تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805351210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغ سبز غول‌های نفتی برای فریز


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان نوشت: در حالی که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال جاری میلادی قیمت نفت در سطح ۵۰ دلار باقی می‌ماند، تازه‌ترین اظهارات از افزایش تمایل غول‌های نفتی از طرح فریز نفتی حکایت دارد.

 اوپکی‌ها در آستانه نشست الجزایر عنوان کرده‌اند که در این نشست بار دیگر موضوع فریز نفتی مطرح می‌شود، هر چند به درستی مشخص نیست که آیا در نشست آتی توافقی در این زمینه حاصل می‌شود یا مانند نشست قبلی غول‌های نفتی به توافق نمی‌رسند.

قیمت معقول نفت حداکثر ۷۰ دلار

بر اساس آنچه سازمان اوپک برنامه‌ریزی کرده است، غول‌های تولیدکننده نفت در ماه جاری میلادی برنامه دارند تا طی نشستی در الجزایر وضعیت بازار نفت را مورد بررسی قرار دهند. طراحان انتظار دارند کشورهای عضو اوپک به علاوه روسیه برای اجرای طرح فریز نفتی که منجر به افزایش قیمت نفت در بازار می شود، به توافق برسند.

در حالی که قرار است وزیران کشورهای عضو اوپک در حاشیه اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی از ٢۶ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهرماه) گردهم آیند، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که موضوع تثبیت سطح تولید نفت در نشست این ماه تولیدکنندگان عمده نفت در الجزایر، مطرح می‌شود. به گزارش ایسنا، الکساندر نواک گفت: هیچ زمینه‌ای برای تعلیق میزان رشد تولید و خودداری از عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی وجود ندارد، زیرا بهای کنونی ۴۰ تا ۵۰ دلار برای هر بشکه مناسب است.

 رئیس جمهوری روسیه نیز روز جمعه از برنامه‌های ایران در پسابرجام برای بازیابی نقش و سهم خود در بازارهای نفتی جهان و افزایش تولید و عرضه نفت حمایت کرد. ولادیمیر پوتین در این زمینه اظهار داشت: اکنون این مساله مطرح می‌شود که اگر تعلیق رشد تولید نفت صورت گیرد، همه کشورهای نفتی از جمله ایران باید از آن حمایت کنند. او تاکید کرد: بر این باورم که از نظر خردمندی اقتصادی و منطق باید در این زمینه توافق کرد و اطمینان دارم همه طرف‌ها نیز آن را تایید می‌کنند، زیرا مساله سیاسی شده است.

 همه طرف‌های شریک در بازارهای نفتی که به حفظ بهای عادلانه و ثبات در عرضه علاقه دارند، باید تصمیم لازم را بگیرند. نخست وزیر عراق نیز هفته گذشته اعلام کرد که این کشور به منظور کمک به افزایش قیمت‌های جهانی نفت، از تصمیم تثبیت تولید نفت حمایت می‌کند. در حالی حیدرالعبادی این سخنان را به میان آورد که چندی پیش وزیر نفت عراق از هدف این کشور برای افزایش تولید نفت خبر داده بود! همچنین در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران مسائل نفتی عربستان را مانعی جدی برای فریز نفتی در اوپک می‌دانند، شاهزاده عربستانی احتمال همکاری عربستان با طرح فریز نفتی را بالا می‌داند.

 ترکی بن فیصل آل سعود از مقام‌های ارشد سابق دربار آل سعود و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در گفت‌وگو با سی.ان.بی.سی اشاره کرد:احتمال اینکه عربستان سعودی به طرح فریز نفتی بپیوندد و تولید نفت خام خود را متوقف کند وجود دارد، اما تا زمانی که بقیه تولیدکننده‌های دیگر با این طرح موافقت کنند. گفتنی است نشست‌های قبلی اوپک به این دلیل که عربستان سعودی، مخالف این طرح بود با شکست مواجه شد. این کشور سقف تولید خود را برای در اختیار داشتن بازار همچنان بالا نگه داشته است. البته ایران نیز در نشست‌های قبلی با اجرای این طرح موافقت نکرد.این در حالی است که عربستان، ونزوئلا و روسیه با اجرای این طرح موافق بوده‌اند. به گفته ترکی الفیصل آنچه عربستان دنبال می‌کند حل مشکلات تولید و قیمت نفت در اوپک نیست، بلکه مسائل بازار جهانی را نیز در نظر دارد، در نتیجه همه تولیدکننده‌ها باید در تصمیمی که گرفته می‌شود نقش داشته باشند. ترکی همچنین گفته که افزایش قیمت نفت در بازار بر خلاف خواسته کشورهای فقیر واردکننده نفت، مانند آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین است.

 بر اساس اعلام مقام‌های عربستان سعودی، این کشور از ابتدای تاسیس اوپک بر این باور بوده که قیمت نفت باید به اندازه‌ای باشد که مشتری بتواند آن را بخرد. پیش از این معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که معقول‌ترین قیمت نفت در بازار بین ۵۰ دلار الی ۷۰ دلار است. همچنین مدیرعامل شرکت بریتیش‌پترولیوم پیش‎بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی، قیمت نفت در حدود ۵۰ دلار برای هر بشکه باقی می‌ماند. به گزارش ایسنا، رابرت دادلی ابراز امیدواری کرد قیمت نفت در سال آینده نیز در همین حدود باشد و حتی اندکی افزایش یابد. مدیر عامل بی‌.پی گفت: گمان می‌کنم فعلا برای نخستین بار پس از سال ٢۰١۴ میلادی در بازار نفت و گاز به توازن بازگشته‌ایم. تعادل عرضه و تقاضا تازه در حال به دست آمدن است، اما کاهش ذخیره‌سازی نفت به زمان نیاز دارد.

ایران حامی فریز نفتی

معاون وزیر نفت با تشریح سه محور گفت‌وگو با دبیرکل اوپک در تهران پیش‌شرط ایران برای پیوستن به طرح «فریز» نفتی را اعلام کرد. به گزارش مهر، امیرحسین زمانی‌نیا در تشریح مهم‌ترین اهداف سفر دبیرکل اوپک به تهران در آستانه برگزاری نشست غیررسمی کشورهای عضو سازمان اوپک و غیراوپک در الجزایر گفت: چگونگی اجرای طرح فریز نفتی، بررسی وضعیت بازار نفت و مشورت درباره چگونگی مدیریت قیمت نفت خام از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو با دبیرکل اوپک در تهران خواهد بود.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با تاکید بر اینکه دبیرکل اوپک علاوه بر ایران به چند کشور دیگر عضو اوپک هم سفر خواهد کرد، درباره احتمال پیوستن ایران به طرح فریز نفتی، اظهار داشت: ایران با حفظ منافع ملی، از هر اقدامی برای احیای قیمت‌ها و برقراری ثبات در بازار نفت حمایت می‌کند. از سوی دیگر درحالی دبیرکل جدید اوپک قصد دارد شرایط را برای اجرای طرح فریز نفتی از طریق گفت‌وگو با کشورهای عضو فراهم کند که «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد: بازار نفت در مسیر درستی پیش می‌رود و نیازی به مداخله در بازار نیست.





۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن