پرسپوليس امضا کرد.

مانوئل البته شش ماه کار کرد، نتيجه اش را هم همه به ياد دارند و پولش هم به يورو بود نه دلار! نه کي روش گران نيست که نيست.





۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن